Så er det RAM igen igen..

Diverse d.  29. juni. 2005, skrevet af ChrisB
Vist: 225 gange.

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2005 13:47:54
Svar/Indlæg:
148/42
Nåhhh.. nu har jeg fundet mit mobo og CPU, nu skal der bare lige en PSU og noget RAM til.. Hvad vil I anbefale til dette?

DFI LANPARTY NF4 SLI-DR
Athlon 64 X2 4400+

Der skal clockes...

Ja, jeg ha læst mig frem til det skal være med TCCD kredse og G.skill eller OCZ..

Men hvad er det der Brainpower PCB??( ja PCBet er det "print" at det er samlet på)

Black

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 14:13:21
Svar/Indlæg:
2749/122
Brainpower PBC er modificeret PBC som er noget anderledes end standart JEDEC PBC... desuden plejer det at give 5-15Mhz mere hvis TCCD/BH-x/UTT er på Brainpower i stædet for standart PBC... ;)

Men gå efter Gskill PC4400LE eller PC4800LA... eller OCZ PC4800/5000

så tror jeg du er godt kørende... dog har nogle af producenterne fået fat i TCC5 i stædet for TCCD... så TCCD er stort set fortid... ;)

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2005 18:24:52
Svar/Indlæg:
148/42
Se det var jo et dejlig konkret svar.. Jeg takker og bukker...

Noget andet...
Hvorfor samler OC.dk ikke alle de der input der kommer ind hele tiden til et lille opslagsværk??

for "Hvadfor en/et/noget" spørgsmålene kommer jo op igen, og igen, og igen..

Bare lige en tanke..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 18:33:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Det er blevet efterlyst et par gange, men det ville være meget svært at lave, meget uoverskueligt og det vil hele tiden ændre sig.

Tror du efterlyser en slags: "Hvad er det bedste af det bedste i dag?" - artikel/nyhed. Hvormed man hele tiden vil kunne ændre den.

Men der er flere parametre. Der er std., luftkølet, ekstremt luftkølet, peltier, kompressor osv.

Det er vel bare at gå ind på EDBpriser og finde det dyreste af det dyreste, og så har man en fin fin maskine.

Men, som sagt, det ændrer sig hele tiden. Vi skulle have folk som Rune/BA2 til at lave sådan noget. Specielt vedr. RAM, da han ved meget om det. Så er der kompatibilitet, drivere, BIOS osv.

Som sagt: Meget uoverskueligt :l

Men hvis du skulle få lyst til at lave en sådan oversigt, synes jeg du skulle hive fat i Lockheed og præsentere ham for idéen ;)

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2005 18:46:57
Svar/Indlæg:
148/42
Jamen man kunne jo ligge ud med at lave en "survey liste" med hvad bruger af OC.dk har erfaring med..
Og den kan jo startes med et dump ud fra medlems basen..

mobo - cpu - ram - Mhz - OC Mhz ... osv..

Men selvfølgelig skal det struktureres, men jeg har da snart ferie, så jeg kan da godt prøve at lave en project / case beskrivelse samt en løsningsstruktur..

Og ja, den skal da opdateres, men man skal da også have mulighed for at kigge bag-ud.
Og det er jo ikke altid det dyreste på edbpriser der er det beste..

Men det var jo også bare en tanke..

Black

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 18:58:57
Svar/Indlæg:
2749/122
#2 det kan du have ret i... men jeg tror det er for svært for dem... og desuden har siden jo en udemærket søge fungtion som faktisk kan finde stort set alle tråede med de ord/ting du søger... ;)

Black

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 19:03:54
Svar/Indlæg:
2749/122
#3 takker for komplimanget... må dog indrømme at RD er dine.. aner minus om de ram :p

#4 lyder fornuftigt... men det bør helt klart blive diskuteret hvordan man skal lave sådan noget... lav en tråd om forslaget/emnet så er jeg sikker på at folk nok skal komme med deres meninger... og nu smutter jeg så ud i det gode vejr igen... :e