Regelsæt for TOP 10 lister

Om siden d.  29. juni. 2005, skrevet af Stefan_SN
Vist: 513 gange.

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 20:44:43
Svar/Indlæg:
175/32
Hej OC.

Grunden til dette indlæg er at jeg er i tvivl om regelsættet omkring placering på TOP 10 listen i 3DMark 03.
Jeg har ikke selv været i stand til at finde svar på min tvivl, da overclocking.dk's beskrivelse af regelsættet ikke er særligt dybdegående.

Jeg er i tvivl om hvorledes en score godkendes?
- Er den uden betydning at man ikke længere har det omtalte system der fik scoren. Altså er det selve scoren der tæller og ikke om man i virkeligheden ikke længere selv ejer systemet?

Grunden til denne tråd er at der på nuværende tidspunkt er flere brugere på TOP 10 listen i 3DMark 03, der ikke længere har det system der fik scoren, hvilket jeg ikke kan finde fair. Ved godt det ikke beskrives som snyd i OC's regelsæt, men det er i princippet snyd i den forstand, at de ikke længere er i stand til at opretholde den placering.

Så det jeg gerne vil med denne tråd er at starte en diskussion omkring hvorvidt det er snyd eller fair at have top placering uden selv at eje systemet længere. Og muligvis komme til en konklusion og evntuelt et udvidet og mere dybtegående regelsæt.

Mvh. Stefan Pedersen

klausremus

Overclocker
Tilføjet:
29-06-2005 20:55:42
Svar/Indlæg:
254/40
synes du har fat i noget der... og burde måske tages til følge af admins. for hvis man nu har solgt sit highend system og købt et medium system burde man jo som #0 siger ikke have den samme score.

og nu vi er i gang så måske lave en rangliste for higend, medium og billige gfx?

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 21:31:31
Svar/Indlæg:
2353/24
Til dit første spg., så godkendes et resultat i top10 listen med et comparelink.

Men jeg vil give dig helt ret, hvis det forholder sig som du siger at der er flere som har en score uden at have setup'et længere... hvis det er fordi at det ikke er folks "hovedcomputer" så burde de istedet for oprette en profil nr 2, som i mit tilfælde så vil hedde "coctail2" eller "coctail_pc2".

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 21:31:51
Svar/Indlæg:
1341/56

kan godt røbe at der ikke vil komme flere topliste, lige det emne har været oppe en del gange, for hvis man skal have flere klasser gfx, så skal man jo også have flere klasser køling osv....

er iøvrigt ening med #0

teko

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 21:40:52
Svar/Indlæg:
873/19
#2 Nu har de jo brugt en del tid på at fjerne overflødige brugere, så hvorfor ikke bare skrive den ekstra ind i den ene profil man har?

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 21:41:00
Svar/Indlæg:
175/32
Tro det ville blive svært at lave en overskuelig topliste over flere forskellige range systemer. Man kunne muligvis lave en topliste med Nvidia setup og et med ATi setup. - Ligeledes med AMD/Intel.
Men først og fremmest ville det være dejligt med en 3Dmark 05 topliste :p

Jeg ved at det forholder sig sådan. Har nemlig købt et par 6800Ultra kort af en af top10 indenhaverene og Wiseguy har lige solgt sit ene 6800Ultra kort.

Mvh. Stefan Pedersen

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 22:03:39
Svar/Indlæg:
2353/24
Det kunne man også gøre, men jeg syntes at hvis man har et sekundært system (for de fleste vil det afligevel være deres "number one") som er så godt at det kommer direkte ind på top 10, så er det iorden at have en profil nr. 2 For hvis jeg går ind på top10 listen og og klikker på en bruger, så forventer jeg at det er det system som er beskrevet øverst som scoren tilhørere scoren.

Hvis du har 3 andre "kun for sjov-computere" syntes jeg ikke at man skal oprette en særskilt profil, somsagt kun hvis den ryger ind på top10.

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 22:11:05
Svar/Indlæg:
637/63
En hel anden ting der også vedkommer dette emne, er at nogle folk bare ikke kan, eller vil fatte, at der skal et compare link til deres score(s)..!! x(

Fordi alle kan sku da finde udad at skrive XXXXX point i deres profil.
Men det er ikke alle der kan finde udad at læse regelsættet også..!!

Og ja, jeg ved godt at jeg bare kan sende en pm, men jeg gider f**** ikke lege politimand, og sende pm's til alle dem der ikke følge regelsættet.
Det må man sku da være voksen nok til selv at finde udad.

Fordi jeg vil mene grunden til at man har joinet det/den her forum/side. Er fordi man forventer at man kan få et godt og seriøst svar på et problem, hver gang man har brug for det.

Fordi overclocking og hardware-test er nogle af de mest seriøse forums i dk. Hvis ikke de mest seriøse..
Så derfor forventer man også en smule seriøsitet fra brugerne, men det er ikke altid tilfældet.. :l

Ronni J.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2005 22:37:52
Svar/Indlæg:
3712/44
Stefan_SN > Jeg kan godt forstå dit indlæg, og jeg kan også godt forstå hvad du mener. personligt synes jeg også det er fair nok at man løbende opdaterer sin profil og resultater med hvad man nu har af system lige pt. Jeg gør det også selv, og har bl.a. flere gange faktisk resat min OCMark score, når jeg har lavet en større opgradering/ændring.

Jeg synes bare hurtigt det bliver lidt for meget, når nogen ligefrem sidder og holder øje med hvem af brugerne herinde der nu sælger hvad af hardware og så gør én opmærksom på at man bør slette scoren fordi man ikke har systemet mere. Måske endda fordi vedkommende så selv kan komme på top 10 eller noget. Har man det sådan går man nok lige for meget op i de lister. Sådan oplever jeg nu heller slet ikke dit indlæg, men der er nok nogle herinde med den tendens.

Måske var det en idé at nulstille alle lister engang imellem og f.eks. som på tweak at kræve at tests er kørt med seneste patch til benchmark programmet. Alt andet lige synes jeg det er sjovest at "konkurrere" med de personer der fortsat er en aktiv del af community'et herinde, så måske var det også en idé at se på den side.

Jeg vil dog give dig 100% ret i at det er irriterende at folk ikke kan finde ud af at smide gyldige comparelinks når det nu er krævet. Det er nu ikke fordi jeg tror der er nogen der lyver, men jeg kan godt li at sammenligne både med dem der er bedre end mig, og dem med omtrent tilsvarende systemer for at se på hvilke områder det er at de er hurtigere/anderledes/langsommere. Og det er svært at se uden comparelinks....

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 00:38:19
Svar/Indlæg:
3972/242
jeps ,forstå dig godt. det var også en gode ide lars . fx i intel oc section stå jeg under 2 af 300 mhz cpu r . tror ikke det er noget det kører med mere x( ,men som lars sag at hvis man nulstiled dem fx ,en gange hver halt år eller ligne . vil det være fair.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 08:47:57
Svar/Indlæg:
3169/185
Tror admins er meget opmærksomme på den liste iforvejen ;) - Kommer der en faker på den ryger personen af den iløbet af en lille uge... Men er reelt ingen krav for den... Man kan godt skrive 100.000 i 03 f.eks i profil... :|

However, comparelink er altid godt, og der er ikke ret mange af de danske benchere der får komponenterne til at benche ligesom macci / sampsa osv. gør...
Iøvrigt kræver det også lidt mere end bare highend hardware at komme på top10 listerne, dog ikke her efter SLI... Men kommer nok snart igen - at det kræver skills! :| - Derved kan man udelukke sandsynligheden for f.eks lille Dennis på 11 fra Ringkøbing kommer nr.3 i 03 / 05 ;)

Mvh. 12k

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:04:35
Svar/Indlæg:
687/9
hvorfor må lille Dennis på 11 fra Ringkøbing ikke ligge nummer 3 i 03/05 ?? hvis han nu er en bedre bencher end dig er det vel meget fair han ligger der ?

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:08:20
Svar/Indlæg:
2732/41
12# Rettelse: De Skillede på XS.org, det siger 12k selv!

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:08:23
Svar/Indlæg:
1328/55
Suk ja, gid man var med i det seje benchcrew på xs.org....

Culty

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:10:07
Svar/Indlæg:
36/0
haha... jeg giver dig så meget ret #11

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:14:32
Svar/Indlæg:
1135/38
Hej ja jeg vil da lige undskylde for min Compare link den mangler af den grund at jeg kom til at Cracke min 3Dmark03 og så kan jeg ikke få lov til at lave den. SORRY men jeg har smidt et snapshoot på håber det kan bruges lige PT. SORRY

PS. min test er også kun vejledende og uden OC på GFX kort.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:19:33
Svar/Indlæg:
687/9
#12 Så er han jo ikke skilled nok, det kan jeg godt se.... det kræver jo skills at benche.... har jeg hørt

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:53:09
Svar/Indlæg:
1776/116
Well, jeg har, for one, ikke noget compare link. Min score er ikke über power høj og tilhører blot et ganske almindeligt 9800xt. Der er derfor ingen grund til at betvivle min, og så mange andres, score og derfor syntes jeg ikke rigtigt at man kan tillade sig at forlange compare links fra _alle_. Men selvfølgelig, hvor skal grænsen sættes. Måske forlange et compare link for alle hvis score ligger over 10000 og/eller har et overclock på 20/30%.

Just my two cents.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:57:42
Svar/Indlæg:
1135/38
Så har lige kørt en ny 3Dmark03 test uden windows tweaks osv. med lidt OC på begge kort. Og der er compare link osv. så der ikke er nogen der får sure opstød af det længer.
:e

TEST 3D Mark03 = 22321
http://service.futuremark.com/...
TEST 3D Mark05 = 10292
TEST PC Mark05 = 4299

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 19:59:29
Svar/Indlæg:
3972/242
en compair link er sadan set en bekræftilse at ens system er bench stabil.så dem der ikke har en compair link tror jeg ikke på deres score . sadan serjeg den . ;)

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 21:44:46
Svar/Indlæg:
1776/116
Vanovich - Når mange folk har små overclocks føler jeg personeligt ikke at der er brug for et compare link. Antyder du at du f.eks ikke tror på at jeg får 6300 på mit 9800xt? Jeg føler blot at min score er så standart at jeg ikke behøver at "bevise" at den er stabil og sand. At jeg er doven og ikke gider at oprette et compare link er en hel anden sag.

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 22:14:28
Svar/Indlæg:
3972/242
jo jo . men det er heller ikke så svært at lav en compair link . ;)

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 22:16:45
Svar/Indlæg:
1776/116
Nej nej, har bare aldrig taget mig sammen til det. Derfor antager jeg at der er flere lige som mig der ikke får taget sig sammen til at gøre det og rigtig mange folks 3dmark score er så standart at der ikke burde være nogen tvivl overhovedet.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:01:35
Svar/Indlæg:
3169/185
Beklager min manglende tålmodighed her om morgenen...

Men, såfremt i ikke ved det tweaker stortset alle på top10 listerne deres systemer, også i software, med diverse tricks... - Endvidere anvender næsten alle på top10 i 01SE f.eks Win2k, med Devil og Lars som undtagelse - Det må også siges at være at gå op i det..
- og siger det som resterende 8, ud af de 8 er der muligvis nogle som anvender SLI, med SLI giver det lavere resultat - derfor er de ikke aktuelle i denne sammenhæng...

Det er blot et eksempel på små finurligheder som folk gør for at opnå højere scores...

- Nævnte det eksempel med lille Dennis på 11 eftersom sådan en gut nok heller ikke just ville være typen der havde lært Java osv.. (har jeg så heller ikke selv, men er en anden snak ;))

Kan i forpokker ikke prøve at styre jer og være lidt realistiske, man skulle fandeme tro i var folkeskolelærere i dansk som sad og blev liderlig af at finde fejl eller ting der kunne tolkes på flere måder i Per på 12's stil..

- 12k

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:10:25
Svar/Indlæg:
1135/38
HØRT.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:12:27
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg syntes man burde eje det hardware der man ligger i top ti med.
jeg er generelt imod man ikke køre programmet som det er tiltænkt nemmelig alle de test der tæller i den række følge de nu ligger.

men da det er umulig at under søge om folk bruger en masse tweaks og andr filurligheder er det jo ikke nemt.
en ting er sikkert man kan ikke bruge 3dmark til at sammenligne sin putter med andre da man ikke aner hvilke tweaks og andre ting den anden har lavet for at opnå sin score.

jeg køre altid mine test i et sætup hvor jeg rent faktisk kan spille spil.
jeg syntes det er sjov at få en fed score uden at "snyde2 med en masse tricks.
eneste jeg gør er at sætte
driveren til speed
lukker IE
sætter 3dmark til realtime

ang lille dennis
tror jeg mange ville få et shcok hvis de viste hvormeget nogle 11 årige kan med en pc.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:18:30
Svar/Indlæg:
3169/185

Korrekt :)
Har skam noget ala 20-30 01SE resultater på orben, så man kan relatere...
Tests ved stock gfx, high quality, andre programmer osv... - Så man kan sammenligne med folk, men... Toplister er efter min mening noget helt andet end almenbrug ;) - Det er ligesom Tom Kristensen (staveplade) ikke kører 250 i timen på motorvejen selvom han godt kan ;)

BTW: Ud over OS optimering... Er det også de vigtigeste du har nævnt der Devil :P - Mener gfx til performance giver mere end win2k fra winXP ;)

Mvh. 12k

PS: Men vi kender vidst godt hinandens statements angående hvorn man bør benche... :) - Og ingen af os har jo problemer med hva den anden mener :D

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:20:46
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja det er også rigtigt men det formoder jeg selv at folk har moralen i orden og sletter scoren igen hvis de har solgt systemet.
Man er jo et sted nødt til at kunne stole bare lidt på folk. :l

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:25:15
Svar/Indlæg:
3169/185

Enig, dog med undtagelser :) - Såfremt man har mistet noget ved skade, altså noget dødt HW bør man ikke skifte mens man venter på RMA ;) - Synes jeg :)

However synes jeg klart man skal slette sine resultater fra sider, og også compare links... (dog kan man fint have dem til privat stash til at se hvor meget performance increase der sker gennem årene - har stadig en GF4 score i min ORB profil, men ikke public ;))

Btw... Er Lars et fremragende eksempel på, han slettede sin score da han skiftede sin EE ud - han lå på listen, og ville have gjort det med sin gamle score endnu ;) - Men hans nye er højere mener jeg dog, er ikke sikker though ;)

Mvh. 12k

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:30:10
Svar/Indlæg:
6531/410
sidder pt ikke med mit system i top ti men da jeg får den sidste del "håber jeg da " til mit nye sys idag regner jeg med at den bliver opdateret i løbet af weekenden.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 10:30:37
Svar/Indlæg:
3169/185
Beklager lidt OT herinde...

AXE, hvorn får du valid 05 score?? :(
Skal man have pro eller noget?? - Jeg får simpelthen ikke mulighed for at poste online... Kørte lige testen her igår inden jeg tog hjem, eller gik faktisk da den var igang... ;)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 11:00:42
Svar/Indlæg:
3346/81
-> Alle - Desuagtet det ikke fremgår specifikt af Top-listerne, så er det et krav at der er et comparelink hvis man ikke vil risikere at ryge ud af listerne. HT/OC har ikke altid ressourcerne til at lege politi, men det er klart vor forventning at man kan præstere et sådant. I er vel ærlige mennesker, så hvad er problemet? Tweaks eller ej - alle tricks gælder - så længe ORBen vil acceptere resultatet.

Jeg synes godt om Lars forslag til at nulstille listerne, således at de reflekterer de aktive brugere af sitet - om det kan integreres er op til kodehajerne.

Tomgun

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 11:04:17
Svar/Indlæg:
3169/185

Ja, men så igen, det sker man er på ferie en månede eller sårn, og så har man mistet profil e.l er lidt... :)

Skete med mit Q-auth da jeg havde været i Thailand, vupti, væk med 4x n og så nogle m, o og v'er..... - Gad ikke lave nyt Qauth igen ;)

- 12k

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 11:04:58
Svar/Indlæg:
3169/185
Det jeg prøver at sige er....

Tror ikke lige uden manuelt arbejde man sådan liige kan vurdere aktivitet hos brugerne...

Mvh. 12k

T-max

Superbruger
Tilføjet:
01-07-2005 12:03:41
Svar/Indlæg:
649/35
I min verden reflektere top 10 listen folks personlige recorder, om de har harwaren eller ej.

Det ville være lidt nederen hvis man skulle skrive sin record i sin profil uden aat skulle lægge den ud til top ti listen, der hvor jeg vil hen er at når jeg køber nyt hardware, og prøver at presse det ud til grænsen så ville jeg faktisk ikke ane om jeg reelt havde recorden, uden at tjekke alle oc.dk´s profiler for di de havde taget den af top 10, så vil jeg da hellere have at folk lader deres resultat blive stående, for så ved jeg sku hvad jeg er oppe imod, og kan jeg ikke opnå samme resultat med tilsvarende HW, så er det jo et udtryk for manglende skill´s som jeg ved jeg kan gøre noget ved.

Jeg kan godt forstå #0 synspunkt men jeg er bare ikke enig, det skal ikke være nogen hemmlighed at mit system er nede PT. og indtil R520 udkommer gider jeg ikke købe nye gfx så jeg må lige nøjes med er le i mellem tiden.
Men hvis jeg slettede mine score ville en der fx scorede 500 points mindre end mig tro at han har gjort alt hvad han kunne, hvilket reelt ikke ville tilfældet, og han vil derfor ikke vide at der ville være noget personen ville kunne gøre bedre.

Jeg kan nu godt tilslutte mig at listerne burde ´reesettes til aktive brugere, så man har muligheden for at udveksle erfaringer.

Med andre ord mener jeg ikke top ti viser "harwareyddelse" men OC´skills !! for der er sku ikke plads til stock udstyr i top 10

#12 & #15 spar lige forummet for sådan noget spam

Smash

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 12:57:54
Svar/Indlæg:
194/13
Ja, men så igen, det sker man er på ferie en månede eller sårn, og så har man mistet profil e.l er lidt...

Det var så kun en nulstilling af listerne han mente. Det kunne eks. laves så man skal opdatere sin profil efter nulstillingen, for at kunne komme på listen igen.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 13:31:51
Svar/Indlæg:
1135/38
Den skulle gerne virke kan selv gå ind på den.

TEST 3D Mark03 = 22321
TEST 3D Mark05 = 10292
TEST PC Mark05 = 4299

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 13:46:37
Svar/Indlæg:
3169/185
Har løst problemet nu ;) - Men den kommer ikke med den der publish, eller gjorde den ikke.. Lidt fucked ;) - anyways er iorden, ligger heeelt oppe på 37xx næsten 3800.. Tror nok single DDR er liiiidt flaskehals ? ;P

- 12k

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 22:50:25
Svar/Indlæg:
1604/60
#0 Jo du har ret :)

#5 Ja jeg har solgt mit ene 6800U kort, det andet er blevet krediteret efter at have været til RMA i næsten 2mdr :(

Min plan er at få to 7800´er i SLI, har bestilt dem, så jeg skal nok rette min score ;)

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2005 23:13:37
Svar/Indlæg:
175/32
Du er absolut ikke tvunget til at ændre din score, da der jo ikke er nogen regler om dette, men det er bare min personlige mening at man bør eje den hardware der få den givende score. Ellers kunne jeg jo i teorien købe en 4800+ og benche med den og derefter sælge den. Det er i mine øjne ikke særlig fair såfremt at man ønsker en real topliste over folks systemer.

Mvh. Stefan Pedersen