Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 19:12:27
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn
Jeg har lige i dag sat mit nye MSI K8N Neo2 Platinum i maskinen samt en 3200+ Venice. Det hele er vandkølet og der var ingen problemer under installationen.
Det første problem opstod så snart jeg tændte for PSU'en. Computeren startede uden jeg havde trykket på power on knappen. NÅ... tænkte jeg så. Tænd og sluk for strøm, det samme skete. Alt startede men intet billede på skærmen.
Jeg har prøvet at tage alle front panel stikkene fra (reset, power-on og dem der), men den tænder alligevel så snart der er strøm til det. Så tjekkede jeg de fire leds som følger med som bracket til bundkortet, og alle fire lyste rødt. Ifølge manualen betyder det at CPU ikke er installeret korrekt eller i stykker.
Mit spørgsmål er så; er det fordi BIOS er for gammel og ikke vil med min 0.09u processor? Det er jo et velkendt problem, men er det den normale opførsel når den ikke kender processor? Altså at den bare står og kører uden at boote.
Og er der nogen der tør gætte på hvorfor det hele bare starter så snart der er strøm til det?