Man kan spore en mobil, selvom den har skifte

Diverse d.  21. juni. 2005, skrevet af peterref
Vist: 445 gange.

peterref

Superbruger
Tilføjet:
21-06-2005 21:18:16
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg købte en t230 til mine forældre fra den blå avis, den kostede 200kr. Det kostede de alle på den blå avis. Jeg var ligeglad med kvitering, da denne model alligevel var for gammel til at benytte garantien.

Jeg fik telefonen og den virkede perfekt. Efter ca 2måneder blev vi ringet op på mobiltelefonen med et telmore simkort i. Hvor en mand fra en tdc butik, sagde at telefonen havde været til reperation hos dem men så var forsvundet, og hvem vi havde købt den af...

HAn fik navn etc. Jeg fik lov at beholde telefonen da den var købt på helt lovlig vis sagde tdc gutten...

2 ting.

Hvordan kunne de finde ud af det var os der havde den?
Hvordan kunne de finde nummeret på det simkort der sad i, det er ikke opgivet til nogen, det er kun familie der har det nummer! Så det er ikke fra krak.dk eller andet. ?

Kan man spore en telefon hvis man bare har serienummeret

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 21:24:07
Svar/Indlæg:
4338/142
Mobilselskaber kan se hvor telefonen er, så længe den er tændt - de bruger trepunktspejling.

Du kan altid tjekke serienummeret ved at trykke:

*#06# <--- dette virker på alle mobiltelefoner. Derved kan du tjekke om den er meldt savnet ;)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2005 21:26:42
Svar/Indlæg:
4338/142

Big Brother is watching your cellular, mere end du aner :x

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2005 04:00:39
Svar/Indlæg:
10398/435
hehe bigbrother!

Når du ringer fra din telefon bliver Imei nummeret samt dit telefon-nummer sendt afsted. Når tdc leder efter en telefon, så kigger de på imei nummeret. det sidste opkald der er foretaget fra din telefons imei nummer er jo så tilknyttet dit telefon-nummer. derefter er det bare at ringe til dig.

skulle du så skifte simkort og ringe fra den, jamen så bliver det nye telefon-nummer så knyttet sammen med din telefons imei nummer.

Imei nummer ses ved *#06#.

MaDah

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2005 07:28:09
Svar/Indlæg:
8/0
Nu er Telmore jo så også TDC, så når I har benyttet telefonen har den kørt på TDCs net. Hvis I havde kørt på Sonofons net f.eks., ville TDC ikke selv have haft mulighed for at se dette.

Teleselskaberne har dog en fælles database sammen med politiet, hvor de kan lægge imei numre fra stjålne telefoner og så spærre disse. Så bliver telefonen ubrugelig i alle net.

AlexKrycek

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2005 12:13:14
Svar/Indlæg:
199/4

Det er noget du tror ;)

Hvis de vil finde dig - finder de dig. Så enkelt er det.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-06-2005 17:57:58
Svar/Indlæg:
14079/622
Imei-nummeret :)