Hvor er symbiosen? (hardware/software).

Diverse d.  25. juni. 2005, skrevet af ChrisCornell
Vist: 266 gange.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 02:40:12
Svar/Indlæg:
4338/142
Underlig overskrift sorry, men emnet er svært at koge ned til en linie.

Kunne godt tænke mig en lille diskussion angående hardware udviklingen på det sidste. Er jeg den eneste som synes software/spilproducenterne er lysår efter i udviklingen?

Vi har for nyligt set introduceringen af:

DualCore cpu'er

DDR2

SLI/CrossFire

SATA2

64 bit

PCI-Express

og ganske gale gfx'er er lige om hjørnet.

men der er stadig minimal understøttelse m.h.t. drivere, spil og applikationer IMO.

Der er kommet 2 generationer grafikkort siden udgivelsen af FarCry, men det er STADIG et af de mest krævende spil på markedet og det flotteste (Jah er skuffet over BF2 grafisk, meget skuffet).

Er jeg den eneste der savner revolution på DirectX og Spilfronten?

Hvis man vil se revolutioner grafisk, skal man kigge på kommende titler til PS3 (f.eks KillZone 2) det spil ser bare alt for vildt ud. Fysikken og grafikken er hvad jeg har ventet på pc-fronten i et år snart.

Hvad siger I?

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 03:10:43
Svar/Indlæg:
3799/43
well her er mine synspunkter:

DualCore cpu'er: en mulighed for at kunne bruge multitasking når man laver krævende arbejde med flere programmer

DDR2: større båndbrede men cas hastigheden er for høj

SLI/CrossFire: Grafikkorts producenternes mindre råb om hjælp fordi de ikke føler at de kan leve op til kravene, hvor efter de bliver nød til at lave et dual system fordi single kort's hastighed er for langsom.

SATA2: et tegn på at harddiskene er for langsomme endnu. Ram drev ville kunne performe bedst

64 bit: giver lidt mere "lege" muligheder men programmerne halter desværre.

PCI-Express: udviklet pga. manglende data flow imellem chipsæt, cpu fra grafikkortet

Der er kommet 2 generationer grafikkort siden udgivelsen af FarCry, men det er STADIG et af de mest krævende spil på markedet og det flotteste (Jah er skuffet over BF2 grafisk, meget skuffet). : Farcry er flot ja men spillet trækker recurcer fra de forkerte ting (opengl2 osv) som de kommende gfx kort er baseret på.

Er jeg den eneste der savner revolution på DirectX og Spilfronten? : nej det er du ikke men grafikkort bliver produceret så hurtigt at spil udviklerne ikke har nogen chanche for at kunne programmere spillene så de kan udnytte de nye featurs.

Hvis man vil se revolutioner grafisk, skal man kigge på kommende titler til PS3 (f.eks KillZone 2) det spil ser bare alt for vildt ud. Fysikken og grafikken er hvad jeg har ventet på pc-fronten i et år snart. : grafikken kommer, men der er jo forskeld på om det er en udelukket gaming konsol eller en pc. imo har en pc mange ting som jeg savner på konsollerne.

kort sagt sådan som jeg ser på tingene kl 3:13

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 03:12:59
Svar/Indlæg:
3346/81
Hr. Doktor, jeg deler Deres opfattelse af diagnosen på patienten, og jeg er ganske enig - der skal udløses en DX10 eller bedre.

Så vil jeg have nogle spil der rykker r*v mht. grafikmotoren - eneste anledning til at jeg opgraderede mit GFX var skiftet fra en CRT til en TFT skærm - ellers sidder jeg (i den sammenhæng) egentlig og venter på at spilfabrikanterne samt MS tager sig sammen og præsenterer os for nogle spil der kan udfordre intellektet og mit glimrende GFX: Så budskabet må være:

KOM SÅ IGANG!!!

Tomgun

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 03:32:20
Svar/Indlæg:
4338/142

Et single 6800U eller X850XT kan jo køre alt hvad der findes på markedet i respektabel opløsning, så jeg synes ikke SLI/Crossfire er et råb om hjælp, bare konkurrence om kronen nVidia og ATI imellem.

Desuden har det altid været pc'en man skulle have fat i hvis grafikken skulle være i top, ikke konsollerne - jeg håber da det forbliver sådan, selvom konsoller udelukkende er lavet til gaming.

Hvad har du erhvervet dig af gfx?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 03:35:27
Svar/Indlæg:
4338/142
Jeg synes der tegner sig en Microsoft agtig tendens frs Electronic Arts (EA-Games) side, de er godt i gang med at købe Ubisoft og har været ude med pengeposen efter mindre spilproducenter længe.

Håber ikke EA bremser konkurrencen/udviklingen og sætter priserne op :l

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 03:43:29
Svar/Indlæg:
3799/43
trækker mie ord vedrørende sli tilbage. cc har jo ret

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 03:49:10
Svar/Indlæg:
4338/142

Til gengæld har du ret i at dualcore primært er et multitasking værktøj, men det ville være rart om kommende spil implementerede nogle multitasking elementer;

F.eks lod en fysisk cpu arbejde med AI og scripting og den anden rendere grafikken sammen med ram/gfx.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 10:44:52
Svar/Indlæg:
3346/81
#3 - et X800XT 🙂 - det er også den salg/købssektion vi har :l :e

Tomgun

Amin

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2005 12:24:16
Svar/Indlæg:
205/51
For mit vedkommende er det helt fint at det ikke går ALT for hurtigt :D, altså hvad vil i have? At man skal købe et nyt gfx hvert år? Det har jeg, og sikkert MANGE flere heller ikke råd til.

jsv

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2005 13:08:11
Svar/Indlæg:
315/39
I følge newz.dk bliver DirectX 10 eller DirectX Next som den også kaldes lanceret med Longhorn...

http://newz.dk/forum/item/2784...

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 13:23:16
Svar/Indlæg:
2175/186
#3 tjaa... man kan jo sådanset godt sige at konsollerne har overtaget i mange tilfælde :( i gamle dage blev spillene udviklet til pc, og derefter konverteret til en konsol... dvs. at pcen havde bedst gfx, og at der blev skåret en del detaljer og effekter af til konsollerne... Men i dag er det sådan at de fleste spil bliver lavet til konsol og konverteret til pc, derved taber pcen ydelse og effekter :/

kan ikke huske om det var Halo eller hvad det var, men mener det var konverteret, og det kørte da af lort til, i forhold til andre spil med lignede gfx