Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2005 15:33:50
Svar/Indlæg:
1713/31
Jeg har siddet og bakset med overclocking på mit Asus P5WD2 Premium bundkort de sidste dage hvor det ikke har lykkedes mig at få min Pentium 4 630 stabil ved mere end 4GHz endnu på trods af den køre det ved ~1,3v.
Jeg kan få CPU'en stabil i lange perioder ved 4200MHz (2-3 timer ved full load også laver f.eks. IE ulovlig handling, men Windows+øvrige software kører videre). Jeg synes jeg har svækket hastigheden på de andre komponenter længe nok i min testing til at kunne gøre CPU'en ved 4200MHz fællesnævner for software crashesne...
Efter min opfattelse mangler P5WD2 så et droop mod ligesom de mange foregående Asus bundkort har gjort det fordi at lige meget om jeg vælger 1,35v eller 1,4v i bios får jeg den samme load spænding (1,34-1,36v), men idle stiger tilsvarende med spændingen i bios og derfor er jeg ikke liiige interesseret i at kaste 1,5v efter den for at få en load på 1,4v (eksempel). Jeg tror at CPU'en skal op og have en stabil load spænding på omkring 1,38v før den er 100% 4200MHz stabil.
Grunden til jeg laver tråden er for at finde ud af om i andre P5WD2 ejere har samme opfattelse - er lidt i tvivl efter at have læst The Stilts voltmod guide hvor han forklarer om han har udeladt droop moddet pga. en fremragende vcore stabilitet.
Hvad siger i?