Sata windows install problemer

Diverse d.  05. juli. 2005, skrevet af System
Vist: 138 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
05-07-2005 18:09:37
Svar/Indlæg:
0/11005
Har købt mig en WD Sata Disk en Raptor.
Når jeg så nu vil installere win på den (og jeg ikke har min IDE sat til) så kan den ikke finde en fil og afslutter installationen.. før den overhovedet er gået igang. lige når den skal til at indlæse filer til installationen kan den pludselig ikke finde en fil.

når jeg så sætter IDE'en til så kører det næsten uden problemer.
Jeg satte så IDE til og ville installere. Lavede Raptor som drev "C" og bad win om at installere derpå.. men nej det gad den ikke. den installerede på min IDE. Og jeg kan stadig ikke starte selve installationen fra min Raptor. x( :( :x

Nogen der har en ide' til hvad jeg kan gøre? Raptoren er helt ny.. er lige kommet ind af døren idag.

håber i kan hjælpe Mvh. The-Nax
DxB^

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2005 18:12:59
Svar/Indlæg:
183/26
Har godt nok ikke problemer med at installere på min raptor, men ang. det med at der mangler en fil, det gør min også. Drejer sig ganske vidst om ikke vigtig fil. Men får du ikke muligheden for enten at, Ignorere filen og fortsætte, eller annullere installationen? For det gør jeg da... ?:(

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2005 18:15:15
Svar/Indlæg:
2870/65
Har du husket at trykke F6 i starten af installationen...og givet maskinen den rigtige driver?...foruden at sætte dine settings rigtigt i bios på maskinen?

Hvis ikke, så gør det...hvis du har, så check data-kablet

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2005 20:54:05
Svar/Indlæg:
2870/65
Det er foskelligt fra det ene board til det andet...nu har du jo ikke udfyldt din profil, så det er svært at sige hvordan det skal stå på din maskine.

Som regelen skal sata bare være enabled...uden at sata raid er enabled.

Fjern dit IDE drev, indtil installationen er færdig. Når du starter installationen af din Raptor, skal du trykke på F6 tasten lige i det øjeblik den blå GUI kommer frem. (Du se hvornår ved at kigge i bundlinien under installationen).

Så kører installationen lidt længere...og beder så om en driver (på en diskette). Stik installationen den nyeste driver (evt. fra fabrikantens hjemmeside - hvilket oftest er den bedste driver). Så snupper installationen selv driveren fra disketten...hvis ikke, skal du fortælle hvilken driver du vil bruge.

Når driveren er loadet, kører installationen videre. Når installationen senere viser dig disken..og vil have en partition, ved du at installationen er ved at gå godt...og resten skal nok gå sin gang

The

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2005 22:41:02
Svar/Indlæg:
270/78
Har fået det til at virke nu.. efter 3 BSOD.

jeg var ikke på min egen comp da jeg skrev denne tråd derfor du ikke kunne se min profil.

men mange tak for hjælpen

mvh. THe-Nax

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2005 22:51:28
Svar/Indlæg:
2870/65
Hmmm....hvis du får BSOD under installationen skulle du måske teste dine ramklodser...med memtest