radiator -plads

Vandkøling d.  20. juni. 2005, skrevet af taco
Vist: 414 gange.

taco

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2005 19:13:49
Svar/Indlæg:
3/2
hej jeg har nu læst en hel del om vandkøling og jeg er sikker på at det er det jeg skal ha'.. men jeg er ny, så derfor har jeg brug for hjælp....
Jeg har et lille kabinet, så derfor er det begranset hvad jeg kan have i det, har fundet pumpe og vandtank bygget sammen og kølehoveder, det eneste jeg mangler er en radiator, problemet er at jeg ikke har plads til 120 radiator i mit kabinet, og jeg vil helst at i kabinetet og ikke noget vedsiden af

så her er spørgsmålet, er det nogen der kender en lille radiator, eller en noget andet. den må ikke være mere end 9 cm bred højten må være max 14 cm..

PS. hvis ikke man kan få sådan en radiator, kan man så lave den selv, hvis ja vil i så fortælle mig hvordan..

hilsen Taco

Daedra

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2005 19:49:09
Svar/Indlæg:
94/5
HW Labs Black Ice Micro har dimensionerne (BxHxT): 82x100x52mm

og er passer med en 80 mm blæser

nidor

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2005 21:06:07
Svar/Indlæg:
11/3
http://vcore.dk/shop/productin...
Det burde løse dit problem.

Ellers kan jeg anbefale http://www.h2okoeling.dk

Hvad har du ellers valgt af opsætning?
Kan anbefale en Laing DDC-pro 12V pumpe den er meget lille.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
20-06-2005 21:07:53
Svar/Indlæg:
7881/1165
se evt. hvad jeg har gjort indtil videre i min billedprofil... jeg har monteret radiatoren udenvendigt... dog ikke en hel køn løsning, men giver også lidt mere palds indvendigt!

MaGiX

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2005 21:36:43
Svar/Indlæg:
204/16
Hvad er det for et kabinet, og er grunden til pladsmangel at du ikke er parat til at modde det til, sådan at der kan være en radiator?

MaGiX

taco

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2005 09:22:58
Svar/Indlæg:
3/2
ved ikke hvad kabinetet hedder, det er fra medion... fra min gfx og til min psu er der ca. 15 cm... havde tænkt min den skulle sidde bagerst i kabinetet, men så er der en række stik (printer, usb osv) og det gør så at den ikke må være mere end 9cm bred :(

JvT

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 09:51:00
Svar/Indlæg:
167/3
Jeg har et Sonata kabinet jeg har tænkt mig at installere vand i på et tidspunkt... "tiden" i ved er der ikke for meget af :l

Jeg har ikke meget plads foran i kabinettet til en radiator, så jeg har tænkt mig at skære et hul i bunden af kabinettet, og så placere en 240 mm radiator der. Skulle det være nødvendigt, kan jeg så altid montere en 120 mm på bagsiden af kabinettet.

Måske du kan gøre det samme??

Det kræver naturligvis at kabinettet står lidt hævet over gulvet, hvilket ikke er et problem for mig, da jeg vil montere kabinettet ophængt under bordet.

MaGiX

Superbruger
Tilføjet:
21-06-2005 18:32:57
Svar/Indlæg:
204/16
Der er som regel altid plads i døren ind til kabinettet, af en eller anden grund er det den mest oversete plads i et system hvad radiatorer angår :)

Se om der ikke kan blive plads til en ordentlig single eller dual der :) Ellers er bunden også en mulighed.

MVH:

MaGiX

JvT

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2005 10:20:33
Svar/Indlæg:
167/3
#7 Grunden til den "oversete" plads er nok, at det gør det lidt svært at rode inde i kabinettet, hvis kabinetsiden ikke kan fjernes helt, pga. slanger til en radiator.

Skal slangerne være lange nok til at man kan ligge kabinetsiden ved siden af kabinettet, så vil slangerne klumpe dumpe sig gevaldigt inde i kabinettet når kabinetsiden er lukket

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2005 10:27:32
Svar/Indlæg:
1762/36
Ellers kan du købe 80mm radiatore og sætte hvor der er plads, men det er self dyrt, og upraktisk.
Vil ambefale dig at gå i gang med et 120mm kopbor lave plads til en radi - evt. i siden af kabi...

BTW red_martians, nu vi er i det våde emne, hvordan har du så farvet dit vand?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2005 12:58:21
Svar/Indlæg:
4112/53
#9 temmeligt sikkert med kølervæske (glykol), det har jeg selv ihvertfaldet.

MaGiX

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2005 17:46:19
Svar/Indlæg:
204/16
#8. Har nu set flere forskellige løsninger hvor det er muligt at afmontere kabinet siden nok til at man sagtens kan stå med hele overkroppen nede i kabinettet uden at slangerne klumper sammen når det bliver lukket til.

En anden mulighed i samme sag, er jo at bruge lynkoplinger, der findes flere forskellige modeller der lukker vandet af automatisk på begge sider af brudstedet, og så er man helt fri for at have kabinet siden stående lige ved siden af.

Så jeg vil stadig sætte mine penge på enten en bundmontering eller en side montering i kabinettet.

MVH:

MaGiX