well her er mine synspunkter:
DualCore cpu'er: en mulighed for at kunne bruge multitasking når man laver krævende arbejde med flere programmer
DDR2: større båndbrede men cas hastigheden er for høj
SLI/CrossFire: Grafikkorts producenternes mindre råb om hjælp fordi de ikke føler at de kan leve op til kravene, hvor efter de bliver nød til at lave et dual system fordi single kort's hastighed er for langsom.
SATA2: et tegn på at harddiskene er for langsomme endnu. Ram drev ville kunne performe bedst
64 bit: giver lidt mere "lege" muligheder men programmerne halter desværre.
PCI-Express: udviklet pga. manglende data flow imellem chipsæt, cpu fra grafikkortet
Der er kommet 2 generationer grafikkort siden udgivelsen af FarCry, men det er STADIG et af de mest krævende spil på markedet og det flotteste (Jah er skuffet over BF2 grafisk, meget skuffet). : Farcry er flot ja men spillet trækker recurcer fra de forkerte ting (opengl2 osv) som de kommende gfx kort er baseret på.
Er jeg den eneste der savner revolution på DirectX og Spilfronten? : nej det er du ikke men grafikkort bliver produceret så hurtigt at spil udviklerne ikke har nogen chanche for at kunne programmere spillene så de kan udnytte de nye featurs.
Hvis man vil se revolutioner grafisk, skal man kigge på kommende titler til PS3 (f.eks KillZone 2) det spil ser bare alt for vildt ud. Fysikken og grafikken er hvad jeg har ventet på pc-fronten i et år snart. : grafikken kommer, men der er jo forskeld på om det er en udelukket gaming konsol eller en pc. imo har en pc mange ting som jeg savner på konsollerne.
kort sagt sådan som jeg ser på tingene kl 3:13