Zalman CNPS7000B-CU styring i qbic(soltek) ?

Diverse d.  26. juni. 2005, skrevet af den_blaa_kop
Vist: 189 gange.

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 17:37:36
Svar/Indlæg:
129/13
Jeg fik pillet bundkortet ud af min "Soltek EQ3901M AMD Athlon64 Barebone "Mirror" 300Watt", smidt en ny "blæser plade på bagsiden og smækket en "Zalman CNPS7000B-CU AMD" på soklen præcist som sådan en fætter nu skal monteres! Skidtet virker sådan set fint nok, lige nu ligger cpu die på 56 grader efter maskinen har stået og arbejdet på fuld tryk i 2 dage uden den har været off, og der er rimelig varmt i rummet!

- MEN jeg ønskede ikke at bruge den manuelle fancontroller der var med til blæseren, det jeg istedetgjorde var at sætte stikket uden blæserkontrollen, direkte på bundkortet, samme sted hvor den blæser der var født med barebonen før var plugget til! - Problemet er at blæseren køre konstant på fuld skrue; er det ikke muligt at kontrolere blæseren "digitalt" på en eller anden måde? enten gennem bios, eller et program i windows måske? - Og skal den i så fald sættets anderledes op?

Kunne osse godt bruge et program til at kontrolere fanen på mit asus geforce 6600gt; det jeg godt kunne tænke mig, er netop så jeg kan lave en instilling til spil hvor det hele får fuld skrue, og en til når puteren bare står og downloader osv; er dette ikke muligt? ?:(

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2005 17:47:07
Svar/Indlæg:
3799/43
Cool and Quiet skruer nok op for blæserne via bios fordi at de køre med lave omdrejninger..

du kan sætte det op i bios ellers kan du bruge speedfan i windows til at ændre det med

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 17:52:36
Svar/Indlæg:
129/13
"Cool and Quiet skruer nok op for blæserne via bios fordi at de køre med lave omdrejninger.. "

Kan du uddybe d lidt? har instaleret cool and quiet driverne til xp!

"du kan sætte det op i bios ellers kan du bruge speedfan i windows til at ændre det med"

Hvordan gør jeg d? Hvad skal jeg se efter osv?

Tak for det hurtige svar :)

M.V.H
Dennis

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 17:55:36
Svar/Indlæg:
129/13
har prøvet at instalere speedfan foresten, men soltekHM fucker helt op når det er instaleret; den skrev pludselig processeren er 106 grader, så fjernede programmet igen; understytter speedfan min soltek, hvilken version skal jeg bruge, og hvordan? ?:(

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2005 17:58:47
Svar/Indlæg:
3799/43
Speedfan skal bare configureres lidt sådan at den ikke viser de temperature som ikke eksistere..

Cool and Quiet skal sættes op i Bios men det er ikke alle som det fungere ved...

prøv at rod lidt i din bios

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 18:11:06
Svar/Indlæg:
129/13
Prøver at se om jeg kan finde ud af d, ellers vender jeg lige tilbage :)

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 18:44:29
Svar/Indlæg:
129/13
Instalerede speed fan igen; med det samme efter indstillingen fucker soltekHM HELT op, den registrere cpu die til 270grader osv; men kan stadig se den rigtige temp i feks everest; hvad sker der lige?

- Og så kan jeg ikke finde nogen instillinger til blæseren på mit 6600gt kort i speedfan; hvordan indstiller jeg den?

M.V.H
Dennis

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 18:52:02
Svar/Indlæg:
129/13
Kan foresten se at cpu blæseren køre med en hastighed på 1896 RPM; det er da ikke silent mode :( hvordan sætter man svinet i silent mode, uden at sætte den klamme manuelle fankontroler til? :(

Synes ikke hastigheden ser ud til at ændre sig; selv om jeg klikker "speed01" lavere end 100! sådan noget fuck hardware :(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-06-2005 18:55:08
Svar/Indlæg:
14079/622
->#7
Max RPM for den er 2500, så lidt ned er den da gået..
Men fanspeed er heller ikke kombatibelt med mit mobo :l.. det er bare ærgeligt.
Der er kun 2 muligheder så vidst jeg ved:

En blæserstyring, eller at du sætter den fanmate på.

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2005 00:55:53
Svar/Indlæg:
129/13
hmm, må da være muligt på anden måde; Hvis nu jeg smækker fanmaten på og sætter den på silente, hvad så hvis jeg gamer, og den bliver for varm, uden jeg ved det? - tager MBet så over, eller steger man cpuen :(