Grunden til pixelfejl..

Diverse d.  26. juni. 2005, skrevet af System
Vist: 125 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-06-2005 20:48:16
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey...

Jeg er lidt nysgerig, for nu har jeg haft 2 faldskærme ( BenQ fp937s+ ), og kører i øjeblikket på nr. 2.. Jeg har byttet min ene fladskærm, og har så fået denne.. Men begge har været plaget af pixelfejl.. Den bliver i forvejen rimelig varm, og jeg tænke det måske kunne have noget med, at de krystaller brænder? Eller er det fordi min skærm er fedtet af fingre osv..?
er der noget man kan gøre for at forhindre dem?

I øjeblikket har jeg 4 pixelfejl, mod 1 ( fordi den ca fyldte 2-3 pixels og lyste rødt! ).. Jeg fik denne med 1 pixelfejl, men den var ikke så nem, at se, så jeg tænkte at jeg ikke ville have det besvær at sende den tilbage, betale selv osv. Så gik der en uge.. Så kom der en til ( lille rød ).. Det er som sagt ikke irriterende, fordi de nærmest går væk, når man minimerer et vindue.. Og så gik der en 3 uger, og så kom der en død en...

Og i dag, ca. en måned efter er der kommet endnu en død en igen.. Det er egentlig vildt irriterende, at tænke på når man har betalt 3100 for sin fladskærm.. Er der ikke noget garanti, så jeg evt kan sende den tilbage eller til rma, fordi den overopheder? Tænk jo hvis der kom flere!? :x

Opsumering:

Er der garantiforhold, som gør at jeg kan sende den tilbage for 4 pixelfejl?

Kan den sendes til RMA fordi den bliver for varm?

Kan man forhindre pixelfejl, og hvordan?

Er det normalt min fladskærm bliver rimelig varm?

Betyder fedet fingre på skærmen noget?

Hva skal jeg rense den med?

- Håber alt bliver besvaret :)
snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2005 20:57:03
Svar/Indlæg:
191/8
Jeg var ikke klar over at der kunne komme flere pixelfejl, min sidste bærbar en Acer havde en enkelt men der kom aldrig flere. Jeg mener det er forskelligt fra producenterne hvor mange pixelfejl der skal til før en ombytning. Ærgeligt at der er gået tre uger ellers kunne du have benyttet dig af de 14 dages fortrydelsesret hvis den er købt online.
Angående rengøring af skærmen der bruger jeg de der "alles klar" vådservietter til briller