Min pointe er at nVidia fans skal feje foran deres egen dør først. Jeg læste en nyhed fra TheInq, hvor de skrev at nVidia ikke havde følt sig så godt tilpas siden Ti4600 dagene. Jeg ved ikke om de mente det ironisk, men 5 måneder efter Ti4600 kom 9700pro....
G70 er ingen "wonder" chip, der er stadig "problemer" med HDR, SM3.0 og hastigheden på antialiasing er heller ikke blevet bedre. Det sidste nye er det med at den ændrer clock frekvens på en del af chippen når man starter et spil, hvilket ikke ligefrem stiller den i et bedre lys set i forhold til NV40. Derudover er die size endnu større end NV40 og kølingen noget mere avanceret, hvilket ikke ligefrem gør den billig.
Så før man, som #3, begynder at lægge ATI i graven skal man nok lige vente og se ATI's nye serie. Hvis den er hvad folk lægger op til (fuld FP32, fullspeed SM3.0 og HDR, fritstående ROP's mm.), så kan nVidia meget nemt risikere at stå i samme situation som med FX serien vs. 9xxx, dyrere og dårligere chips. Måske er det derfor de har så travlt med at få 7800GTX kort afsted?