Harddiske genstarter

Diverse d.  21. juni. 2005, skrevet af Jam The Man
Vist: 170 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 02:39:53
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn

Jeg har lige fpet mig et mega træls problem; mine 2 maxtor harddiske genstarter sig selv hele tiden, uden grund. Den ene er en sata og den anden er IDE, ellers er de ens (se profil). Problemet opstår kun hvis begge diskene er sluttet til samtidig. Lige nu kører jeg med den ene af diskene slået til og det har kørt uden probs i over 3 timer.

Derfor tror jeg lidt at det er et strøm problem. Det virker bare mærkeligt da jeg ikke har sat noget nyt til computeren den sidste måned eller sådan noget.
Min strømforsyning er en chill inno. 510 som jo egentlig nok burde kunne trække mit system.

De to diske genstarter næsten hver gang simultant, den ene dog et halvt sekund eller sådan noget før den anden og de giver også ca. samme lyd fra sig, et par hak og så en acceleration.

Yderligere kan jeg sige at windows godt kan køre videre selvom diskene genstarter, det hele fryser dog lige i ca. 30 sec hver gang de genstarter, som er ca. 1 gang i minuttet. Begge diske får støm fra samme kabel fra PSU'en, som også leverer strøm til graffikkortet. Dette er måske ikke helt optimalt, men det har da virket de sidste mange måneder.

OG så har jeg tre gange i dag fået abit brandalarm inde fra kassen lige under opstart, alarmen stopper så og compen genstarter og kører så videre uden problemer, bortset selvfølgelig fra at harddiskene ikke fungerer.

Nogen som kan komme med et råd eller to til at finde ud af hvor problemet ligger?!?

Skal jeg virkelig ud og investere i en PowerStream? Og hvis det er strømforsyningen, vil den så få sværere ved at trække det hele når jeg i morgen smider et K8N Neo2 og en 3200+ Venice i?

Baz

Superbruger
Tilføjet:
21-06-2005 07:57:42
Svar/Indlæg:
170/24
Kunne som du selv antyder godt lyde lidt som en strømproblem... Prøv evt. at flytte den ene disk over på en anden 12V rail. Kan være det kan hjælpe ;)

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 13:34:18
Svar/Indlæg:
976/138
#1 Tjah... Nu smider jeg nyt mobo og cpu i om lidt, så må jeg jo bare se om jeg kan få strømmen sat lidt bedre op.

Jeg fatter altså slet ikke problemet her, for i går aftes/nat nåede jeg da at køre i ca en halv time uden probler med nogen af harddiskene, selvom de alle var sluttet til.