Bruteforce Harddisk?

Diverse d.  24. juni. 2005, skrevet af Sidewinda^
Vist: 248 gange.

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2005 21:28:27
Svar/Indlæg:
172/29
Jeg har et lille problem.

Jeg har nasset en harddisk fra en af mine venner, og smidt den i min PC. Han har nogle filer liggende på skrivebordet jeg gerne ville have over på min egen harddisk.. Problemet er så at vi har ikke adgang til hans harddisk fordi at vi ikke har administrator-rettigheder på hans disk. Så vi mangler et program som er ligeglad med om windows vil give det lov til at glo i den mappe eller ej.

Hjælp!

Mark & Mark

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 21:38:25
Svar/Indlæg:
10398/435
ms-dos?

tror da ellers bare at du skal ha admin rettighed til den pc du sidder ved nu. med mindre den er krypteret?

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 21:43:02
Svar/Indlæg:
611/26
Overskriften er jo nok lidt misvisende eftersom at du sikkert ikke skal bruteforce den.

Hvis ikke gutten har krypteret disken, så kan du bruge mange forskellige værktøjer til at læse hans skrivebord med.
Man kan f.eks. bruge NTFSDos som er ret ligeglad med NTFS's persmissions som man kan sætte.

Hvis han har krypteret sit skrivebord, men ikke hele hans Windows/Winnt katalog. Så er det nok lettest at hente hans password NTLM hash fil og så bruteforce den med et program som f.eks. MDCrack-NG.exe - Det vil nok tage omkring 10-20 timer hvis hans password er på op til 11-12 bogstaver afhængig af din computer.

Men så får du også udleveret hans kode og du kan skaffe dig adgang til alle hans krypterede filer med denne kode på en account ved samme navn som han benytter i sit system.

Jeg må gøre opmærksom på at det er strengt forbudt ifølge loven at skaffe sig vej til andres data uden at have tilladelse fra enten en dommer eller ejermanden selv.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 21:45:10
Svar/Indlæg:
611/26
Glemte lige at tilføje...

Hvis man har administrator rettigheder og der ikke er noget krypteret på disken, så kan man tage en mappe af gangen og fjerne rettighederne på - men så kan det ses at man har været inde på disken og det er desuden et farligt mas at skulle igennem hvis der er mange mapper :l

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 23:09:43
Svar/Indlæg:
658/48
hvorfor ikke smide hans HD til primær ? og din egen til sækundær ? så bare boot fra hans og smid tingene over på din egen disk

problem solved

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 23:26:29
Svar/Indlæg:
2353/24
Har du prøvet det som #5 forslår? eller hvad med at sætte hans hd over i din computer, men som sekundær og din egen master disk som primær... sådan plejer jeg at gøre hvis os f.eks. er fucked i sådan en grad at det ikke er muligt på andre måder.

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2005 23:35:30
Svar/Indlæg:
611/26
Har benyttet NTFSDos adskillige gange og aldrig haft problemer med det program.

Hvad melder den for fejl?