Langsom Athlon64 *piv* :' (

Bundkort / CPU d.  30. juni. 2005, skrevet af NoNig
Vist: 759 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 01:02:00
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah... sidder her ud på de sene timer og renderer nogle videofiler.

Mit system er som skrevet i min profil. Men det afholder ikke dette superduper system fra at være monstorsløøøwt til at rendere den her film.

Satte den til at æde nogle redigerede DV-råfilm igennem her omkring midnat. Den har stået i, ja, en times tid og er stadig i gang. Den har fået kværnet ca. 1/3-del og der er stadig et stykke tid til vejs ende...

Ville blot dele denne sene frustration med jer. Har forsøgt mig med at spille, nå nej, den arbjeder på filen. Ville høre lidt musik, nå nej, den arbejder på filen. Ville sætte en film på afspilleren, men fanger mig selv i nervøst at kigge på skærmen fra tid til anden.

Sidder og er rastløs og en smule irriteret over, at dette system til kr. 10-12.000,- ikke er en skid hurtigere end mit efterhånden aldrende Pentium IV system, bestående af en 3,066 GHz'er og 512 MB dejlige RD-ram.

Kunne selvfølgelig sætte den anden maskine op, men har ikke køling, harddisk og noget anstændigt at sætte til den. Pinligt! :r Men faktum er, at jeg lige nu sidder og er en anelse smårpernitten over, at AMD's hæmsko rammer mig så hårdt.

Kunne jo investere i en FX'er eller en X2'er. Men hverken pengepungen eller lysten er til det.

Har her på det sidste, hvor jeg har lavet en del filmarbejde, siddet over tænkt i banerne på et sekundært system. Men mit (andet?) sekundære system er lavet til 3DsMax og rendering af andre småting. Interface og mit dejlige tastatur er minded mod den her computer.

Så jeg skal alligevel kløjes med valget mellem den og den her... luksusproblem?

Ved jeg ikke rigtigt. Kigger rundt i min lejlighed, gider ikke at rydde op. Ser på mit køleskab. Gider ikke at rejse mig op og få proppet noget med i hovedet.

Som om min AMD'ers "ugidelighed" har ramt mig. Det er sgu træls.

Hvorfor pokker er AMD's 64'ere så ringe til det her i forhold til mit gamle system?

Latterligt... :l

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 01:28:20
Svar/Indlæg:
2175/186
Det med at kører flere ting på en gang... hører musik samtidig... kan man ikke stille i prioteterne af arbejdet... ?

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 01:31:42
Svar/Indlæg:
2175/186
altså så renderingen får lavere priotet

palle

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 01:39:57
Svar/Indlæg:
2307/37
Er du ved at konvertere filmene? For der er stor forskel i ydelsen alt efter hvilket codec, der bruges.

Der ud over, så er videoredigering helt klart AMD64'erens akilleshæl. X2'eren løser dette, men selvfølgelig ikke dit problem... :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 01:46:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1 + #2

Jo. Men det er jo ikke meningen. Skulle gerne kunne bruge maskinen, uden den skal rendere hele natten af den grund. Det tog maskinen ca. 1 time og 40 min at rendere den første "del" af filen.

Det kunne min Pentium IV gøre på under en halv time. Og det er ikke engang løgn :l

-> #3

Det kan man godt kalde det. Har nogle DV-råbånd jeg "konvertere" til AVI (:00), samme opløsning, bare en anden bitrate.

Vi snakker ikke om rippede DVD-film eller noget. Det er optagelser foretaget med mit videokamera, som skal klippes ned. Da jeg ikke har brug for linseskud, fødder eller folk der stikker næsen ind i kameraet :l

Men jow. Sjovt du nævner det. Sidder og kigger på EDBpriser. Nærmere bestemt en X2 4200+ og nogle tests af denne processor.

Der er jo snart (:e) penge i kassen, så kunne sgu godt finde på det. Vil af med den her jeg har nu, noget andet gammelt hardware, og så måske anskaffe mig en X2'er :i :l ;)

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 01:49:06
Svar/Indlæg:
2175/186
#4 nej self. ikke, men kan være det løser dit musik problem...

hmm... ville personligt smide de 400 extra og få 2*1mb cache, istedet for 2*512...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 01:58:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Har også "opdaget" det... Sidder og forsøger at finde fornuftige tests der kan "forsvare" den investering. Min fornuft siger mig, at det kan betale sig. Til hver en tid. Men alligevel. Kr. 400,- er "meget" for en fattig studerende.

Faktisk så meget, at det kan betyde om jeg får noget at spise i den(ne) måned eller ej ;)

Det med musikken kan være ligemeget nu. Har sat 'Star Wars' på, gør mig altid i godt humør (:00) og sidder og fisker på nettet (burde det ikke hedde: "Fisker med nettet"? :e) efter tests af X2'ere 8)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:07:23
Svar/Indlæg:
1996/65
Når du siger at den har været 1 og 40 minutter om det ... hvor mange minutters film er der så tale om ...

Og hvilket codec har valgt... ?:( :i

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:10:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Codec er mere eller mindre irrelevant, da det er det samme jeg altid har brugt.

Og der var tale om 25 minutters film i første hug. Den er i gang med en på 15 minutter og til sidst skal den ordne en på 12 minutter.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:15:48
Svar/Indlæg:
1996/65
#8 ja til sammenligning kan codec'et jo være lige meget, dog er der stor forskel på rendering hastigheden, afhængig hvilket codec man vælger...

Men det lyder ekstremt lagsomt, 1 time og 40 minutter for 25 minutters film ... det er en fps på 6,25 ... hvis der er tale om 25 fps film ... det er jo ikke bare sløvt ... det er ekstremt sløvt. :l

Jeg tror selv min Athlon Xp maskine kan gøre det bedre ...

Black

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:18:39
Svar/Indlæg:
2749/122
#8 hejsa.. ku satme være fedt hvis du fik dig en X2´er.... men vælger du dem så snup en 4400+ i stædet for 4200+ ... cachen har en del at sige... ka tydeligt mærke forskel fra min Winchester til min San diego... også ved samme mhz... føler at min san diego er hurtigere end min gamle winchester selvom min san diego fks køre 2500Mhz hvor den anden kørte 2600Mhz... bare et exembel... er desuden i gang med at teste... men har lidt divider problemer på mit bundkort... så ska ha sat TCCD rammende i i stædet for de her UTT... :e

nå men held og lykke #8/Allan... ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:28:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Netop...

Som jeg skrev til Sajmon (sad og whinede over ICQ :00), så var jeg dælme parat til at smide den computer ud af vinduet (2. sal), men tror bare jeg nøjes med CPU'en.

Har grove kig på sådan en X2'er...

-> #10

Jotak. Tror også jeg ender med sådan en. Men kommer sgu meget an på, hvad jeg har af penge til den her måned...

Skal have ryddet op i noget gammelt hardware en af dagene, så hver en krone bliver vendt. Bliver der råd til en X2'er, skal det helst være en 4400+'er...

Skal dog først have undersøgt, om min Shuttle overhovedet kan køre med sådan en.

Ville da være übernice med en dualcore barebone. He he... ville gerne se nogle af mine venner i fjæset, hvis jeg fortalte dem, at jeg havde en dualcore CPU i ! :e

Håbede jo på at 1 GB RAM ligesom kunne gøre lidt ved det. Det gjorde det også. Men ikke nær nok. Har slet ikke arbejdet med 3D og video siden jeg "konverterede" til DDR og AMD64.

Black

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:41:28
Svar/Indlæg:
2749/122
#11 AMD`s største problemer har så vidt jeg ved altid været video redigering samt ripning... og multitasking generalt(i følge Intel fans) ... IMO har jeg aldri siddet ved en P4 som ku multitaske bedrer end end AMD64´er... nå men nok om det... altså 4400+´eren ska du klart vælge da 2*1024kb level 2 cache er langt bedrer end 2*512kb... det er jo ret logisk... mener faktisk at 4200+ er en 2.2ghz venice dual core..@ 3500+venice bare som dual core... og 4400+´eren så er en 3700+ san diego bare som dual core.... ret mig hvis jeg taget fejl af noget... men mener det hænger sådan sammen... og husk på at san diego@FX´cpu´er helt klart yder bedst... :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:44:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Det lyder meget korrekt. Dog, så yder den "kun" bedst i single-thread, hvor det er multitasking-ydelsen jeg søger.

Dvs. jeg kan alt-tab'e uden videre problemer. Køre flere programmer samtidigt osv.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 02:47:29
Svar/Indlæg:
2175/186
#12 kan godt være at coren indeholder de samme ting som venice og san diego... men det er ikke en venice/san diego jo.. sådan er det bare ;) :) men forstår hvad du mener...

forresten, så må du ikke have 3 linier i din signatur :P (er lige glad, bare til notice)

Silent

Skribent
Tilføjet:
30-06-2005 09:34:02
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0 Har du prøvet at slå Cool'n Quiet fra så din cpu kører 2GHz?
Har flere gange oplevet at min er hurtigere til at encode, når Cool'n Quiet er slået fra (her snakker vi minutter) som regl kører min cpu 1Ghz når jeg encoder.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 10:33:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Det skulle jeg mene det er. Min CPU kører i hvert fald 2,0 GHz når jeg kører SuperPi 1.1e og spiller 'Half-Life 2'.

- iflg CPU-Z

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 10:56:20
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvis man vil lave lidt multi-threading med en Athlon64 er styring af processernes prioriteter i task manageren faktisk slet ikke så tosset en løsning. Sæt encodingen til prioriteten "under normal" og se hvad der sker...
Med en langvarig opgave som encoding af film tager det nok en 20-30 minuter ekstra med prioriteten "under normal", men så skulle det være muligt at surfe, høre musik og chatte lidt uden at falde i søvn over hastigheden på desktopet. Det er nok lidt mere interessant end at sidde med en ubrugelig computer hele dagen.

Prøv lige at tage et kig i min profil - kan oplyse det er den billigste P4 fra 600 serien og 2x1GB Kingston Value DDR2-533 til 1550kr. Tror godt du kunne bruge det hvis du vil encode og bruge din computer samtidig 8)
Efter min mening er det den mest sindsyge value man kan få lige nu - se hvordan det clocker og hvor mange ram man får.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 11:01:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #17

Det' jo netop det. Jeg vil ikke gå på kompromis. Hvor jeg "førhen" kunne sætte den til at rendere, tog det ikke længere tid end at jeg lige kunne nå at ærinde eller noget.

Men maskinen er komplet ubrugelig når jeg renderer. Det er pissetræls. Vil da ikke sætte prioriteten ned, så jeg skal vente yderligere tid... :l

Jeppefar

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 11:06:12
Svar/Indlæg:
47/1
Øhh, det er altså ikke helt lige meget hvilket codec du bruger.
De fleste er optimerede til instruktionssættet i specifikke CPUtyper.
D.v.s at det KUNNE være et P4 optimeret codec du sidder og hakker igennem på din 64er. Se evt efter opdateringer på deres hp.
Har lavet meget DV, men ikke det sidste års tid så jeg kan ikke råde dig med noget optimeret.
Cool&quiet er godt, men gå alligevel i bios og disable den, da den throttler sært ved lange beregningstider(over ca 45min)!
Husk at RAID er genialt til DVredigering, men hvis du har en tredie HD til scratch(temp)HD er det endnu bedre.
Den kan godt 64eren, så keep up the spirit😉
Hilsen Jeppe

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 11:06:54
Svar/Indlæg:
1713/31

Tjaaah... du har en Athlon64 - enten bruger du f.eks. 12 timer på at encode hvor systemets belastning er for høj til at køre andre processer eller også sætter du den prioritet ned, venter 13 timer og slår tiden ihjel med chat, surfing og musik.
Test det nu - prøv det før du har en mening om det :)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 11:43:36
Svar/Indlæg:
2307/37
#19, jeg er ligesom dig overbevist om, at det er codec elelr codecindstillinger, det er galt med. En AMD64 3200+ kan ganske vist ikke følge helt med en 3,2 Ghz P4 til konvertering, men den tager fa'me ikke 1 time og 40 minutter om at køre 25 minutters film igennem. Søg lidt på google efter AMD64 optimerede codecs.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:00:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #19

Jeg har brugt Windows egne media codecs. Ved ikke om det betyder så meget? :l

Det er, som sagt, disablet ;)

Ved godt at RAID ville være det optimale. Havde jeg også i min gamle maskine :r

Men ved samme omstændigheder, er Intel'en stadigvæk hurtigst...

-> Alle

Jeg har lige prøvet igen. Samme fil, på 24 minutter og 56,72 sekunder. Den påstår, at den er 22 minutter om at færdiggøre den. Den har været i gang i seks minutter, og startede ud med at skrive 27 minutter...

Sidder og lytter til musik i WinAMP. Men, i modsætning til i går, så hakker musikken ikke. Den er lidt sløv til at 'loade' filerne når den skal begynde på en ny sang. Men ellers kører det bedre end i går.

Er rimelig sikker på at jeg ikke har haft noget software til at skrive/læse som en sindssyg til harddisken...

Det er da noget af en forbedring, men alligevel... Den er stadig tung at danse med :l

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:06:25
Svar/Indlæg:
3169/185
Man kan sagtens ændre prioriteten... - Men så igen, kræver man kan trykke alt+ctrl+del og ændre det? ;) - eller sætte det i programmet... - Synes sq det er fesent at sige den er sløv pga. man ikke er istand til at lure at single core uden hyperthreading ligger alle kræfterne 1 sted såfremt opgaven er hård nok...

Bare en tand ned i priority, så er den fixet...

- 12k

PS: Ellers er der som du selv nævner dual core AMD, såfremt man ikke selv ønsker at indstille lidt... Er fandeme minimalt hva' winamp og tilsvarende produkter kræver... :|

----
Skal dog lige siges jeg selv fuckede lidt op pga. singlecore uden hyperthreading her idag... - Første gang jeg kunne have anvendt en DC / eller HT CPU - Lavede en fejl i et javascript, 1x = istedet for 2, hvilket resulterede i en sætning fortsatte til det uendlige... - Altså ikke stoppede overhovedet :P, smadrede ramforbruget ned på 1682KB resterende eller sårn, før jeg fik aflivet applikationen :(

shadowking

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:08:23
Svar/Indlæg:
201/8
Jeg konverterer også en del... både fra cam og andet video.. og må da sige at min venice 3200+ @ 2.5Ghz konverterer langt hurtigere end min P4 NW 2.8 @ 3.6.. og der er ikke tale om minutter.. men mere om at min venice gør det på 60% af tiden af hvad nordskoven klarer det på.. men som #19 siger.. det har meget med codec.. nogle codecs stener R** på AMD og andre kører perfekt, prøv et andet codec og se hvad den siger..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:18:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Som skrevet længere oppe. Ved ikke lige hvad der skete i går. Men det går væsentligt hurtigere her i dag.

Har overclocket systemet en anelse og sat nogle strammere timings. Men har svært ved at forstille mig, at det skulle kunne cutte næsten en time af renderingstiden.

-> #24

Som f.eks.?!

Har googlet. Er blevet henvist til AMD egen side, og nogle sider der ikke siger noget specifikt om AMD64 optimeringer.

Kan du henvise mig til noget konkret? Eller så fortsætter jeg bare mit googleri :e

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:21:40
Svar/Indlæg:
3169/185

Har aldrig lavet video rendering, så tør jeg ikke svare på ;) - Men gør du helt sikkert kan andre ting imens :D - Og er da vigtigt :)

Sidder med 50 applikationer på min stationære i øjeblikket, uden problemer... og det er med halv mængde ram, endda en smule skaddede :P

- Applikationerne er f.eks: UltraEdit, Photoshop, Dreamweaver, MSN, Winamp, apacheserver, IE.

Mvh. 12k

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:24:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Jeg multitasker også som ind i helvede. Hvortil jeg i en stigende grad er blevet mere og mere irriteret på min AMD'er. Eller bare systemet generelt. Oplever tit og ofte at det hænger.

Har prøvet at sammenligne det med mit Pentium IV setup, og Pentium'en virker bare kvikkere. Selv med den halve mængde RAM.

-> Alle

Den er netop blevet færdig... lige omkring en halv time.

Meget mystisk! :l

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:28:34
Svar/Indlæg:
6531/410
NoNig
så kan du lære at holde dig til INtel :)

har selv haft mange amdér og er altid skiftet tilbage til intel pga HT det er altså dejlig.

men nu er mad jo kommet med de der dual core og damn de mega banker en maskine som min selv ved 4400 mhz avavav.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:29:09
Svar/Indlæg:
434/11
Ja, jeg har lavet meget encoding på TMPG, og det betyder altså rigtig meget meget, om man bruger codecs der er optimeret til P4 eller AMD.

Istedet for at 2/3 delen af tråden handler om, at han skal købe en ny cpu, så burde i da hjælpe ham istedet for.

A64 er slet ikke så ringe mere til encoding som nogen vil gøre den til. Slet ikke efter den har fået SSE2 og SSE3.

Der kan forøvrigt meget let opstå problemer, hvis man har rod i sine codecs. Nogle codecs må ikke være installeret hvis f.eks et andet codec er installeret. Det kræver meget hård diciplin at følge det. I stedet vil jeg anbefale dig, at du afinstallere dine codecs, og installere Ace Mega Codec pack.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:30:29
Svar/Indlæg:
3169/185

Lyder som om din windows install bør foretages en ekstra gang ;) - Fresh install gør underværker...

- Min A64 hænger ikke det mindste ;) - Kun når jeg laver brugerfejl såsom den JS tidligere :(

- 12k

PS: Jeg spiller sq ikke før jeg får mine ram igen, seriøst det er A64 ikke heeelt så god til... Spillede source med en klassekammerat... - Skulle ud og skifte kanal i VT, DAMN en ventetid, var den sq ikke glad for, det var vidst gået til harddisken som er en god gammel PATA :\

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:31:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Dual-Core er mums ;)

-> #29

Takker :r :)

Jeg har pt. K-Lite Codeck Pack. Med Ace Mega Codec Pack, gik mine programmer grassat. Selv MovieMaker! :l

-> #30

En hel frisk installation til NoNig? Nej tak :f Den er under en måned gammel ;)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:33:46
Svar/Indlæg:
3169/185
Men altså, må sq krybe til korset, bruger slet ikke tung nok multithreading, har rodet kort med et dual xeon dual core setup... :| - Meget kort endda ;) - Men kunne altså ikke mærke forskel den store forskel...

Tror dog ikke liiige min A64 er helt tilegnet at være terminal for 64 brugere og op efter :P

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:35:59
Svar/Indlæg:
3169/185
Var lige pt. 4x 2,8ghz mener jeg... :|

Anyways... Må smutte igen, må hellere komme videre med det her.. (damn, samlede lige mine style's i en .css fil, damnit 500 linier :| )

DOH - mener selvf. hyperthreading, ikke dualcore... ups ;) 2 cpu'er med hyperthreading

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:39:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Ikke for at lyde hård. Men synes du så ikke bare du skulle lade være med at komme med "kvalificerede" gæt, og holde dig til det du ved noget om? :l

Har rodet en del med dual-setups og haft Intel og AMD igennem tiden. Så jeg tror jeg har en rimelig base at udtale mig ud fra. Men hvis du kun kan sige, ud fra dit eget system, at din computer ikke hænger, er det ikke noget værd.

Det samme som hvis en mand der kun har haft Fiat Punto hele livet siger til en Ferrari ejer, at hans Fiat er "hurtig". Hvis du ikke har et belæg eller grundlag for dine udtalelser, bedes du holde dem for dig selv.

Det hjælper hverken dig eller mig, og spilder vores begges tid.

Og hvis du har "rodet" med et dual xeon dual core setup (?), og ikke fik noget ud af det. Har du slet ikke rodet, men bare kigget, på samme måde som man kigger i et butiksvindue.

-> #33

Godt så...

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:48:15
Svar/Indlæg:
3169/185

Siger netop jeg ikke har anvendt nogle applikationer der er tunge nok, som bruger...

At du ikke har det er det bestemt ikke elig... - Jeg har bare ikke :\

- Anyways.. Må vel være et udtryk for det er passende CPU hastighed til mig...
Og en anden lille ting, har ihvertilfælde rodet nok med begge dele ;) - Sætter sq så mange computere op indimellem så jeg her igår stod med et kabinet i en arm og puttede bundkort i med anden, cpu, osv.... hehe :D - Skal til RMA her senere idag når jeg får tid..

Du må forstå at du ikke kan gøre for at JEG, i egen person ikke føler at jeg har behov for dualcore eller HT....

Og er bestemt ikke som ferrari vs. fiat ;) - Og er slet ikke noget vs. - det er et spørgsmål om behov... - skal den omsættes til biler må det være en hummer vs. en ferreri, jeg har ikke behov for hummer'en eftersom jeg ikke skal ud og køre i bjerge ;)

- Kan vi ikke skifte tilbage til trådens emne ;) - Bryder mig egentlig ikke særlig meget om min viden eller kunden betvivles.. - Og har ikke tid til at forsvare mig ;) - Sidder på arbejde..

Mvh. 12k

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:52:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Se det heller ikke som et angreb. Men jatak. Tilbage OT ;)

-> Alle

Der var ikke nogen der kunne henvise mig til nogle codecs (som f.eks. #29 henviser til)?

Benz

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2005 12:56:32
Svar/Indlæg:
434/11
#31 Netop det skal man være meget varsomt med. Altså at skifte codec packs på den samme installation. Jeg tror det er det eneste jeg er så stok konservativ med. Jeg har brugt ACE i meget lang tid, og K-lite, som jeg bestemt ikke bryder mig om - der er simpelthen for lidt i den, og så skal man installere nye codecs bagefter. Så er det, at det begynder at gå galt. Hvis man kommer til at installere en nyere version oven i den gamle, kan det også have fatale konsekvenser.

Du kan måske ikke bruge rådet til så meget nu, men næste gang du formatere, så hold dig til 1 codec pack, og installer ikke andre - uanset hvor godt man tror man har fjernet det.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 13:06:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

Har netop også skiftet OS. Det gjorde jeg for en måned siden. Begyndte at rode med mine film på daværende tidspunkt. Så har kørt med K-lite siden da...

Kender skam godt til alt det lort med Codeck Packs. Derfor holder jeg mig som regel til et. Ace fungede fint med min Intel. Men med AMD'eren gider den bare ikke. Jeg kan sagtens afspille. Men encode? Det gider den bare ikke.

Går fuldstændig i koma. Påstår at det tager 7.463.512 minutter og laver kun en fil på 4-5 MB.

Fucked op :l

Men med K-Lite gider den i det mindste noget.

Du kender ikke andre gode codecs end Ace?

palle

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 13:56:43
Svar/Indlæg:
2307/37
@NoNig - prøv at se på denne sammenligning ved Tom's af en 3200+ og en 3,06 Ghz NW markeret med rødt ved mediaencoding af 1,2 GB DV til MPEG-2/DVD: http://www23.tomshardware.com/...

3 min og 8 sek for en 3,06 Ghz NW med RD ram og 3 min og 15 sek for en AMD64 3200+. Så dit system skal simpelthen yde meget bedre, end det gør.

Fejlen ligger helt hundrede i dit software/codecs.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2005 14:26:36
Svar/Indlæg:
3169/185
såfremt det er freeware - så er jeg da helt sikkert frisk på at teste det på min computer... - Det er med single DDR i øjeblikket... til s939 :( - Anyways... Tror det er en software ged eller brugerfejl det med tiden :|

- 12k

PS: Intel er dog overlegent på det punkt, men så meget? - Tvivler.

--
Gah, back to work..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 08:14:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #39

Har prøvet mig omkring. Det er sådan set kun ACE der gider noget som helst :(

Jeg satte den til at encode en film klokken 6.35. Jeg får at vide, at der er ca. 20 minutter tilbage, og den har encoded 82 %

Den begyndte at skrive på filen for omkring en time siden :l

(13 Gb DV film på ca. 42 minutter)

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 16:16:20
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja jeg tror også at du har et Codec problem har selv kodet DVD film på min 3500+@2550Mhz i sin tid men det var ikke så langsomt som du skriver. Men kan da heldt klart andbefale DUALCORE. Det kører sku godt i multitasking. Ja min flaskehals er sku flyttet til DISKSYSTEMET nu. EV

:e

PS. Jeg kan lige prøve at code en film om har nemlig en der fylder lidt for meget. vender lige tilbage.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 16:18:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #42

Hva' codec bruger du?

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 16:30:06
Svar/Indlæg:
1135/38
Godt spørgsmål aner det ikke det er den der er i NERO

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 16:36:53
Svar/Indlæg:
461/64
Det bestyrker endnu engang min teori om at en amd er stærkest i spil og pentium er ok til det hele. Hvad behov har man, det er jo det store spørgsmål og bare de bliver dækket så er alle jo glade!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 16:44:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #44

Har du ikke installeret ACE Mega Codec Pack, K-lite eller... ?

-> #45

Ja?

Hvis nu jeg viser dig en test, hvor diverse AMD'ere og Intel performer lige op, hvad siger du så?

Er enig med dig i, at Intel har et godt kort på hånden. Men AMD64 er faktisk en vild nok CPU.

Kan også godt leve med, at den er langsommere end mit gamle Intel setup. Men ikke flere timer. Der er noget galt :)

http://www23.tomshardware.com/...

Jeg komprimerer, redigerer og kompilerer filer væsentligt større end dem de tester med, og så bliver en forskel på 14 sekunder pludselig til flere minutter. Bevares. Men sgu ikke flere timer :l :(

Min CPU er faktisk clocket til 2,2 GHz - hvilket burde placere den omkring en 3500+'er.

Xvid 1.0.2: http://www23.tomshardware.com/...
DivX 5.2: http://www23.tomshardware.com/...
Media Encoder Streaming: http://www23.tomshardware.com/...

- Sidstnævnte er nok den der minder mest om det jeg laver... :)

Hvis vi antager, at den sidste passer bedst på det jeg laver. Så "performer" mit system faktisk dårligere end en Celeron 500

Jeg konverterer DV-filer (AVI) med følgende parametre:
Opløsning: 736x576
Bitrate: 25 mbps

Til AVI filer med følgende parametre:
Opløsning: 736x576
Bitrate: 1,5 mbps

Lyden ændrer jeg ikke ved :)

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 19:02:14
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja jeg har lige opdaget en NERO bug med DC cpuen så jeg skal vist til at kigge efter andre Encoder. Hvad kan i andbefale?

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2005 00:33:46
Svar/Indlæg:
592/17
Skummelt! :)
Well.. Tror lige jeg vil prøve at encode noget i samme opløsning. Rippet med WinDV.
Kan evt tage 10 min rå film og encode det i samme opløsning & video båndbrede!

>> Ebzen <<

palle

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2005 09:18:44
Svar/Indlæg:
2307/37
#46, jeg ser også lige, om jeg ikke kan efterprøve dine indstillinger med min AMD64 3200+ ved 2200 Mhz ligesom din. Jeg bruger i øvrigt denne guide og de programmer guiden benytter: http://www.dvd-guides.com/cont...

I øvrigt har jeg kun dårlige erfaringer med de forskellige codec pakker. Jeg har normalt bare disse installeret:

<b>DivX 5.2.1:</b> http://download.divx.com/divx/...
<b>ffdshow (Xvid filter):</b> http://www.afterdawn.com/softw...
<b>Ac3:</b> http://sourceforge.net/project...
<b>Xvid 1.0.3:</b> http://www.koepi.org/xvid.shtm...
<b>ogm (ogg):</b> http://sigmus.cjb.net/

palle

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2005 21:28:04
Svar/Indlæg:
2307/37
#46, jeg har lige forsøgt mig med lidt forskellige indstillinger.

Jeg har brugt WinDV til at capture en film på 37 min og 12 sek (8.173.822 KB).

Herefter har jeg brugt TMPGEnc til at encode filmen.

Ved en opløsning på 720*576, 2000 kbit/s (minimum setting), ingen filtre og encoding til mpg tager det ca. 43 minutter.

Ved samme indstilling og encoding til m2v og mp2 tager det ca. lige så lang tid.

Ved en opløsning på 720*576, 2000 kbit/s, noise reduction og encoding til mpg tager det ca. 2 timer og 45 minutter.

Ved en opløsning på 720*576, 5500 kbit/s, ingen filtre og encoding til mpg tager det ca. 47 minutter.

Ved en opløsning på 720*576, 5500 kbit/s, noise reduction og encoding til mpg tager det ca. 2 timer og 50 minutter.

Det skal lige siges, at jeg glemte at clocke min maskine ned under forsøget, så den kørte 10*235=2350 Mhz 1:1 :r

Jeg håber, du kan bruge mine forsøg til noget NoNig. :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 04:35:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #49 + #50

Ikke en skid forskel :l :(

Men stor tak skal lyde for at du gad tage dig tiden til det :r :) 8) ;)

-> Alle

Har måske en forklaring: http://www.hardware-test.dk/oc...

Det kan jo forklare en del af det... :l

palle

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 10:06:21
Svar/Indlæg:
2307/37
#51, syret. Det kan da godt være, at disksystemet sænker dig. Hvis du har en ledig pci port, så kan du jo overveje at prøve med en ny S-ATA controller: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Jeg skal i øvrigt lige forstå dit indlæg rigtigt. Hvilke af mine resultater burde være sammenlignelige med dine? - Det er vel dem med 2.000 kbit/s og ingen filtre, som kører næsten real time?

Hvis det skal overføres til din maskine, så skal du kunne encode din 25 minutters filmstrimmel på 30-35 max 40 minutter. På den tid burde selv en langsom harddisk kunne læse 8-10 GB og skrive 1-2 GB (med mindre selvfølgelig at enten controller eller harddisk er fejlbehæftet). Hvis du har mulighed for at koble en anden harddisk til (ev.t en ekstern), så kan du jo forsøge at læse råfilmen fra den ene og skrive den encodede mpg til den anden - det burde alt andet lige aflaste diskene.