Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2005 01:57:44
Svar/Indlæg:
302/71
Som i kan se er det skrevet halvt sent en kedelig onsdag aften, og hvorfor mon? Tjah, der er Myth Busters på discovery, men desværre kun genudsendelse...Hvad gør man ? Jo, man skriver sq på OC.dk at man keder sig. Sådan!! Kanont! Fedt nok! Hvad så nu? Jo man kigger på den bærbar man bare SKAL investere i når man har arbejdet 2 x 160< timer inden man starter på skole i Aalborg. Men damn det er sq da svært at bestemme sig. Skal man gå efter en af de store Mother F..... der bare sparker røv til mange penge eller skal man gå efter en lille brugt pisbærbar der knap nok kan køre syvkabale? Skal man gå efter "mærkevarer"? Dell eller Acer? Hvad skal den have af grej? Nå vi prøver os frem.
Først skal vi da have en cpu.... Ja, hmm ... AMD64... jamen dog er de nu også kommet til bærbar? hmmm... jeg skal sq bare have noget råstyrke, men alligevel skal der ikke gås på kompromis med styrke og kraft. Dvs... fra alle de Celeron stationære jeg har "pillet" ved, så skal det ikke være sådan en. Så er valget mellem en P4 / P4 M, AMD xxxxxx og en centrino. Tjah... mon ikke den centrino med 2 MB cache skulle kunne yde noget? Jo den tager vi sq. Hmm... Men så kommer AMDs små fans nok og siger deres meninger, jamen gør de det. Det er min bærbar ikke deres :D
Så skal vi have ram i den. Tjah 1024, mindre kan vel ikke gøre det, men hvilke skal det være? Nu kører mange med minimum PC3200 så det skal vi da også have, men nu er jeg sq lost.. ! For der er sq næsten ingen bærebare med PC3200... Kun gamle PC2700! Sq da også for ringe. Nu har de udviklet AMD64 og Centrino til bærbar til en overkommelig pris og så kan de sq ikke finde ud af at lave PC3200 til billige penge... Tsk tsk.
Nåh... VIdere til GFX....
Ahh ja... SÅdan et par GF7800 i SLI må sq da kunne yde. HVA? Er det heller ikke kommet til bærbar? Damn... nåh... hmm... Jamen så tager vi da bare et andet med 256MB GDDR3... Måske X700? eller GF6800? Puha.. sq for svært..
Tjah... Resten kommer vel af sig selv... Jeg kommer til at stå med ca. 20.000,- i slutningen af september måned... Halvdelen skal gå til lejligheden i Aalborg, mens resten skal bruges på bærbar. Hvis der er andre der også skal have bærbar så pas på.... Det er sq en jungle, og det er sq jungleloven der gælder. :P