Hvilket Bundkort skal jeg vælge?

Bundkort / CPU d.  02. juli. 2005, skrevet af Masoz
Vist: 293 gange.

Masoz
 
Overclocker
Tilføjet:
02-07-2005 19:36:39
Svar/Indlæg:
9/2
Hey

Jeg har kigget efter bundkort, og fandt så disse 2 meget interesante bundkort, men ved ikke hvilket jeg skal vælge?

DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D: http://edbpriser.dk/Listprices...

ABIT Fatal1ty AN8: http://edbpriser.dk/Listprices...

Hvilket skal jeg vælge og hvorfor? hvad er godt ved det ene og hvad er godt ved det andet? håber i kan svare på mine spørgsmål!

På Forhånd Tak

Mvh. Masoz



TheNIX
 
Overclocker
Tilføjet:
02-07-2005 20:39:36
Svar/Indlæg:
4/0
Er selv ved at anskaffe mig det DFI Ultra-D da det er et af de bedste oc bundkort du kan få...

Så DFi herfra ;)



Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2005 20:42:42
Svar/Indlæg:
1028/33
DFI no doubt



PsYcHo
 
Overclocker
Tilføjet:
03-07-2005 02:06:20
Svar/Indlæg:
290/25
#2
Nu spurgte manden jo hvorfor.. :i ;)

#0

IMO ville jeg nok vælge DFI'et. Fordelene ved det er, at hvis du vil overclocke, er der en funktion, som gør at du kan bytte på nogle jumpere, så du faktisk kan give din ram helt op til 4v!! Du har også mulighed for at gemme dine indstillinger fra BIOS'en så du hurtugt og nemt kan loade en ting, som du måske gjorde forkert... Dernæst kan jeg se, at det er en UT version, hvilket betyder, at der er en indbygget memtest, i bios'en så du derfor kan teste dine ram for fejl, uden brug af disketter og sjov! Det er sikkert noget man ville få glæde af!
Det har et fedt design: Det er sort, med orange, og gule UV-reaktive rammer, på alle porte osv. Udover dette er der jo bundlet!! Ermm.. eller Jeg ved ihvertfald, at jeg i min SLI-DR version fik MANGE ting med oven i hatten! Det ene minus er, din chipsæt blæser, Som os dovne mennesker bliver SÅ vildt irriteret over, fordi vi bare ikke gider ind i BIOS indstille den, så den først skal starte når den er passeret de 55grader.

Hvis vi så sammenligner dette med ABIT's kan vi se, at det ikke er lavet specielt til overclockere. Det er mest til gamere. Der er de nødvendige ting på bundbrættet, som du skal bruge - altså ikke noget med de 6 USB, 2 Nværksindgange, og firewireport, som på DFI'et... Designet; Farven er IMO en fed farve dertil, det er sådan, at hvis folk kigger, så kan de straks se, at det er et Fatal1ty! Du får en ram blæser med, hvilket også er kanon, hvis du vil clocke en smule. Med hensyn til bundle ved jeg ikke.. Det er bare at læse nogle tests igennem! ;) Til gændgæld - i modsætning til DFI'et, skulle du få et rigtig godt lydkort med til Fatal1ty brættet!

Hmmm.. Nu er jeg sådan vist kommet rundomkring det hele generelt.. De andre her på forumet har sikkert også noget at tilføje, så jeg vil lade dem om resten :)

P.s DFI'et er forresten også billigst!!!!! :e



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2005 02:40:41
Svar/Indlæg:
2175/186
#2 ved ikke om det er det du tænker på:

Audio

* 7.1-channel AC97 AudioMAXT Acoustic Solution
* Optical S/P DIF in/out



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2005 02:40:56
Svar/Indlæg:
2175/186
mente self. #3