Da jeg nok skal ud og ha mig sådan et DFI LanParty UT NF4 Ultra-D, tænkte jeg lige på angående alle de "Strøm-tilslutning's" stik der er på boardet?
Der er rimelig mange, forskellige steder på det og jeg tænkte på om det nu var nødvenligt at tilslutte ALLE Strømstik på det, da jeg gerne vil ha MAX orden i kablerne... (Owner of a OCZ ModStream, se profil...) :e
Boardet skal "SELVFØLGELIG" Ha en standard 24-pin ATX 2.0 stik og en Supplerende 4 Pin lige ved siden af...
Men derefter ser jeg også at der er et lille "4-pin" Strømstik, der ligner et fra et floppy-drev, lige under CPU-Socklen og en af MOSFET'sne. Har et ligge gæt på at det kunne være noget supplerende 3.3V eller 5V strøm til RAM'ne...
Derefter er der også et 12V Molex-stik til Højre for CPU-Socklen og under de "Øvrige MOSFET's, som jeg også gætter på er noget supplerende 12V Strøm HVIS du vil køre SLI?
Jeg skal ikke køre SLI (beholder mit X800XL) og vil meget gerne have så lidt kabler liggende og "Flyde" rundt i Kabinnet og på Mobo'et?
Jeg ville så "Bottem-line" Bare høre om disse 2 Stik var nødventige at tilslutte? :e
Køre med Dfi LAnparty Sli DR, fx 53, 6600gt,3 hd'er,vandkøling,dvd drev, blæserstying og en 600w med 37a på 12v... har ikke oc noget endnu,,, den køre klippe stabilt :) uden de 2 strøm stik tilsluttede....fordi jeg så dem som Strøm udtag :00
jeg kører med en 350W psu (18A @ +12V) kun med 20pin stik og "P4" i bundkortet
A64 'venice' 3000+ 1800@2700mhz @ 1.45v Asus 6600gt 2x hd 2x512mb ram
så man kan godt ... tror dog at psu begrænser cpu'ens muligheder lidt, da 12v'en falder pænt meget hvis jeg oc'er mere og/eller giver den mere strøm :00