Hvilken Router?

Diverse d.  11. juli. 2005, skrevet af Ghidora^DK
Vist: 194 gange.

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2005 22:11:01
Svar/Indlæg:
207/5
Da jeg lige har fået fibernet vil jeg gerne anskaffe mig en Router så jeg stadig kan holde lan(med internet til alle self.) :>

Men jeg er helt på bar bund... hvad skal jeg vælge og hvorfor?

På forhånd tak ;)

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2005 00:21:14
Svar/Indlæg:
3944/384
Jeg har MEGET dårlige erfaringer med routere... Nu siger du at du gerne vil kunne holde lan, med internet....Der sidder en skide firewall en sådan en router og den er skide irriterende....Dengang jeg bruge en router kunne jeg ikke spille Cs source, og Command og counqer generals... Den blokker ALT....Jeg vil anbefale en switch box istedet for :) Den stikker du bare til strømstikket og ind med de netstik du nu skal bruge...Så har du lan og internet på engang uden brok....
Det er bare mine erfaringer....

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2005 21:49:13
Svar/Indlæg:
85/4
Jeg vil helt klart anbefale at bruge en router - jeg har kun oplevet problemer med programmer, som ikke kan forenes med NAT - f.eks. video og filoverførsel i Messenger, men det overlever man nok

CS:Source, BF2, WoW, you name it kører uden problemer igennem min 3Com router.

Jeg har haft to forskellige 3Com routere: 3C857 og nu 3CRWE554G72 - begge har kørt uden problemer og har aldrig krævet genstart el.lign. for lige at komme igang igen (som nogle Dlink kræver fra tid til anden).

Alternativt kan du kigge på Linksys, også rigtigt gode produkter til overkommelige priser. Deres wireless routere har iøvrigt bedre rækkevidde end 3Coms tilsvarende.

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 20:23:47
Svar/Indlæg:
207/5
Jeg har længe kørt med router... da jeg havde cybercity.... og den fungerede perfekt! kunne anvende alle spil og programmer online lave ftp og voice server osv.

Jeg SKAL ha en router for at dele mit net !-!Shake!-!... det er deri "problemet" ligger...

Jeg har en switch, ellers er det lidt svært at holde lan... routeren skal dele nettet ud til switchen... altså er en switch alene IKKE nok!

Jeg vil bare vide HVILKEN router jeg skal vælge og ikke OM jeg skal vælge en :P men ellers tak for hjælpen!