DR med Podcast

Litteratur d.  29. juni. 2005, skrevet af @ngler
Vist: 568 gange.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
29-06-2005 14:15:31
Svar/Indlæg:
4033/364
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 15:34:48
Svar/Indlæg:
3329/182
Bare endnu en ting som skal betales via den i forvejen sindsygt høje licens. :l

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2005 15:43:51
Svar/Indlæg:
361/82
Skal man betale licens for at se tv? :00

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 15:51:19
Svar/Indlæg:
3329/182
#2 Hvis du spørger DR så "ja".

Men hvis du spørger mig der ikke ser DR's kanaler - undgår at høre deres radio så "nej". Det er jo ikke min skyld at der skal stå et anlæg ude på skolen og spille P3 hver dag.

Jeg har ikke engang DRs programmer på mit TV.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2005 15:55:06
Svar/Indlæg:
361/82
ser heller ikke noget fra DR1...kedelige ligegyldige progz er hvad de sender..
men altid noget at de bruger pengene til nye smarte ting..synes det er lidt blær det de har tænkt sig frem til her må jeg sige

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 16:35:25
Svar/Indlæg:
767/119
JUHU - glæder mig sådan til at kunne høre P1 når jeg er på farten :p

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 17:05:02
Svar/Indlæg:
2353/24
Syntes det er underligt at det ligfrem er P1 der er prøveklud... P1 er nok den mest død kedelige kanal som de laver... P3 eller P4 kan gå... især P3 :) den sker der i det mindste noget på... hvilket også er nødvendigt, når man hørere radio over 6 timer om dagen 5 dagen om ugen over 220 dage om året.

De kommercielle kanaler dur bare ikke, for det er de samme numre som de spiller på samme tidspunkt dag ind og dag ud.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 22:04:24
Svar/Indlæg:
2732/41
Man kan måske ikke bare bruge den radio der iforvejen er i det fleste telefoner med MP3 afspiller? :)

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 08:04:27
Svar/Indlæg:
1503/128
Podcasting er altså ikke bare "P1 på DR" - det er faktisk tæske smart, og med uanede muligheder.

Læs selv artiklen om Podcasting her:
http://www.mediamac.dk/index.p...

McDave

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 11:44:04
Svar/Indlæg:
68/18
ved ikke om det har været nævnt før, men det skal da lige med i denne her tråd at også Newz er begyndt at eksperimentere med poscast...

http://www.newz.dk/forum/item/...

dog knapt så professionelt, men lad os håbe det udvikler sig...

ar tilhænger af licens, dog ikke i dens nuværende form... håber det ændrer sig når DR slukker for de analoge signaler i luften, og at kabelTV lancerer licensfri kanalpakker. hvorfor ikke sige at det kun er folk som ikke er tilmeldt en sattelit eller kabel løsning som skal betale licens, og så opkræve licens fra resten via en samlet pakke pris sammen med de komercielle kanaler...

desuden burde det forbydes at opkræve licens fra fattige studerende....

tag jer i agt for pejlevognen!!!

Peace - OUT!

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
30-06-2005 13:27:16
Svar/Indlæg:
4033/364

1) kvaliteten er ikke altid god
2) du kan nu høre programmet asynkront med selve udsendelsen..

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 17:08:18
Svar/Indlæg:
1302/23
McDave/#9:

Det er da meget normalt at man betaler for det man bruger.
At man så bliver tvunget til at betale licens til DR, selv om man hverken hører deres radio eller ser deres tv er en anden sag. :l

- Lasse

Benz

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 18:08:25
Svar/Indlæg:
434/11
Utroligt som folk altid kan hyle, hver gang der bliver snakket licens til DR. Det er sgu da godt vi har en nogenlunde upolitisk kanal, og som ikke skal financeres af reklamer - som derved også får indflydelse på hvad de kan tillade sig at sende. Nogen der sagde lykkehjulet og jeopardy ?

Hvorfor skaber folk sig ikke over, at de rent faktisk betaler 200-300 kr til Tv2, hver gang de opkræver licens ? Vi blev jo lovet en kanal, der var licensfri. Men økonomien har de jo ikke rigtig kunne få til at hænge sammen.

At jeg så mener at licensen burde blive opkrævet over skatten er en anden sag. For jeg synes sgu det er hul i hovedet, at 5 personer inden for den samme hustand kun skal betale 1 licens, mens en studerende skal betale fuld licens, bare fordi han bor på kollegie.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 18:36:00
Svar/Indlæg:
2353/24

VI betaler IKKE til tv2, da det er blev dømt ulovligt af EU domstolen ;) Sidste år have tv2 et underskud på 1,9mio kr hvilket svarere nøjagtigt til det beløb som tv2 skulle betale tilbage pga. ulovlig licensbetaling.

Jeg mener at Licensen enten skal sættes ned, eller så skal DR1 til at lave nogle flere/bedre programmer, istedet for alle de genudseendelser som der er betalt for een gang, Hvem gider se "DR Derude på Svaldbard" for syvende gang eller nogle elendige udenlandske serier.

Jeg syntes det er iorden at man skal betale licens udenom skatten, men det skal gøres mere "betaling efter brug" og rabat til studerende, da det er et must at de har et tv, hvis de f.eks. skal diskutere det som der er sket siden forrige time.

Jeg ved ikke hvordan det skal laves, men en mulighed er at man laver et kort hvor du køber xxx (x) antal timer på et kort som så sættes i en digital modtager, ligesom et parabolkort.

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:34:20
Svar/Indlæg:
1302/23
Benz/#12:

Hyler? Normalt betaler man for det man bruger, så ser man ikke DR1/DR2 eller hører deres radiokanaler betaler man jo for ingen ting. Selvfølgelig skal man betale hvis man bruger det, men at man er tvunget til det lige meget hvad synes jeg er ret fladt.

Ideen som coctail er inde på med et 'forbrugskort' er klart at foretrække :)

- Lasse

Benz

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 21:14:57
Svar/Indlæg:
434/11
#13 Såvidt jeg er orienteret, er det ulovlige EU tilskud de har fået. Hvis man er een af dem der betaler licens, vil man også kunne se, at Tv2 har stået påført licensregningen. Hvis du har ret mht licensbetalingen, hvor er så de penge jeg igennem flere år har betalt til dem ?

Kan i, #13 og #14 da ikke forstå, at jeres såkaldte liberaliserede brugerbetaling ikke ville kunne gå ? Ellers må man da håbe, at den dag der er kemikalieudslip i jeres område (eller en fyrværkeri katastrofe), at i har købt et klippekort.

At i heller ikke kan forstå, at det netop ikke er en reklame financeret kanal, og at den derfor er afhængig af licenspenge er mig ubegribeligt. I kan jo også spørge jer selv, hvorfor TDC kabel tv ikke har samme system ? Det er simpelthen alt for dyrt at administrere. Jeg ville da også have undgået tv3, og faktisk sparet halvdelen jeg betalte til kabel tv. Den kanal er monster dyr, og der er jo kun serier på den kanal.

Desuden er DR bestemt ikke den kanal der sender flest genudsendelser. Bare modparten tv2 er jo rent til grin hvad det angår. Nu har de sendt Beverly Hills siden 1992, og den ser ud til bare at køre i rotation. Hellere betale for kvalitets tv som eksempelvis DR2 sender, end at se de fuldstændig ligegyldige serier på Zulu og Tv2.

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 21:27:27
Svar/Indlæg:
1302/23
Hvad gør man så hvis man intet tv eller radio har? Tænker på hvis der nu skete et kemikalieudslip.

Det jeg har imod tvungen licensbetaling er at man ikke har noget valg. Man skal betale lige meget om det er noget man bruger eller ej. Kan kun give dig ret i det med TDC's kabeltv - der er alt for mange kanaler som bare er fyld.

Men sådan er det når der mere eller mindre er monopol på kabeltv. Vi ved jo godt hvorfor TDC stadig lever.

- Lasse

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 21:59:11
Svar/Indlæg:
2353/24

Uden radio og tv? det vil vi sagtens kunne leve uden bare vi har en computer og noget internet, og ikke mindst oc.dk ;)... ej gas, jeg antager det for usansynligt at alt kommunikation/nyhedsformidling går ned, da der findes et utal af andre muligheder end dem vi bruger til dagligt.

Ang. for mange uduelige programmer:

Hvis jeg f.eks. er på besøg/ferie et hvor der mange forskellige kanaler, ender jeg oftest på dr1, tv2, dr2 eller discovery channel, da det er de eneste som er fornuftige/saglige/lærige/spændene, hvilket jeg må erkende at det godt kan være at dr1/tv2 ikke altid er synderligt gode, men stadigvæk klasser over resten som er sunket for dybt, for at få penge i kassen.

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 22:04:55
Svar/Indlæg:
1302/23
coctail/#17:

Det var mere for at sætte det op imod Benz's skræmmebillede i #15 af, hvis jeg ikke havde DR1 og der var en kemikalieulykke.

Det er ikke sikkert man har et tv eller en radio - selv om det sikkert er usandsynligt idag. Og så holder argumentet jo ikke, at DR1 skulle være uundværlig.

- Lasse

Benz

Superbruger
Tilføjet:
01-07-2005 00:06:42
Svar/Indlæg:
434/11
#16 Hvis man ikke havde DR eller Radio, så ville man ikke betale licens. Det jeg mener er, at det er en del af den service de SKAL levere. Lidt ligesom, at TDC skal levere tlf til alle i landet - uanset om de bor på en øde ø, eller står med stort i RKI :e Det er vist det man kalder Public Service forpligtelser. Havde de ikke de forpligtelser, så vil jeg give dig ret i, at man ikke burde betale for stationerne. Men alt i alt, synes jeg vi skal prise os lykkelige for at vi har en uafhængig tv kanal, som jo rent faktisk er ejet af os.

Se bare skræmmeeksempler som Italien hvor minister præsidenten ejer stort set alle tv kanaler. Eller hvad med USA ?

#17 Til det sidste er vi til gengæld helt enige. Der er alt for mange fyldprogrammer på fjernsynet. Det er vist heller ikke så lang tid siden, at internet brugere blev fri for at betale licens.