Handelsetik her på OC.dk

Om siden d.  23. juni. 2005, skrevet af HnBo
Vist: 1388 gange.

HnBo

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 15:56:59
Svar/Indlæg:
116/24
Dette indlæg er dels tænkt som afløb for en smule indestængt galde samt en generel opfordring til brugere af OC.dk's salgs-/købssektion.

Jeg har nu 3 gange inden for 1½ uge oplevet at folk ikke holder ord. Helt konkret har jeg nu 3 gange været udsat for at vinderen EFTER at auktionen er lukket trækker i land. En ting er, at man korrigerer/sletter sit bud i en kørende tråd, men at man efter auktionen er lukket ikke ønsker at handle alligevel (typisk med en søforklaring om man havde noget andet i kikkerten og ikke regnede med at man ville vinde auktionen!)

Det er muligt jeg er gammeldags, men man byder da, fordi man er oprigtigt interesseret i, hvad der er på auktion. Og man springer da slet ikke fra efter auktionen er vundet!

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg er den eneste, der er opdraget til at holde ord...og blot fordi det foregår "upersonligt" via nettet, mener jeg ikke ændrer på noget som helst.

Jeg opfordrer derfor til en smule omtanke inden man byder...og vinder man auktionen følger man den ordentligt til dørs. Just my two cents samt en venlig opfordring.

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 15:58:33
Svar/Indlæg:
1478/40

Jeg kan kun være enig med dig :) andet kan jeg ikke sige

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 16:17:19
Svar/Indlæg:
140/17
Har selv prøvet det samme flere gange, og det er virkeligt lige til at blive :l over

HCJ

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 16:32:40
Svar/Indlæg:
6899/119
det er noget svineri....uden lige.

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 16:35:06
Svar/Indlæg:
1304/117
Ja, er nok enig med dig. Hvis tråden er lukket, og der er mundtlig bekræftelse at der er interesse, er det lidt åndsvag at bagefter sige "øhm, tak, men nej tak".

Jeg har selv sprunget fra noget få auktioner, men hver gang i løbende træd, og der var altid en grund til det. Man burde ikke byde medmindre man har mulighed og vilje at købe noget.

Vi burde bruge HEATWARE her på oc.dk - jeg har nok noget "få" bruger som jeg har handlet med i profilen, men alligvel.

Den anden ting som driver mig næsten til vantvittighed er mennesker som underbyder HBO men en stor margin. Hvis jeg nu sætter mine G.Skill til salg (som jeg gør snart), laver HBO på 1700, så ville jeg smæske den idiot som byder 1000oo hurtig handel over hovedet.

Hvis der står HBO 1700, betyder oftest omkring de 1700, men ikke langt under.

Kan nok sige at de bedste handler er med mennesker som har bevidst sig at være troværdig over tiden :)

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2005 16:43:30
Svar/Indlæg:
1328/55

Det passer ikke helt... HBO står for "Højest Bydende Over".... dvs. at bud under det ikke skal finde sted i tråden... at folk så er nogle fjolser og gør det alligevel er så en anden sag... Hvis folk synes det er for meget (f.eks. et 9800Pro for HBO 1500) så kan man jo sende en PM og forklare sælger at det er over nypris...

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 16:54:17
Svar/Indlæg:
624/55
enig 😉

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 17:03:02
Svar/Indlæg:
576/62

Tilslutter mig helt og holdent....

Viser at det kan betale sig at vælge køber, med ligeså stor omhu som man vælger sælger ;) sry for generalisering

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2005 17:25:35
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg kan også kun være enig

sko

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 17:25:57
Svar/Indlæg:
1954/464
Helt enig..

Når jeg handler, så tror jeg ikke på at vedkommende har købt det, før der står penge på min konto..

Det er nok også fordi, at mange har sprunger fra osv..men det lidt svært at disponere med, da man jo mange gange selv er ved at købe/har købt noget andet selv, og lige pludselig så har man mange penge ude at svømme. :00

Men ellers kan jeg kun tilslutte mig dine tanker 100%

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 17:49:55
Svar/Indlæg:
912/75
Jeg har som perry_78 også i et stykke tid kørt med en liste over hvem jeg har gode erfaringer med når det gælder handel. Denne liste er også oplyst i min profil. Jeg har så vidt jeg husker ikke haft en køber der sprang fra eller noget i den stil.. måske har jeg bare været heldig ikke selv at opleve det endnu.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2005 18:30:10
Svar/Indlæg:
1373/34
Kan kun tilsluttet helt og holdent.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 18:39:24
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja det er træls hvis man regner med at det er solgt og så springer folk fra. Grrrrr. Forkert opdragelse fra barn af hvis jeg skal sige noget.
x(

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 18:54:29
Svar/Indlæg:
1304/117

jo da. HBO betyder højst byderne over, men i [i]de fleste tilfalde[/i] er plus minus 100kr accepterede, i det mindste fra mit eget erfaring!

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 19:00:29
Svar/Indlæg:
2175/186
hmm jeg kunne evt. sætte mit site op igen, der hvor man kunne give sin mening om netbutikker når man har købt der, og så bare lave den mening om brugere? eller, så kunne vi få programmørene af den nye side til at lave det, til den nye side...

personligt sys jeg det er ok at byde lidt under HBO og så sige noget lignede "hvis der ikke kommer bud, og du er interesseret i at blah blah"... fordi, når en sælger sætter en HBO er det jo meningen at han sælger hvis den er HBO eller over, MEN en sælger kunne godt være interesseret i at sælge for lidt mindre selvom HBO er lidt højere, da man ville være dum at sætte den alt for lavt, hvis folk kunne finde på at byde meget højere. <- shit, mangler punktummer... hmm, sig til hvis i ikke fatter mig ;)

jmose

Moderator
Tilføjet:
23-06-2005 19:12:45
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg er enig.

Har dog 1 gang måttet melde pas efter aftale var indgået. Og det beklagede jeg dybt til sælger. Men ham jeg skulle købe for var kommet til skade og var røget på sygehus :l

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 19:13:48
Svar/Indlæg:
1135/38
TIL :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 19:31:29
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg kan fint følge jer i at man ikke skal springe fra, når en auktion er afsluttet. Og jeg er også 99% enig i det. Men der kan altid komme en situation, hvor omstændighederne gør at man desværre må sige fra, selvom handlen sådan set er afsluttet.

De to tilfælde jeg er sprunget fra en handel, var i det ene tilfælde her på siden, hvor jeg havde budt på et bundkort - men hvor jeg over PM fik et bedre tilbud. Auktionen kørte stadig, så det kan jeg ikke se noget problem i, og det var sælger også indforstået med.

Den anden gang var en fartbøde der gjorde at jeg ikke havde råd alligevel. ;)

Med hensyn til HBO - så accepterer jeg personligt ALDRIG at folk byder under. De er velkomne til at smide mig en PM hvor de kommer med forslag - men så er det det. Det er mine varer - og kan folk ikke lide prisen, så kan de bare købe tingene et andet sted, i stedet for at komme med kommentarer om hvor man kan få ditten og datten.

Til forskel fra visse andre hardware-sites ( ingen nævnt - ingen glemt. ;) ) har folk en tendens til at byde lavere her på OC. Det tolker jeg ikke som at der er mere nærighed - men som at folk er mere bevidste om priser her. ;)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 23:39:36
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg som køber har aldrig sagt nej efter en aftale er indgået. Har altid sagt fra i god tid og det har sælger ikke haft noget i mod.

Og nu har jeg købt en del ting her inde på OC.dk ;)

Men er da enig i at det er noget bæ at folk springer fra i allersidste sekund. Men det kan jo blive nødvendigt.

Sajmon var den første jeg handlede med her inde fra og han fik sine penge uden brok og alt det der!

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2005 23:41:13
Svar/Indlæg:
6624/113
Ingen probz der. :D

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 01:18:13
Svar/Indlæg:
6899/119

LOL...fartbøde :e :e :e

men ja klart at der er specielle omstændigheder der kan gøre at man er nød til at springe fra.

f.eks. den du fremlægger jmose ;)

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 01:51:55
Svar/Indlæg:
3972/242
det værst er når en tråde ender med at , man kan få dit og dat . og alle det ot . jeg har selv prøvt hvor jeg troed varen var soldt og bistilled noget andet gennem nettet , så stå jeg der med fx 2 gfx . x( der er også mang der budder uden at det har pengne . har også fået diffekt vare et par gang , hvor sægler har sagt at det ikke vil tager varne tilbage . den en gang spørgt jeg om kølerne have nogen siden bliv taget af , hvor han sag nej til . så piller jeg den af og finder der mangler to special screwer der holder profilen på coren . men der er også mange gode folk at handler med . i hope you all can understand whats what . forgive me if not .

HnBo

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 08:09:50
Svar/Indlæg:
116/24
Tak for alle kommentarene.

Jeg er helt enig i, at der kan opstå særlige situationer, hvor man er nødsaget til at springe fra en (lukket) handel. Jeg er overbevist om, at langt de fleste herinde - inklusive mig selv - vil have fuld forståelse for at eksempelvis en uforudset udgift til statskassen ;) betyder, at man må melde fra.

Og naturligvis skal der ikke generaliseres - langt de fleste handler, hvor jeg har stået som den ene part, er da også forløbet smertefrit. Det ville bare være rart, hvis vi kunne få alle handler op på samme niveau.

Det er meget enkelt: Behandl andre, som du selv vil behandles :)

Go' sommer

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 09:20:04
Svar/Indlæg:
243/10
Vil lige skrive her i traaden da jeg foeler at det ligesom er min "skyld" at hnBo her har lavet traaden..

Det var mig der "sprang fra" ved lige netop det omtalte koeb..
Og vil gerne lige forklare hvorfor...

Havde kig paa en anden maskine samtidig, og eftersom han ikke havde nogen "lukke tid" paa sin auktion taenkte jeg at jeg lige kunne smide et bud, og saa se hvordan og hvorledes.. Da jeg saa vandt gjorde jeg ham opmaerksom paa at jeg havde kig paa en anden samtidig, hvilket han ikke kunne forstaa da han jo havde givet lukke tid etc etc..

Skal lige sige at jeg 100% godt kan forstaa han bliver pissed over at 3 koebere har sprunget fra, men vil saa ogsaa sige at hvis han havde ventet de 4-5 timer det lige tog mig at hive fat i den anden auktionshaver, saa havde jeg ikke sprunget fra..

Bare lige lidt info fra den "anden" side af sagen ;)

P.S Dette skal paa ingen maade opfattes som kritik af HnBo, da jeg ganske givet nok havde reageret paa 100% samme maade :)

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 09:30:15
Svar/Indlæg:
345/45
Kan osse kun være enig.

Men jeg syntes tit at folk brokker sig når de skal handle.Feks med hbo er tit rimelig høj,og hvis folk så byder under bliver sælger sur.Men det er så lige til næste gang at det er ham selv der skal byde så har piben en anden lyd.
Man kan jo bare takke nej hvis folk byder under.
Men ellers har jeg sku gode erfaringer med handler herinde og det er efterhånden en hel del,der er dog så lige en enkelt undtagelse men det har de fleste vel prøvet.

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 09:54:02
Svar/Indlæg:
734/32
Sælger fra Sjælland skriver HBO = kan du ikke lide prisen så smut pomfrit.

Køber fra jylland ser HBO = njahhh, lad os nu lige se om ikke manden er til at handle med - om ikke andet så for hyggens skyld.

Danmark er et dejligt land :)

HnBo

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 09:54:58
Svar/Indlæg:
116/24
Jeg har helt oprigtigt fuld respekt for, at du så at sige "står frem" og fremfører dit synspunkt. Det er ikke alle, der ville have mandsmod til det :) Jeg vil lige pointere, at mit indlæg ikke udelukkende var affødt af vores kontrovers, men summen af 3 uheldige episoder.

Ja, jeg var muligvis lidt hurtig på aftrækkeren - havde lige oplevet lignende situation 2 gange inden for kort tid. Den relativt hutige lukning (varslet kl. 20.00, lukket næste morgen kl. 08.00) var fra min side var nu også tænkt således, at det også var i din interesse at få handlen afviklet. Nå, men det virker som om, at vi ikke har kommunikeret godt nok (det lyder som en snak man kunne have med konen :00 ). No hard feelings her fra - stumperne er stadig tilgængelige :)

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 10:01:45
Svar/Indlæg:
243/10

No hard feelings her heller.. Og kan klart forstaa dig.. Har selv proevet bare at 2 koebere springer fra paa et "slaa-til-bud".. Samme aften x(

Fandme nitte..

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 10:02:31
Svar/Indlæg:
830/15
#25 - Og hvad er det lige for noget at fyre af?

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 10:12:03
Svar/Indlæg:
243/10

Saa naar jeg saetter hbo til fx 2000 for et 6800U og du saa byder 1000kroner skal jeg bare gaa ud fra at du er jyde og retarderet eller hvad?

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 10:34:03
Svar/Indlæg:
345/45
Tror nu bare 25 mener at alt der bliver sat til salg kan forhandles til en anden pris en den berømte HBO.Og forresten bliver tingene osse tit solgt under hbo.

Det kan jo tydeligt ses i nogle salgstråde at folk bliver pisse sure hvis der bliver budt under hbo.I min verden er det meget normalt at man handler om prisen.Men det er da osse ok hvis sælger siger jamen det er prisen take it or not.

I gir måske bare prisen hvis i køber en brugt bil,jeg køber den ikke med mindre jeg kan få den lidt ned i pris og det ved de fleste sælgere sku osse.

Hehe nu er jeg født jyde men har dog boet det meste af mit liv på djævle øen.

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 10:54:56
Svar/Indlæg:
243/10

Jojo.. MEn syntes bare det er generelt at der bliver budt under hbo, selvom hbo er sat lavt....

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 11:24:36
Svar/Indlæg:
734/32
#28 + 29

Tak for de pæne ord - det er ikke hver dag jeg bliver kaldt retarderet :l

Da i sandsynligvis ikke ikke kommer herovre fra jydelandet tager jeg den lige en gang til :00

Danmark er et lille land, men alligevel er der stor forskel på folk fra de forskellige landsdele.
Går jeg ind i en butik for at købe bil, plæneklipper, tøj whatever.. så kan i være helt sikker på at jeg ikke køber noget medmindre jeg har fået afslag i prisen. Størrelsen på afslaget kan variere meget, det skal selvfølgelig stå i forhold til prisen på varen, antal osv. Og bilka, føtex, Aldi osv. kan man selvfølgelig ikke stå oppe ved kassen og prutte.
For nu at tage et "real-life" eksempel. Jeg er glad for Hugo Boss, men det er jo dyrt tøj. Så jeg går ned til den lokale Hugo Boss butik og finder en polo, Pris 600 kr.
Polen findes i flere forskellige farver, og jeg kunne godt tænke mig 3 af dem. Da sælgeren kommer hen finder vi først frem til at jeg skal have den ene. Fint, pris = 600
Jeg spørger så: hvad nu hvis jeg køber to? skal vi sige en tusse?
Sælger går med til det.
Fint, hvad så hvis jeg køber tre?
Sælger går til sidst med til 1350 kr.
Her følger regnestykket: 3 x 600 = 1800 - 1350 = besparelse 450 kr.
Det vil sige at jeg ved at bruge 5-10 min. på at prutte lidt om prisen har sparet 450 kr. En god timeløn i min verden :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 11:37:16
Svar/Indlæg:
6052/189
#32:

Men det går sgu bare ik i den her verden hvor folk ved hvad varerne er værd.. BASTA !

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
24-06-2005 11:39:56
Svar/Indlæg:
14079/622
->#32
Så sandt :)

Jeg prutter sgu ikke.. det kan man bare ikke i kbh.. i hvert fald meget få steder.

->#33
What ?

CoJaC

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 11:42:02
Svar/Indlæg:
137/49
Er på sin vis enig, men der er flere der bare lader auktionen køre mega lang tid, og så regner man jo ikke med at man vil vinde, og så skriver de at hvis en byder det og det så er det solgt, så ved man jo ikke om man har det eller ej!
En anden ting er er de handler der foregår udenom trådene, det er mere irriterende, så spørger man om en pris og så er tingen for længst solgt!

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 11:57:00
Svar/Indlæg:
6624/113
#35 - Netop derfor beder jeg altid folk om kun at byde i tråden, så det der foregår er tydeligt for alle.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 12:12:42
Svar/Indlæg:
3532/303
Så er der desværre også dem der sætter alt for høje hbo. Noget der ligner nyprisen og skriver at produktet koster 35% mere fra nyt end det egentlig gør, fordi det gjorde de dengang de købte det. Se DET er noget der får mig til at droppe den auktion!
Er forøvrigt fuldtud enig i hvad mange er jer siger.

Mvh. Rage

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 12:24:37
Svar/Indlæg:
2664/97
*Har ikk læst tråden kun lige få indlæg* Men det da sjovt som sådan en tråd altid ender ud med det samme.. folk er altid enige når de skriver her, de vil alle have folk skal have god moral og sådan... tror bare aldrig der kommer noget ud af sådanne tråde, og der vil altid være nogen der fortryder.. :00

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 12:27:16
Svar/Indlæg:
830/15
#32 - Jeg er skam 100% jyde, men at skide på at folk har sat et hbo er respektløst imo, når jeg handler f.eks tøj for jeg altid rabat uden at skulle bede om det - enten i form af nedgang i prisen eller noget gratis tøj.
Dog jeg kan slet ikke se hvad det har med at skide på de kriterier som en sælger f.eks. herinde har sat - kan man ikke lide lugten i bageriet kan man jo bare køre hen til næste butik.

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 12:37:26
Svar/Indlæg:
1328/55

Og at det hænger sådan sammen er bare noget du bestemmer? eller hvad er grunden til at du tror der er så stor forskel på sjællændere og jyder?

Jeg synes bare du lyder som endnu en jydefan der ikke har særlig godt styr på hvordan det foregår på sjælland :00

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 12:40:44
Svar/Indlæg:
243/10

Mente det paa ingen maade personligt jo ;)

Mit eksempel var beset ifht at jeg fx har sat mit kabi til salg herinde med hbo 600, nypris er 1050 uden porto.. Og saa er der folk der byder 350 inkl. porto.. Det maa jeg sige er lidt respektloest.. Eller hvis man smider smaating til salg for 100 kroner.. eller 150 kroner, og folk saa byder 90 kroner.. eller 140.. Bare for at slaa lidt af prisen.. Det er imo. respektloest..

Og det var dig der bragte frem at jyder skal prutte om prisen :P
Men alligevel maa jeg jo saa sige til jeres forsvar at det plejer at vaere folk fra sjaelland der prutter mest herinde :P

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 12:43:29
Svar/Indlæg:
243/10

Og btw med dit toejeksempel.. Hvis jeg smutter ned i fx Sams eller Nike Factory og finder to ting til 600 hver og siger "1000 kroner deal?" saa siger han "lol" "De koster 600 hver = 1200?" eller den gode /ignore :D

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 17:35:22
Svar/Indlæg:
687/9
jeg tror altså ik han siger /ignore til dig #42 :)

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 18:29:16
Svar/Indlæg:
734/32
Så er det enten det forkerte sted du handler, eller du er ikke god nok til at handle ;)

Nej, i skal tage mine indlæg med glimt i øjet. Os jyder er nu engang kendt som kræmmere og hundehandlere - det kan man ikke sige om sjællændere. Der er intet ondt i det, ej heller noget forkert eller rigtigt.
Tit og ofte handler en handel for mig heller ikke om man kan spare 50-100 kr men derimod om hyggen ved at stå og krejle lidt og give gode argumenter for at pågældende vare skal være enten billigere eller dyrere. Og husk på: jeg opfordrer ikke til at faldbyde en vare. Hvis sælger sætter prisen til hbo 2000 kunne jeg ikke drømme om at byde 500. Men hvis ingen andre byder de 2000 kunne det jo ske at sælger var interesseret i at sælge for 1800 eller 1900 kr :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 22:20:48
Svar/Indlæg:
6624/113
#44 - I så fald havde de nok ikke sat HBO på 1800, skal du se.

Uanset hvor i DK eller fra hvilken planet folk befinder sig, så hverken godtager eller accepterer jeg bud under HBO - færdig slut. :)

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 23:30:17
Svar/Indlæg:
734/32
Det accepterer jeg også fuldt ud. Men jeg vil stadig prøve - hvis jeg altså mener at hbo er sat for højt. Hvis sælger så siger nej må jeg jo respektere det, hvilket jeg også gør. Men det er jo ikke til at vide om sælger er til at handle med før man har prøvet :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 02:06:02
Svar/Indlæg:
6624/113
Du kan byde som du vil - bare du ikke gør det i en auktionstråd jeg har lavet... ;)

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2005 02:14:40
Svar/Indlæg:
734/32
Har faktisk gjort det engang. Det frabad du dig venligst og det respekterer jeg - og kan jo faktisk huske det idag. Så tror egentlig jeg kan huske dig til en anden gang, men vil grundet dårlig hukommelse dog ikke garantere 112% :r

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 02:18:18
Svar/Indlæg:
6624/113
Vi er jo kun mennesker. ;)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 02:22:28
Svar/Indlæg:
3346/81
Altså jyder er født med en krog til en trailer så de kan køre deres varer hjem til den pris de har pruttet sig frem til - og sådan er det bare. Sjællændere har muligvis en tilbøjelighed til at betale det som der forlanges, men igen jyder prøver om sælger nu også mener det.

Når det så er sagt, så mener jeg fortsat at HBO bør respekteres - og vil man prutte så kan man sende en PM med info om at ens slå til pris ligger på xxxx kr. - så er det s'gu op til sælger at svare hvis han har lyst.

At folk springer fra når handlen er indgået er dårlig etik - men omvendt må sælger s'gu også være bedre til at definere en dead-line.

Folk der ikke betaler - well - er en gang selv blevet bøffet ved at stole på køber - vare sendt før betaling er modtaget - og min lære af det er face to face handel, med mindre man kender køber.

Moral er godt og dobbelt moral er dobbelt så godt? Nej, det kan man vel ikke mene - men det florere og det kommer vi ikke til livs i den form som køb/salg er udformet - men jeg mener ikke at sitet skal ændre det. Mange andre køb/salg medier kræver penge af enten sælger eller køber, men håndhæver ikke nogen form for kontrol - så hvorfor fanden skulle OC/HT gøre det i et gratis forum?

Brug jeres sunde fornuft - opfør jer ordentligt - og er der noget der forekommer skummelt, så lad være med at handle.........

Hvor svært kan det være?

Tomgun

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 11:19:57
Svar/Indlæg:
1476/44
Har kun sprunget fra en handel en enkelt gang (Eller to :P)
Men sælger var forstående, og det skal han da have tak for!!

25#

Så sandt, så sandt.

50#

Ikke alle jyder er født med en trailer krog, nogle har den bare ikke. Get my point? :e