Ingen respons fra mic!!

Diverse d.  28. juni. 2005, skrevet af Jenslyn18
Vist: 145 gange.

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 01:45:10
Svar/Indlæg:
8/1
Hejsa, jeg ville lige prøve lidt skype med mit logitech headset, som man vist ingen drivere skal installere til. Jeg tilslupper svinet korrekt til mit ASUS P4c800 bundkort, men i guiden til opsætning kommer der ingen respons, når jeg taler. DERIMOD kommer der respons når jeg HØRER musik? Det giver jo ingen mening... Så den går nærmest efter, hvad man hører...

Prøvede så at køre en samtale med min ven, og han kunne høre alle de lyde, jeg kunne (musik, kliklyde og sådan), men IKKE hvad jeg sagde... Hvad tror I, der er problemet?

Edit: Jeg fyrede lige min mic i lillesøs' comp, og den virkede uden problemer. Altså kan den ikek være gal med hardwaren! Det skal også siges, at testene for miccen kun opfanger støjen fra fx musik og andre lyde fra compteren hvis muligheden "front panel microphone" er slået til under lydindstillinger, men den opfanger det langt kraftigere med "microphone boost på"... Det er da rigtig underligt!

Jeg er enormt træt af det, så jeg håber meget på, I kan hjælpe.
På forhånd tak!
:)

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 03:13:27
Svar/Indlæg:
448/18
Det burde løses sådan her:

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Underholdning -> Lydtyrke

I 'Lydstyrke':

Indstillinger -> Egenskaber -> *'Indspilning' markeres istedet for 'Afspilning'* -> Sørg for at både 'Line in' og 'Mikrofon' er krydset af -> Ok

Nu ser du de forskellige indspilningsmuligheder. Fluebenet ved 'Vælg' er sikkert placeret ved 'Line in'. Du skal blot flytte det til 'Mikrofon', og så burde det virke - hvis problemet da er som jeg tror...

Håber ikke det blev for uoverskueligt :i

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 03:35:44
Svar/Indlæg:
8/1
Tak for replyet, og det var da fint overskueligt - desværre ingen succes! Jeg gjorde det som du sagde, men den var allerede ved "mikrofon", så der skete desværre intet... Det er godt nok ved at være godt irriterende :(

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 03:39:12
Svar/Indlæg:
8/1
Lavede igen et lille forsøg - tog front panel microphone og microphone boost på, og så lod jeg lige et musiknummer køre, mens jeg foretog en indspilling - det blev optaget, og kan nu høres ved at afspille indspilningen - det giver da ingen mening? Men det skal selvfølgelig siges, at det kun er hvis de er slået til...

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 11:34:52
Svar/Indlæg:
448/18
Hvilket lydkort har du? Har du installeret nogle "specielle" drivere?

Hvis du går ind i afspilning, som jeg beskrev det i går, kan du så ikke lige prøve at tage et screenshot, så jeg kan se det?

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 11:59:58
Svar/Indlæg:
8/1
Jeg har bare onboard-lydkortet til mit P4C800 - og jeg har downloadet de nyeste drivere, siden min cd er blevet væk... har dog også prøvet de næstnyeste, og der er også no luck...

Her er et par billeder, jeg håber det var sådan, du mener, det skulle indstilles.

Det første er afspildning, det blev noget dårligt, men tror da heller ikek, det er vigtigt... det er dog her, måske du kan forstørre det? :)

Det andet billede er af indspildning

Ser det ikke fint ud?

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 12:28:03
Svar/Indlæg:
448/18
#5 ->

Hmm... Jo, jeg vil sige det ser fint ud.

Giver driverne dig mulighed for at "pille" ved noget? Hvis du ikke kan finde noget her må jeg indrømme, at jeg ikke lige ved hvad det kan være :l

Andre?

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 17:12:40
Svar/Indlæg:
8/1
Synes ikke lige, jeg kunne finde noget i driverne, som kunne have noget med det at gøre.. Selv begynder jeg at mistænke selve stikket til miccen for at være defekt - specielt efter, at jeg har lavet et lille nyt forsøg!

Fik lov til at låne min søs' webcam med indbygget mic (noget logitech fis), lortet røg i usb'en, fandt driveren på nettet og skidtet virkede bare!

Sååååeh noget kan man da få i gang... Jeg ved ikke, om det siger nogen af jer noget :)

Ellers tak for hjælpen, scalprum, hvis du kommer på mere så sig det endelig :)

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 17:28:18
Svar/Indlæg:
448/18
#7 ->

Du sagde jo at mic-en virker i din søsters comp...

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 18:07:56
Svar/Indlæg:
8/1
Nejnej, du misforstår, jeg fyrede hendes cam herind til min computer, og der virkede det fint!

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 18:32:24
Svar/Indlæg:
448/18
#9 ->

I #0 skrev du: "Edit: Jeg fyrede lige min mic i lillesøs' comp, og den virkede uden problemer. Altså kan den ikek være gal med hardwaren!"

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 18:42:01
Svar/Indlæg:
8/1
Ja, men det kunne jo være, at det var MIT lydkort eller noget, der ikke ville tage imod input via mic... det ved jeg ikke, men det kunne det i hvert fald fra hendes!

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 21:11:07
Svar/Indlæg:
448/18
#11 ->

Oh, du mente stikket på lydkortet. My bad :r

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 23:07:43
Svar/Indlæg:
8/1
Det er bare kein problem, og jeg har imidlertid "fundet" en løsning!

Da jeg tog til træning virkede lortet ikke, da jeg kom hjem var der plduselig gang i den, og ingen problemer overhovedet... Det her vil gå hen som et af de større mysterier i computernes historie

Tak for hjælpen ellers, det var godt nok en underligt historie... :p

Jenslyn18

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2005 23:10:18
Svar/Indlæg:
8/1
Haha jeg fjols, så havde jeg glemt at tage usb stikket ud til kameraet, så grunden til, det virkede var, at det stadig var kameraet, der opfangede lyden :p :p :p

Nåmen problemet er desværre ikke løst så! grrr

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2005 02:26:54
Svar/Indlæg:
448/18
#14 ->

Hehe :i

Håber du finder ud af det, og hvis du gør, så skriv det lige her :)