Hvad syntes i om bush?

Hyggehjørnet d.  05. juli. 2005, skrevet af Elminster.
Vist: 524 gange.

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2005 20:02:49
Svar/Indlæg:
1476/44
Nu hvor Bush kommer til Danmark syntes jeg det var passende at lave en "Bush" tråd.

Generelt kan jeg godt lide Bush, ja han startede en krig.

En krig for olie? Nej. Man kan godt se Bush som hele Jordens skraldemand, han tager alt skraldet ud(Saddam + div. Terrorister)

Han gjorde det som ingen andre gjorde.

I bund og grund en flink fyr, og i kan tro jeg beundrer ham.

Vil sågar gerne spise frokost med ham og snakke med ham.

Mvh.

Elminster/Jens

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2005 20:11:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Ikke for at være overlegen eller "jorde" dig. Men tag og få styr på din verdenshistorie. Orientér den gerne om de arabiske emirater og mellemøsten.

Eller, bare generelt de steder hvor USA har en finger med i spillet.

Jeg er ikke anti-amerikaner og har intet imod amerikaniseringen af vores samfund.

Gider bare ikke at høre på whinere. Om så det er den danske kulturarvs forfald eller USA præsident. "Folk" skal sgu vide hvad de snakker om, og ikke bare tro på alt hvad de ser i "60 minutes" eller "Fahrenheit 9/11".

Når det er sagt. Så er min holdning den, at alt for mange forsøger at føre smædekampagne. Ikke bare mod Bush, men mod politiske ledere generelt. Og tages der initiativ, bliver der straks stillet spørgsmål ved den reelle motivation.

Det er <b>m i n</b> kommentar ;)

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2005 21:08:13
Svar/Indlæg:
1476/44
1#

I HATE YOU! :D

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2005 22:35:43
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg anseer bush som "afkommer af den amerikanske holdning", så det er mere den måde tingene foregår på, bla. den amerikanske presse som er utroligt ensporede, deres fundamentalistiske kristne... ligesom De islamiske fundtamentalister, har de for meget magt... I usa er religion og politik meget tæt forbundet, også for tæt, hvis du spørg mig. Religion og politik skal være adskilte for at sikre et folkestyre ikke bliver til et præstestyre... altså, alt det som USA betegner som deres værste fjende.

USA er for mig: Dobbeltmoralens land..(atomvåben, religion/politik), Et udemokratisk demokrati :00 man har et valg, og hvis 49% stemmer for A og 51% for B, så får B alt magten... og Højsteretsdommere som er politiske.. tænker på valget i 2001, da en republikansk højsteretsdommer, bestemte at det var demokraterne der vandt valget i florida (mener jeg det var), selvom det senere viste sig at det var demokraterne der fik flest stemmer....

Jeg er ikke antiamerikansk, bare kritisk ;) der er self også gode ting ved USA, bla at det er mulighedernes land, på godt og ondt.

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2005 22:42:34
Svar/Indlæg:
1476/44
Har bla. lige set nyhederne på TV2.

Der så jeg nogle demonstranter brænd det dnaske flag af, DET DANSKE!

Når du er fra sådan en frit land hvor der er så mange muligheder så brænder du kraftedme ikke flaget af!

I kan tro det skærer mig i hjertet!

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2005 23:47:21
Svar/Indlæg:
2353/24

jeg sympatisere overhovedet IKKE med folk der vanærere et flag på nogen måde! hverken det danske, amerikanske eller for den sags skyld det aghanske.

Jeg har ikke sagt noget om at Danmark er mere frit at leve i end USA, men vores normer er forskellige, så man kan ikke tillade sig det samme i DK som i USA og omvendt.

I et frit land har man ret til at (og kan komme til det offentligt) udtrykke sin holdning, bare man overholder nogle "spilleregler" så man må ikke sige at sige "alle muhammeddanere skal ud af landet, fordi de render og voldtager vores kvinder..." (det var noget i den art Mogen Glistrup engang sagde.. og blev dømt for det).

Du må altid sige din holdning, bare den er formuleret på en ordentligt måde ;) nøjagtigt som det også er tilfældet i dette forum.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 00:05:24
Svar/Indlæg:
7263/260
Han er en top trænet mongol unge .. 8) !

Cook

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 00:09:15
Svar/Indlæg:
563/64
Personligt synes jeg at Bush han er en utroligt sympatisk mand, men den politik han fører. Øvha nej! Han gik da kun ind i Irak for at styre landets olie resurcer for at sikre stabile olie priser i usa = god og stabil økonomi. Han slipper afsted med alt for meget. Deres indenrigspolitik er lige så latterlig. Han gør intet for at sikre sig et stabilt land. Dette skal forståes ved at klasseskellene er kæmpe store. 10 % af landets befolkning sidder i fængsel (heller ikke noget godt tegn?). Der er intet sikkerhedsnet som i DK. Alle har ikke lige muligheder for uddannelse og valg af leve vej osv. Håber vi kan få gang i en go og givende diskussion uden mudderkastning og latterlige argumenter. Skal lige siges at hvis jeg sku stemme i dk idag ville jeg stemme SF.

Edit: Som fx. 6# :S.. Håber der kommer en moderator forbi og sletter det..

//Cook

Quato

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 10:06:15
Svar/Indlæg:
240/13
Jeg synes ikke det er svært at finde de motiver ser styrer USAs udenrigspolitik: USAs økonomi og utryghed.

Når man kan finde på, at støtte diktatoriske styrer i sydamerika eller give økonomisk støtte Osama bin Laden (den gang han bombede russere) burde man hvist have moralske skrubler. Farverige beskrivelser er slet ikke nødvændige.

Quato

Quato

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 10:11:11
Svar/Indlæg:
240/13
OK. Jeg glemte en ting. At tilfredstille den kriste højrefløj er også en god grund til, at påvirke andres konflikter.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 10:33:06
Svar/Indlæg:
2732/41
Jeg syntes generalt ikke om Bush efter at have læst om ham før han blev guvanør i Texas,
(Stammer ikke fra Fahrenheit 9/11
eller andet fra Michael Moore, Derimod en simpel søgning på Google)

Bush drak tæt i 20 år før han en dag på et toilet " så jesus ", derefter købte han sig til en Yale uddanelse og en " Masters " på Princeton
(Det er der nogen der mener fordi han fik eksamen på rekord tid med lave karaktere),

Også stillede han ellers op som præsident kandidat støttet af en masse folk med penge.

Et software firma har siden skrevet til et par aviser at de blev hyret af Bush administrationen for at få valg maskinerne til at give Bush flere stemmer end han reelt fik

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 13:14:41
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg bryder mig bestemt ikke om Bush, og jeg er ked af, at han vandt valget - men det gælder for de fleste republikanske præsidenter. Det er generelt lidt bedre med de demokratiske, men ikke meget. Problemet er det to-parti system, de har i USA. Sådan er det ikke efter loven, men det er det i praksis. Ralph Nader fra de liberale har i flere omgange stillet op til valg, men får aldrig ret mange stemmer. Paradoksalt nok stjæler han kun en smule stemmer fra demokraterne. Men han bliver ved, selvom hans stemmer i visse tilfælde kunne vinde valget for demokraterne. Som han siger, så er der ikke den store forskel på, om det er en demokratisk eller republikansk præsident, der har magten. Han prøver at protestere mod det, at der reelt kun er to partier.
Det har jeg meget stor respekt for, men han har ikke så stor succes, nok mest fordi, han ikke har mange kampagepenge. Og det leder til spørgsmålet, om USA overhovedet er et demokrati? Det betyder meget i valgkampen, hvor mange penge man har. Stemmeprocenten til et præsidentvalg er kun omkring 50 %, man skal igennem en del bøvl for at få lov til at stemme, og man har ikke stemmeret, hvis man er på wellfare eller har været i fængsel - det vil i praksis sige en stor del af afroamerikanerne (for at være politisk korrekt).

Jeg ser USA's store indflydelse som et stort problem, men jeg ser ikke USA som den store skurk - det er da vores egen skyld, at vi finder os i det.
Men jeg kan ikke klare den holdning, at USA er verdens helt - eller "skraldemand". Som NoNig siger, skal man kende sin verdenshistorie. Det var USA, der indsatte både Saddam Hussein og Talebanstyret i Afganistan, som de nu plusselig er imod.
USA har aldrig været helte, de blander sig altid først i en konflikt, når det kommer dem ved. De blandede sig først i 2. Verdenskrig efter Pearl Harbour - hvis ikke Japan havde været så komplet idiotiske at angribe USA, er det muligt, de ikke hvade rørt en finger. Og D-dag, som tit bliver husket som USA's store heltegerning for Europa, er heller ikke deres fortjeneste - de fleste af de soldater, som gik i land på Omaha Beach, var britiske og canadiske - men dem bliver der ikke lavet film om.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
06-07-2005 13:18:48
Svar/Indlæg:
2458/91
Det er skræmmende, at en mand som Bush kan opnå så stor magt.
#1. Er enig i at man ikke skal tro på alt hvad man ser i sådanne programmer. Nu er Fahrenheit 9/11, jo en dokumentarfilm, hvor der ikke er noget der bliver bevist.... men det er selvfølgelig også svært, når hele verden er i tvivl om grundlaget bag krigen, og om hvorvidt der befandt sig masseødelæggelses-våben eller ej i Irak...
Bowling for Columbine giver dog et mere beviseligt billede at amerikanernes våbenbesættelse, så denne dokumentar, kan jeg personligt bedre bruge, til at danne mig en billede over Amerikas motiv for at "fjerne" Sadam Hussain.... Frygt og våbenliderlighed...

#0. Det du beundrer er ikke Bush, men derimod hans utallige spin-doktorer, der fortæller han præcist hvordan han skal agere og optræde i en given situation....

Jeg tror også at man måske burde vende den om og sige: Hvis en nogle afganere eller lign. havde smadret et fly ned i midten af københavn og Århus, og vi alle havde mistet én der stod os tæt.... ville vi så bruge den magt vi havde til at fjerne evt. trusler fra verdensbilledet, koste hvad det koste????

Bush er et produkt af amerikanernes frygt og hævngerrighed..... hvad siger i???
:e

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2005 17:43:32
Svar/Indlæg:
14079/622
..at Bush har så stor tilslutning i USA, siger lidt om befolkningen :00
Han er ved magten for at "protect the American interests", og det gør han sikkert meget godt.

Bare det jeg ville sige :)

Teresa

Moderator
Tilføjet:
06-07-2005 18:04:38
Svar/Indlæg:
2458/91
#13... kunne det siges mere præcist.... ;)

Amin

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 18:10:53
Svar/Indlæg:
205/51
Hmm, Bush har taget en byrde(starte krigen mod saddam-hussen/terrorisme) , som sikkert kræver en stor tålmodighed, og en masse andre egenskaber som jeg ikke gider at remse op. Jeg må godt nok indrømme at kritikken er falmet, og *projektet* er nogenlunde lykkedes for Bush, but then again, er det pga. at pressen simpelthen ikke fokuserer på Irak mere? Og desuden, kender i virkelig den rigtige *Bush*? Jeg tror at vi alle kan være enige om at der er to Bush'er :D, en i medierne, og ham bag den muligvis store ideer, og hemmelige tankegang som vi ikke kan regne ud præcist.

Anonym191016

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 20:04:52
Svar/Indlæg:
525/67
#13 --> At de store lande beskytter deres interesser er ikke noget nyt. Sådan har det vist altid været. Den mentalitet er måske ikke til at forstå når vi nu er et lille land, men Danmark har også engang været et stort kongerige - fx under Margrete d. 1., hvor vi havde Skåne, Slesvig Holstein, Norge og halvdelen af England.
De fleste danskere er vist stolte af at vi har været vikinger, og at vi engang har været magtfulde og kunnet gøre som det passede os i norden (hvis man har noget forhold til det).

Verden bliver aldrig så god som vi gerne vil have den tror jeg. Imperialisme er en blivende faktor.

Man kan stadig se noget af det store gamle rige, idet vi stadig har Færøerne og Grønland underlagt vores stat. Hvem tænker egentlig på om de to lande gerne vil have selvstyre?

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til Bush, selvom jeg burde hade ham da jeg stemmer SF eller S, men jeg har ikke set ham nok på fjernsynet til at danne mig et selvstændigt indtryk, hvilket jeg mener alle bør gøre.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 20:32:42
Svar/Indlæg:
3944/384
ADD!

vinz

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 20:55:39
Svar/Indlæg:
836/54
0#

*</i>Redigeret - Mvh NoNig</i>*

og det er bare det at jeg har at sige om ham

vinz

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 20:57:34
Svar/Indlæg:
836/54
*</i>Redigeret - Mvh NoNig</i>*

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 21:12:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> brutalis

Generelt: Ved godt det er 'soap-box', men vis alligevel respekt. Så formulér dig venligst i en sober tone. Hvis ikke du er i stand til det, deaktiverer jeg...

-> Alle

Det gælder allesammen ;)

vinz

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 21:16:20
Svar/Indlæg:
836/54
*</i>Redigeret, sidste chance - Mvh NoNig</i>*

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 22:20:57
Svar/Indlæg:
1476/44
20#

Troede bare han legede Admin? ?:( ?:(

Teresa

Moderator
Tilføjet:
07-07-2005 00:46:24
Svar/Indlæg:
2458/91
Er jeg den eneste der nu er blevet helt vild nysgerrig???? hvad skrev brutalis dog, der var så slemt..... ha ha ha.... Vi kan ihvertfald konkludere at Bush vækker mere eller mindre negative tanker hos de fleste.... måske... især hos Brutalis.... he he... :00 :e

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2005 02:54:33
Svar/Indlæg:
1762/36
Hvis vi gører op i amerikanske kroner og øre hvad angrebet mod World Trade Center har kostet så er det ikke småpenge. Ruinering af USA's økonomi fordi at Georg vil have det nyeste af det nye krigs legetøj til at sønderbombe Irak...

OG omkring 1500 (siger min hukommelse) amerikanske soldaters liv, bare fordi at en gal Talibanmand flyver et par fly ind i USA's symbol på tryghed..

Der dør ~3500 mennesker - Fed være med dem - under denne lille "ekspade" (for at tease lidt), men gør det det bedre at Georg så tilføjer med 1500 oven i hatten?

Hvis Saddam var problemet kunne de jo få ham snigmyrdet uden de store problemer, men det er da meget sjovere at invadere et andet land...

Så de 3500 der døde den 11. September har kostet sølle 1500 Soldaters liv, et endnu større ukendt antal Irakers og den Amerikanske national økonomi. - Og så har de ikke en gang fanget ham der startede det hele (Osama Bill Laden), nææh nej - Buush er skam en dygtig politiker/verdens mest magtfulde mand :00 ...

Olien, Religion/Politik forholdet kan vi snakke om i morgen - Skal sove nu :o :)

mvh
Danmarks næstmest passive DSU'er (Dansk Socialdemokratisk Ungdom) som stemmer SF når jeg får stemmeret :p ...
mr.don

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2005 03:01:04
Svar/Indlæg:
1762/36
Hvis i nu går ud fra Anders Fogh er lad og sig ikke til det modsatte køn når i hører det her: http://www.dr.dk/p3/tjenesten/...
Han fik årets Laks (Torsk?) - (Prisen for denn der hargjort mest for de Homoseksuelle). Er blevet fanget til et "mande" party hos Bjørn Lomborg..

Det er kun en offentlig hemmelighed...

- "Kom nu i seng" (se link) er et godt eksempel...

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2005 07:14:00
Svar/Indlæg:
1476/44
25#

Se det vidste jeg godt! :D

vinz

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2005 16:53:40
Svar/Indlæg:
836/54
25# lol

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2005 16:57:55
Svar/Indlæg:
1476/44
27#

Du er LOL it self! :D

vinz

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2005 17:20:41
Svar/Indlæg:
836/54
okay hvad jeg syntes om bush

jeg bryder mig ikke om ham

vinz

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2005 17:29:45
Svar/Indlæg:
836/54
29# fortsættelse

det er bare min mening

10-4

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2005 18:06:20
Svar/Indlæg:
187/35
okay nonig så slet da brutalis for biip da

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2005 18:36:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31

Hvorfor skulle jeg slette ham? :l ?:(

Folk har lov til at ytre sig. Det er et frit forum, med forbehold for forumreglerne :)

Jeg har blot bortcensureret irrelevant indhold samt double-posts ;)

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2005 19:52:31
Svar/Indlæg:
1476/44
32#

Kan du fjerne hans personligheds splittelse? :D

vinz

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2005 21:02:32
Svar/Indlæg:
836/54
kom nu nonig deaktiver mig jeg mener det seriøst og om jeg så skal plage dig om det

10-4

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2005 21:11:34
Svar/Indlæg:
187/35
okay min mening om bush er jo sådan set at jeg på en måde kan li ham og på en måde at jeg ikke kan li ham

og grunden til at jeg ikke kan li ham det er jo det at han har afskaffet dødstraffen for så er der jo så det problem at der så kommer flere indbrud end der hvor at at der fandtes dødstraf

og det er så det at jeg har imod ham

og det gode ved ham er at han er såd`n rimelig flink altså nu kender jeg ham jo ikke lige personligt men jeg kan da ligesågodt hilse og sige velkommen til danmark bush

-->nonig

hva så nonig er du så tilfreds

og ps jeg har skåret kraftigt ned på gloserene og skrevet det med pænere ord

mvh skovgård

10-4

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2005 21:13:04
Svar/Indlæg:
187/35
ps jeg vil da osse meget gerne takke ham fordi at han rydede irak for div skadedyr såsom saddam osv

10-4

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2005 21:27:00
Svar/Indlæg:
187/35
32# det er fordi at jeg har den bruger i overskud derfor

10-4

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2005 21:29:12
Svar/Indlæg:
187/35
32# hvis du så gerne vil deaktivere nogen kan du så ikke deaktivere cornholio

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2005 12:14:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #39

JIHAD!!! :e

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2005 13:52:21
Svar/Indlæg:
1476/44
40#

TALIBAN!! :D

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2005 14:03:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #41

We don't know anything about a Mr. Bin Laden... :00 :e

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2005 14:46:42
Svar/Indlæg:
1476/44
42#

Nor Saddam.. :e :00

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:10:30
Svar/Indlæg:
2620/327
En lille sang på melodien "If You're Happy And You Know It":

If you cannot find Osama, bomb Iraq.
If the markets are a drama, bomb Iraq.
If the terrorists are frisky,
Pakistan is looking shifty,
North Korea is too risky,
Bomb Iraq.

If we have no allies with us, bomb Iraq.
If we think that someone's dissed us, bomb Iraq.
So to hell with the inspections,
Let's look tough for the elections,
Close your mind and take directions,
Bomb Iraq.

It's pre-emptive non-aggression, bomb Iraq.
To prevent this mass destruction, bomb Iraq.
They've got weapons we can't see,
And that's all the proof we need,
If they're not there, they must be,
Bomb Iraq.

If you never were elected, bomb Iraq.
If your mood is quite dejected, bomb Iraq.
If you think Saddam's gone mad,
With the weapons that he had,
And he tried to kill your dad,
Bomb Iraq.

If corporate fraud is growin', bomb Iraq.
If your ties to it are showin', bomb Iraq.
If your politics are sleazy,
And hiding that ain't easy,
And your manhood's getting queasy,
Bomb Iraq.

Fall in line and follow orders, bomb Iraq.
For our might knows not our borders, bomb Iraq.
Disagree? We'll call it treason,
Let's make war not love this season,
Even if we have no reason,
Bomb Iraq.

Jeg ved ikke, hvem der har skrevet den, men den ligger flere steder på nettet... :)

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2005 11:49:15
Svar/Indlæg:
1304/117
Ok, havde nu ikke haft tid at læse det hele, men synes selv at han er nok verdens største idiot.

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 11:56:46
Svar/Indlæg:
1476/44
45#

Thats a fact :)