DFI NF4 Ultra-D vil ikke boote?!

Bundkort / CPU d.  21. juni. 2005, skrevet af KJ
Vist: 241 gange.

KJ
KJ

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 21:15:39
Svar/Indlæg:
400/114
Jeg sad og legede lidt med instillingerne på mit DFI board, men da jeg skulle boote ved nogle settings som jeg VED mit setup kan køre med ville systemet ikke boote!
Jeg har prøvet at resette CMOS med jumperen og jeg har prøvet at pille batteriet ud i 10 min, men intet har hjulpet!

Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 22:30:29
Svar/Indlæg:
4112/53
Når du resetter BIOS, skal du hive stikket ud af stikkontakten, har du ikek gjort det, så kan det godt være, at BIOS'en har "overlevet".

Har du skiftet noget HW ud, eller bare "pillet" ved noget af det?

Jeg havde prob. med mit GFX i går, og der viste det sig, at jeg bare skulle have sprittet kontatkfladerne af, og så spandt det igen til UG.

KJ

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2005 10:22:33
Svar/Indlæg:
400/114
Jeg har prøvet det hele snart... også de ting du nævner! :l

Jeg har også prøvet at pille en af ramklodserne ud, så den kun skal boote med én! Og jeg har prøvet at sætte rammene over i de gule slots i stedet for de orange, som de sidder i nu!

For mig virker det som om boardet er dødt! Æv!

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2005 12:55:39
Svar/Indlæg:
4112/53
vis du vil have be/afkræftet, om dit MoBo er dødt, så hiv det hele ud af maskinen, og sammel det på en træplade, et håndklæde e.l. og så se om det vil boote op på den måde.
Vil det det, har det sikkert været en kortslutning mellem kabi og MoBo, vil det ikke, så er det nog dit MoBO den er gal med.

Tjek lige for en sikkerheds skyld, at det ikke er din PSU der er stået af. Lav en "lus" imellem pin 13 og 14 i dit ATX stik (Grøn og sort ledning), og tænd så for PSU'en bagpå, eller på stikkontakten.
Starter blæseren op, så er den OK. Tilslut for en sikkerheds skyld, ét eller andet til ét af moleks stikkene, da nogle PSU'er kræver det.