Stille PSU fra Antec ? Øøh nej.

Diverse d.  28. juni. 2005, skrevet af Benz
Vist: 342 gange.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 15:29:11
Svar/Indlæg:
434/11
Jeg har købt denne PSU til min kones computer, da jeg har god erfaring med Antec PSUer:

http://www.antec.com/ec/produc...

Jeg har selv en Antec truepower 430 watt, som jeg efterhånden har haft i et par år. Den har jeg været rigtig godt tilfreds med, da den var meget stille, og stabil på spændingerne. De 2 blæsere der er i den, kører med 1500 omdr hver, hvilket jeg sagtens kan holde ud at høre på. De er dog variable alt efter hvor meget den skal trække, men jeg har højst set dem komme op på 1600 omdr.

Den nye Antec PSU har også 2 blæsere - dog vender den i kabinettet lidt anderledes, så der faktisk er "gennemtræk" i mellem de 2 blæsere. De er ligeledes variable, og den der skal blæse luft ud bagved, behøver nødvendigvis ikke at køre.

Problemet er bare, at selvom det er et relativt mindre system, bestående af 2 HDD, Athlon XP 2400+@2600+ og et GF 6600GT kort, så blæser den indvendige blæser med hele 2800 omdr !!! Samtidig blæser den udvendige slet ikke. Det kan altså sagtens høres, at den har så meget fart på. Det ville da have været mere hensigtmæssigt, at de begge f.eks blæste med 1500 omdr.

Det skal siges, at der ikke er overhovedet nogen form for kabinet køling ud over den der sidder i PSUen. Kan det være skyld i de høje omdr ? Alle steder jeg har læst, siger folk det er en meget stille PSU, og i manualen står der endda, at blæseren kan komme ned under 900 omdr.

Nogen der har nogle bud ? Eller evt sidder med samme PSU.

På forhånd tak.

don

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2005 15:34:33
Svar/Indlæg:
1380/8
prøv at tage kabinet siden af for st se om blæseren ikke gå lidt ned i rpm.
har selv et antec TP. og der køre den ene af blæseren med ca. 1000rpm

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2005 15:39:54
Svar/Indlæg:
1996/65
Blæserene i Antec's PSU'er er temperatur styrede, så det kan godt være pga. manglende airflow.

Omkring Antec psu'er generelt. Nej de er ikke lydsvage... Jeg har Aopen strømforsyninger som larmere mindre end min Antec TruePower 550w...

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2005 15:41:22
Svar/Indlæg:
1762/36
Hvis den bagerste ikke kører rundt, så har du selv svaret...

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 16:35:48
Svar/Indlæg:
434/11
#1 Problemet er vel nok, at den jo gør det med det samme jeg starter den.

#2 Der findes da PSU'er der er mere lydsvage, men til gengæld er de ofte noget bras med ustabile spændinger. Ellers skal man op i over 1000 kr for en PSU, og det vil jeg sgu ikke smide efter dem.

#3 Har jeg ? Den bagerste kører jo netop kun hvis der er brug for meget luftgennemstrømning. Men den står jo stille, som den ifølge Antec gør, når der ikke er brug for særlig meget luft. Det er godt nok ikke mange PSU'er jeg har set det på, men sådan er det altså bare.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 16:38:44
Svar/Indlæg:
434/11
#3 Som du f.eks kan se i linket:

# Flow-through dual 80mm fans (one intake and one exhaust)
# Unique Dual Fans Technology: exhaust fan starts to spin when the power supply reaches certain temperatures to ensure proper airflow, the second fan spins on power up

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2005 16:47:31
Svar/Indlæg:
1996/65
#4 ... jeg vil give dig ret i at Antec laver stabile nøjagtige strømforsyninger ... min Antec TruePower 550w holder da også nøjagtig 5v og 12v som den skal ... den svinger kun 0,01v...

Men jeg er ikke enig i at man ikke kan få en god lydsvag strømforsyning til under 1000 kr ...

Chill-Inovation har lavet nogle forholdsvis gode stabile strømforsyninger ... de ligger måske ikke helt nøjagtig på 5v og 12v ... men der er ikke noget udsving...

Chill Innovation CP-400P Rev. 2.0
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Jeg har selv for nylig købt en, og efter jeg købte den ... så købte jeg også en Chill Innovation CP-510A til at erstatte min larmende Antec PSU... Dog skal det siges at CP-400P Rev. 2 er den bedste af de to nævnte chill PSU'er ... :i

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 17:23:15
Svar/Indlæg:
434/11
#6 Nu ligger Chill jo generelt under 12 og 5 volt. Det er jo et generelt "problem" med dem, og derfor valgte jeg dem ikke. Det er jo så mit valg, og det var egentlig heller ikke derfor jeg oprettede tråden.

Desuden finder jeg ikke 1500 omdr på blæseren som støjende - det er omkring lige så støjende som en Zalman 7000CU, som hun også har fået i computeren.

Nu har jeg siddet og prøvet forskellige ting på comp. og aflæser nu omdr. via MBM istedet for BIOS. Den ligger stadig på 2800-2850 omdr, selvom jeg kører med 100 % cpu forbrug. Nu kører jeg 3d Mark 03, for at presse den. Det forunderlige er stadigvæk, at den bagerste blæser stadig ikke tænder.

Det er lige før jeg tror der er noget galt med den, for det burde den da gøre under full load, og så i sådan et dejligt sommervejr *G*

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 18:30:51
Svar/Indlæg:
434/11
Er der slet ingen brugere med en Antec Smartpower ?

Nu har jeg i hvert fald skrevet til Antec, så må vi jo se hvad de siger.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2005 19:26:21
Svar/Indlæg:
6531/410
en huttig test af om den bagerste overhovedet virker må være let.
hold en klud foran intake hullet sæt maskine igen med et eller ander mære på psuen bliver den meget varm uden at den bagerste går igang må den jo være defekt.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 23:54:36
Svar/Indlæg:
434/11
#9 Det prøvede jeg, og den begynder at blæse efter et halv minut ca. så det er som det skal være.

Jeg fik det her svar fra Antec:

Comment: We assume that you are connecting the 3pin Fan Monitor sensor of the power supply into the motherboard. Doing so will cause the internal power supply fan to run at full speed. We recently discovered this issue with the SP Series. We already have this fixed. Unfortunately, we are still waiting for the shipment from our factory. Since you are in Europe, we don't have a time frame of when this fixed version is going to be available. As a workaround, please do not plug the connector to the motherboard. Afterall, this is not an essential connection to make since it is just a speed sensor. Please let us know if you need further assistance. We apologize for the inconvenience this may cause. Best regards.

Så det er simpelthen pga den 3 pin connecter, som jo bare skal måle hastigheden på blæseren. Den vil jeg da prøve at tage ud nu.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2005 23:58:32
Svar/Indlæg:
434/11
Ja, for søren. Det hjalp sgu :e :e

Det nedsatte støjen betydeligt.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 01:31:39
Svar/Indlæg:
6531/410
det vil jeg da kalde flot service fra antec.

bare det de svare.

jeg har nu 3 gange sendt mail til hauppauge med et ? om de kommer med winxp 64 drivere og hvornår.
har ikke engang fået et automail svar fra dem.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2005 14:43:09
Svar/Indlæg:
434/11
#14 LOL ! Nej, det er sgu ikke alle der er lige gode til at svare. Når man tænker på at jeg sendte dem forespørgslen kl 18.30, og fik svar kl 22.48.

Du skal se - de kommer garanteret ikke med x64 drivere, og derfor har de nok ikke lyst til at svare :00