Genstart og BSOD

Diverse d.  09. juli. 2005, skrevet af The Nax
Vist: 183 gange.

The

Superbruger
Tilføjet:
09-07-2005 12:20:26
Svar/Indlæg:
270/78
Har købt mig en raptor og installeret windows på den.

men nu er min computer begyndt at genstarte når det passer den.

den kører 15-25 min så genstarter den lige. Og har lige haft BSOD. "IRQL not less og equal"--> hvad er der så galt?

den er 45grader celcius når jeg spiller og ca 40-41 når jeg surfer i windows. har hentet alle opdateringer fra windows update.

mit system:
Amd64 3200+ Clawhammer
MSI K8N Neo Plat 54-G
Geil Ultra X 1024mb
ATI Radeon X800XT
King kong 500 watt PSU fra NorthQ 32a på 12v.

der er intet af det der er overclocket.

Nogen der har et forslag eller nogle råd :i :l

mvh. The-Nax

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 15:44:16
Svar/Indlæg:
2870/65
IRQL not less og equal....hvad? Hvad kommer der efter det i den fekl-meddelelse?

Ofte gives der et tip til hvad der kan være galt. IRQL not less... betyder såmænd, at der er en konflikt mellem noget af:

1. dit hardware

2. Software som bruger den konfliktramte hardware.

Så , du skal lede efter enten et stykke hardware som sidder på samme IRQ (Interrupt Request) som et andet stykke hardware, hvor de 2 ikke kan blive enige.

Nogle gange kan det også være rammene som laver fejl. Test først med en enkelt klods (kan se at du har 2 stks...hiv en klods ud af gangen) og se om det skulle hjælpe. Hvis det ikke er rammene, er det som sagt enten en driver eller et stykke HW.

The

Superbruger
Tilføjet:
09-07-2005 22:05:47
Svar/Indlæg:
270/78
Okay!
kunne huske jeg havde set den før (les or equal) men kunne ikke huske hvad det er.
mistænkte bare min Raptor for fejlen. Men kan være det er min maxtor og min plextor da de sidder på samme IDE kabel..

Takker.

mvh. The-Nax