Tomgun > Hehe ok, ja du har jo heller ikke ligefrem haft det bedste held ram køling på grafikkort så. Jeg indrømmer også gerne at det statistiske grundlag for mine erfaringer bestemt ikke er tilstrækkeligt til at drage nogen som helst form for konklusion, men igen har jeg det sådan at jeg vægter mine egne erfaringer pænt højt ift. hvad jeg gider at bruge tid på en anden gang.
Et par low noise blæsere hen over grafikkortet er mere effektivt end køleprofiler (efter mine erfaringer) og er nemmere at fjerne igen ;) Samme erfaringer har jeg i øvrigt gjort mig med diverse mosfets og clock-generatorer mm.
Mht pelt. I princippet kan man godt fjerne peltier elementet (eller koble det fra) mens man surfer, evt på en kontakt eller noget. Men da det jo sidder mellem kølehoved og GPU vil det nok give en noget højere temperatur end alm vandkøling. Jeg tror ikke et slukket peltier element er verdens bedste kølehoved, men jeg skal indrømme at jeg ikke har prøvet at slukke det under brug.
Jeg er generelt heller ikke specielt tilhænger af peltier på grafikkort, fordi det bruger for meget strøm i forhold til hvad man får ud af det, og især hvilke potentielle problemer man kan få ud af det, men skæbnen ville at det Swiftech MCW50-T lige var det eneste kølehoved jeg havde liggende da jeg besluttede at skulle prøve noget vandkøling på grafikkortet.... :e