AMD... Intel's eneste "fordel" er HT. (Nogle gange er det en bagdel. Men kun for multiuser OS', eller i applikationer hvor HT ikke understøttes.)
Du bliver kun skuffet over AMD hvis du tror du kan rippe DVD'er mens du spiller. (Eller lignende.)
AMD er HELT klart bedst "bang for the buck", også ved OC. De bruger normalt alligevel kun 3W i idle mode med Cool and Quiet. Så hvis du bor alene kan du spare en PÆN sjat på strømregningen, og eventuelt købe endnu bedre CPU næste gang du skal opgradere.
Man kan så have en anden maskine til at lave alt det andet for sig.
Det mest irriterende tidspunkt at maskinen hakker på, er når man spiller. Du bliver måske glad for de % som AMD er bedre end Intel, i fremtidens spil. Derved kan du også vente med at opgradere et længere stykke tid. Sådan gør jeg i hvertfald, da jeg er monster nærrig. :r
Du kan også opgradere til dualcore senere med Socket 939. Du kan evt. bruge dine gamle DDR RAM hvis du skulle ske at have sådan nogle. Men det er ikke sikkert at dine RAM vil OC'e så godt i det nye system.
Hvis du tager et AMD system og vil OC'e så er RAM med Samsungs TCCD eller Winbond UTT chips at foretrække. Dog hælder jeg til TCCD da de ikke kræver så megen Volt for at sparke røv. :p
Hvis Intel. Ved ikke helt hvor meget gode DDR2 RAM koster mere. Kan forestille mig at prisen er røget lidt nedad siden sidst jeg kiggede.
Chipsæt. Jaeh, et Intel chipsæt eller NForce 4. De rykker. :p
#4 FLOT ?:(
#33 Det må være 30W i idle så, uden Cool and Quiet. ;)
#Alle SRY.. Lidt OT... :l