Hej Alle. Jeg er endelig hoppet på Athlon 64 vognen, og overvejer i den sammenhæng at oppe volten til mine AData PC4000 RAM, bundkortet kan max give 2.85 volt, det jeg overvejer at gøre er at forbinde min 3.3 volts linie direkte til rammene, som vist her:
Nogle skriver at Adata PC4000 bare skal ha max strøm, og sagtens kan tage 3.3-3.4, andre siger at de vil dø af det. Er der nogle her der har erfaring med dette? Med moddet har jeg kun mulighed for at justere rammens spænding hvis jeg modder min PSU så jeg kan justere 3.3 volt linien. Hvis jeg laver moddet har jeg tænkt mig at sætte en blæser på rammene, men da channel 1 og 2 sidder helt op ad hinaenden kan kølingen ikke blive helt optimal...
Tak for svarene. Min ven micma18 som har programmeret www.burn-it.dk er mega elektronik nørd, og han fandt fluks på en løsning på problemet. Nøglen er at alm dioder har et spændigsfald på ca 0,6 ohm, og ideen er så at bruge sådanne til at dæmpe 5 volts linien ned til ca 3.1 volt ved at seriekoble 3 dioder, så vil jeg bruge en ON - OFF - ON kontakt til at lave det så jeg kan vælge imellem:
3.1 volt Ingen mod - Rammene får det bios er sat til 3.3 volt
Jeg har bestilt stumperne, og regner med at komme igang i næste uge, det er lidt interesant at mine ram kommer til at køre på min 5 volts linie syns jeg :D
#7 Jeg tror der er noget med at TCCD ram ikke er ret glade for det, og at BH5 er mega glade for det, og alle andre ligger et sted imellem... Men hvis du kommer over 3 volt tror jeg altid du skal sætte en blæser over dem!