Defekt Ram, CPU eller motherboard?

Diverse d.  06. juli. 2005, skrevet af jhalden
Vist: 211 gange.

jhalden

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2005 22:26:11
Svar/Indlæg:
2/1
Hej

En dag frøs min pc fuldkommen dvs. skærmbillede blev stillestående på skærmen og jeg prøvede at genstarte uden held.

Den starter fint op og tæller RAM op og når til WinXP skærmen hvor den blå statustråd bliver ved med at kører frem og tilbage uden at den kommer videre. Jeg har reset bios, pillet alt ud af pci og agp slots..haft cpu og ram ude...købt ny harddisk op prøvet at installerer ny WinXP - intet virker. Ved WinXP installation på ny disk får jeg kører den gennem emulationen af driver og så genstarter den pludselig....det bliver den ved med....med en anden udgave af WinXP kører den igennem emulation af drivere og står med cursor oppe i hjørnet og ellers sort skærm-.......med tredje udgave af WinXP kommer den også igennem emulation af drivers og siger fejl i kbdclass.sys fil???

Nu er jeg desparat........er det mon fejl i Ram, Motherboard eller CPU?...Nogle ideer...please hjælp?

mvh jesper

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 22:34:11
Svar/Indlæg:
1972/260
Prøv at clear CMOS ;)

Ellers prøv at få hjælp fra en ven. Test dit hardware (en del af gangen) i hans PC og se hvad der sker.

Amin

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2005 22:41:26
Svar/Indlæg:
205/51
Han har cleared CMOS vil jeg tro ( reset bios), men ja at prøve de forskellige komponenter i en anden comp er en god fremgangsmetode, hvis den anden person er med på ideen :P

jhalden

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2005 22:41:34
Svar/Indlæg:
2/1
Hej

Har prøvet at cleare den - ingen forskel.

mvh Jesper

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 22:46:50
Svar/Indlæg:
3712/44
Det lyder som om dine ram er 1) defekte eller de kører med 2) for lidt spænding, 3) for høj hastighed eller 4 ) både 2 og 3.....

Hvis du har en anden pc du kan lave en memtest diskette på (hvilket du jo formentlig har siden du kan poste herinde....hehe, så lav en diskette med memtest86 på og se om ikke der kommer et hav af fejl. Memtest86 kan hentes her på http://www.memtest.org/

jhalden

Overclocker
Tilføjet:
06-07-2005 22:55:46
Svar/Indlæg:
2/1
Hej
Har tidligere brugt meget tid på HW/OC, men har desværre fået smidt alt det gamle ud....flyttet sammen med et kvindemenneske og sådan:)....så jeg har kun den pc og ikke andet:(

Den har kørt stabil i 2 år uden endringer i Bios eller OC og så pludselig fryser den fuldkommen og kan ikke starter op - alt er sat til auto........så strøm burde den få....

Kan man evt. downloade en startdisk så man evt. kan køre dos - har desværre heller ikke andet sotware end WinXP?

mvh Jesper

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2005 23:09:58
Svar/Indlæg:
1028/33