Længde på kabler, dvi/vga/s-vhs

Diverse d.  08. juli. 2005, skrevet af Jam The Man
Vist: 266 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2005 19:49:20
Svar/Indlæg:
976/138
Hej

Min onkel har lige fået ny computer og 2 nye fladskærms fjernsyn. Han vil gerne kunne se film fra computeren inde på fjernsynet i stuen eller inde i soveværelset.

Den optimale løsning til dette ville selvfølgelig være noget trådløst, men det eneste vi har kunnet finde er fra A-Z og vil komme til at koste ca. 1400 kroner og det er jo ret dyrt. Nogle der kender andre måde at få s-vhs eller dvi rundt i huset uden ledninger???

Som overskriften hentyder har vi også overvejet løsningen med kabler, men da der er lidt langt er det jo ikke sikkert at man kan få lange nok kabler. Men hvor lange må kablerne være til de forskellige signaltyper (dvi, vga og s-vhs)?!? Og hvor skal man købe disse kabler, for at få noget som er godt?!?

Hvis det bliver kabelløsningen ville det også være dejligt hvis nogen kunne foreslå en eller anden form for switch box så han ved et tryk på en knap kan bestemme hvor signalet ryger hen. Eller endnu bedre, en fordeler box som kan sende samme signal ud af 2 porte, evt. med forstærker på...

PS. Der skal selvfølgelig også sendes lyd med!!!

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2005 20:20:09
Svar/Indlæg:
4112/53
Du kan bruge S-VHS --> coaxial adapteren, og så bruge de "alm" stereo kabler (Rød og hvid/sort), eller et dertil indrettet coaxial kabel (Gule stik).
Du kan også bruge "splittere" til stereo kablerne vil jeg mene, men har ikke selv testet det. Men mon ikke du kan det, hvis du bruger coaxial kabler. Sikkert også omskifteren.

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2005 20:54:49
Svar/Indlæg:
485/57
jeg har trukket 20m alm vga til min projektor, virker fint.

Kig på www.danbit.dk , de har en masse fordelere o.a.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2005 22:52:16
Svar/Indlæg:
976/138
#2 Den side du linker til er da noget af det mest forvirrende jeg har været inde på...

Jeg har fundet sådan en vidoesplitter som jeg vidst godt kan bruge:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Den forstærker også signalet, så lændgen af vga kablet er ikke noget problem. Men så skal jeg jo bruge noget i samme dur til at få lyden sendt med...

Nogen som kender en boks som kan splitte og forstærke BÅDE videosignal (helst dvi, men vga er ok) og audiosignal (mini-jack)?!?

Hvor langt må et s-vhs kabel være før billedkvaliteten forringes?!?

tornberg

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2005 23:15:45
Svar/Indlæg:
480/124
550kr + Audi splitter kommer nok til at koste omkring de 1000kr og så er det med kabel :l
Du kan købe 20m kabel med s-vhs og audio fra 70kr til 150kr.
Her kan du vælge om der skal være skart stik i den anden ene eller s-vhs og audio.
Har set en s-vhs deler til 130kr og en audio deler koster ikke over 30kr, så det bliver max. 460kr, hvis det skal være med kabel.
Dvs. en besparelse på 940kr i forhold til den trådløse løsning.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2005 23:53:40
Svar/Indlæg:
976/138
Det jeg så skal have er:

1x s-vhs og mini-jack til s-vhs og mini-jack --> fra comp til deler(e)
1x mini-jack deler til i pc så headpuffs og tv kan være til samtidig
1(eller 2)x deler(e) til s-vhs og mini-jack
2x s-vhs og mini-jack til scart, 20m --> fra deler(e) til tv

Men hvor kan jeg købe alt dette?!? Ved jeg kan få alle kablerne hos fx shg, men den lille mini-jack deler som skal sidde i compen, s-vhs deleren til oppe på loftet og mini-jack deleren til oppe på loftet, hvor kan man få den?!?

tornberg

Superbruger
Tilføjet:
09-07-2005 00:57:29
Svar/Indlæg:
480/124
Jeg købte mit kabel i Silvan, har også set at de har det i Metro, for nogle uger siden. Det var så uden delere.

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 01:31:56
Svar/Indlæg:
767/119
#5 - alle de delere kan man få i Bilka (og A/Z)..

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 15:30:10
Svar/Indlæg:
976/138
#7 Ja... Har i hvert tilfælde set alle kablerne, men det er jo til noget der ligner dobbelt pris af hvad det koster på nettet. Derfor jeg søger en som kan komme med links til hvor jeg kan købe de forskellige bokse på nettet...

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2005 17:42:55
Svar/Indlæg:
976/138
Slet ingen som ved hvor jeg kan købe en s-vhs og en mini-jack deler?!?