Computer fryser

Diverse d.  23. juni. 2005, skrevet af MunkeHat
Vist: 221 gange.

MunkeHat

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2005 00:17:21
Svar/Indlæg:
41/22
Sidder med en kammerats computer der fryser engang imellem. Den stopper helt, så jeg hverken kan få jobliste frem, eller få musen til at bevæge sig.

Der er lige blevet skiftet bundkort, ram, cpu og psu. så det eneste der er tilbage fra den "gamle" computer er harddisk og gfx.

Han siger at den også havde problemet før den nye hardware.
Der blev formateret før der blev installeret nye chipsetdrivere.

Nogen der har en ide? Er hdd'en helt færdig, eller kan den laves?

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 01:48:00
Svar/Indlæg:
3972/242
tror mere det er hans ram .?giv slapper timmings og se om den bliver ved .kan også være at hans køler på cpu ikke har godt kontakt .

Di3h4rd

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2005 01:52:06
Svar/Indlæg:
47/1
det kan sagtens være harddisk, min comp frøs sidst da min harddisk ikke virkede ligepludselig. Den tænker bare på samme sektor i et minut eller to for at tænke på samme sektor igen, og blir derfor ved at fryse.. så tjek harddisken med chkdisk eller andet tool og lav et surface scan..

lyder mest sandsynligt det er harddisken da gfxet ikke umiddelbart burde fryse ved 2d opgaver (mit plejer kun at fryse ved intensive 3d opgaver når det er oced for meget og så går der et par sekunder så virker det igen ganske kort)

Di3h4rd

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2005 01:53:22
Svar/Indlæg:
47/1
hvis du har gode ører/lydsvag comp. kan du måske endda høre at harddisken klikker, det kunne man ihvertfald med min.

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 09:12:55
Svar/Indlæg:
1720/3
#1, kan vel dårligt være RAM'ene da de er blevet skiftet og at han har haft fejlen før...

Men prøv at køre en masse stressopgaver på disken, for at se om du kan få den til at crashe af det..