copyright :O

Diverse d.  06. juli. 2005, skrevet af iceman_mb
Vist: 142 gange.

iceman_mb
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 14:10:15
Svar/Indlæg:
6/8
har idag modtaget et brev fra TDC der starter som følger:
"Vi har modtaget noget informations email som omhandler copyright beskyttet software
Nedenstånde svar er sendt retur, hvor vi opfordre firmaet til at melde det til det lokale politi, da vi ikke kan afgøre om pågældende software er copyright beskytet"(herefter føler et langt brev på engelsk)

er dette noget jeg bør rive hovedet af mig selv over og destruer mine hardiske eller hva ??

Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 14:35:37
Svar/Indlæg:
6052/189
jep..

du har downloadet ulovligt og om et par dage kommer APG og tager din computer med sig. Derefter bruger de et par uger på at finde ud af hvad for nogle ting der er ulovlige, tilbyder et forlig, og du får en bøde istedet for at ryge i fængsel.

Mvh



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 14:35:55
Svar/Indlæg:
3169/185
Såfremt det er tilfælde - og TDC ikke er på din side... Er der ikke noget at gøre, de kan have registreret hvor trafikken forgik mellem, og størrelsen samt hvad det drejer sig om, dog er sandsynligheden for TDC netop har valgt at registrere alt dette meget lille da deres log ville fylde flere milioner sider pr. dag så...

- 12k



Whistler
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 17:56:14
Svar/Indlæg:
207/0
2# vrøvel, de har modtaget den info fra et honeypot firma [TM], som 1# sansynligvis har downloadet noget fra (dumt gjort), eller værer i nu delt noget software på den HUB/Torrent etc....

Hvis jeg var dig ville jeg nok lade være med at downloade mere den næste månede eller 2, eventuelt tage de diske ud hvor der ligger noget på og så et godt råd ville være at du ikke deler noget på nogle P2P netværk, hvis du skal dele noget så hent nogle linux ISO filer så er det da i det mindste lovligt det som du deler, eventuelt nøjes med at bruge bittorrent da du ikke deler en masse sådan steder.

TDC, har somregel den holdning at de glædeligt giver dit navn vidre til det firma, som klagede, så det er op til dem om de vil gøre noget eller ej, som det er idag så arbejder, de fleste anti pirat organastioner mere eller mindre sammen, dvs du kan nemt ende op med en APG sag (chancen er micro lille slå lige koldt vand i blodet).

der er kun en ting at sige, hvis du vil være pirat, så må du også tage konsekvensen af det. Du er klar over at det er ulovligt det du har gjort, og sådan er livet.

Ellers kan jeg kun opfordre til at droppe P2P netværk de er alt alt for nemme at spore folk på.





1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 23:09:37
Svar/Indlæg:
3169/185
#3

Ok, men gør det ikke til noget vrøvl ;) - Siger blot hvad de er istand til, aye hvad de gør... - Sandsynligheden for de vil gøre noget ved det er ikke ret stor...

However har jeg en idé om online kriminalitet er accepteret på trods af de mange kampagner... For med det sikkerhedshul intel havde med deres hyperthreading ville de jo være istand til at buste en god 25% hvis ikke mere - af al online kriminalitet...

- 12k