Jeg kunne læse mig frem til at folk ikke syntes så godt om norton antivirus fordi den tager en del kraft fra pc'eren. Så vil folk ikke skrive hvad man så skal gå efter..
Lige nu bruger jeg Norton antivirus 2005 men skal til at købe ny reg af den. og det gider jeg da ikke bruge penge på hvis jeg kan få noget der er bedre for free..
som firewall bruger jeg den der er kommet med i Win XP Sp2 men den syntes jeg selv gør min PC slow..
Til spyware bruger jeg Microsoft AntiSpyware beta.
jeg vil gerne have lidt input til hvad jeg skal prøve eller om disse 3 ting er ok...
Normalt bruger jeg Norton også selv, ser ikke noget problem i den, selvom den loader maskinen lidt, men har set en del antivirus software fejle når det endlig kom til at de skulle stande noget virus.
de har en betalings version og så er der den som jeg smed link til.
Hvis du har en router på dit internet så er en "firewall" ikke nødvendigt, desuden findes der ikke firewall software til Windows der rent faktisk kan kaldes en firewall, det er kun port blockere, og de yder sådanset ikke mere sikkerhed end en standart router gør i forvejen.
En rigtig firewall er en hardware enhed somregel som koster en 5-6000Kr ellers er der mulighed for at lave en firewall med en linux maskine, men det er noget bøvlet, hvis du ikke i forvejen har styr på linux.
uh glemte lige at hvis du endlig skal have "firewall" software på din maskine så kan du jo bruge zone alarm, bare stil lortet til at den ikke skla bitche over alt trafik den modtager så virker det sådan set meget fint.