Rensning og div. vedligeholdelse - tastatur

Diverse d.  06. juli. 2005, skrevet af YourownMamma!
Vist: 127 gange.

YourownMamma!

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 17:51:14
Svar/Indlæg:
336/67
hvordan kan jeg rense mit tastatur? jeg kan se at der er en del skidt under knapperne.. det blokerer dem godt nok ikke endnu, heldigvis.
og er der andet at jeg kan gøre for mit tastatur?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 17:55:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

1: Styre dit fedtforbrug omkring tastaturet - det var faktisk seriøst ment.
2: Puste ned mellem tasterne og vende det på hovedet.
3: Tage en hårdt opvredet klud og tøre tasterne.
4: Evt. lidt sprit. Hjælper gevaldigt faktisk
5: Hvis der sidder noget som er rimelig træls, brug lidt trykluft (kan købes på flaske)... men!

I henhold til punkt 1 (ikke forretningen ;)), så er det altid nemmere at gøre tastaturet rent, hvis der ikke sidder alt for meget fedt og smuds mellem/under tasterne.

Men gør tastaturet rent og brug et stykke papir (toliet/køkkenrulle) og en vatpind. Så når du rigtig langt :i :)

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 18:09:47
Svar/Indlæg:
207/0

plejer at gøre følgende

puster så meget lort væk fra tasterne med lidt trykluft
og ellers vender tastaturet på hovedet så alt skidtet kan komme ud
bagefter nupper jeg en grydesvamp og putter lidt sæbe vand på den og skurer godt og grundig på tastaturet så bliver det dejligt rent, husk at den kun lige skal være fugtig
eventuelt småsteder fikses med en vatpind med noget isopropyl alkohol fra mata (koster en 15Kr for en lille flaske)

har haft 2 tastatur de sidste 9år :) så det siger vel lidt omkring hvor godt de holder hvis man passer på dem, som det er nu bruger jeg et fint IBM model KB-8926 mit gammel jeyboard var det som fulgte med til min Pentium 100 det var et noname ting.