Adgang til skrivebord?

Diverse d.  11. juli. 2005, skrevet af System
Vist: 227 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2005 22:21:55
Svar/Indlæg:
0/11005
Mit windows er fucked up og kan ikke repareres, så er nød til at formatere, så har smidt min harddisk over i en anden comp som slave... Men kan ikke få adgang til skrivebordet. Hvordan kan jeg få det? Det er nemlig her alle mine ting ligger...
1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 22:29:16
Svar/Indlæg:
3169/185
Såfremt engelsk winXP
C:\Documents and Settings\1 2 know\Desktop

altså:
C:\Documents and Settings\DITBRUGERNAVN\Desktop

Mvh. 12k

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 22:41:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Det fordi du benytter NTFS fil systemet, med bruger rettigheder, for forskellige dele af "harddisken"...

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 22:53:27
Svar/Indlæg:
262/26
Der er adgang til filerne, men det kræver boot fra en linux diskette eller CD og derefter kopiering over på en linux partition, og derefter tilbage igen - så skulle rettighederne m.v. være nulstillet... google det, så finder du svar på problemet...

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 23:14:48
Svar/Indlæg:
1888/560
Er det ikke noget med at man kan "overtage" andre brugeres filer i Windows XP?

Anyways, du kan gøre det med en Windows 2000 CD med boot fra recovery konsollen (da den er fuldstændig ligeglad med rettigheder), men det kræver selvfølgelig ekstra tid, da du skal skrive dig igennem kopierne...

Muligvis kan samme gøres med en windows XP cd med boot.

tornberg

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2005 00:05:14
Svar/Indlæg:
480/124
Kunne du ikke lave en "ny" bruger på din computer med dit gamle brugernavn og kode, og derved få adgang til mappen.
Det kan man f.eks. over lan, hvor du kan få adgang til skrivebordet på en anden computer ved at skrive: \\pcnavn\c$
Kræver så at man er logget ind som brugeren til den tilhørende bruger til computeren.
Ved ikke om det virker, men du kan prøve ;)

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2005 09:04:32
Svar/Indlæg:
688/32
Du kan overtage mappen. Det vil ikke hjælpe at oprette en bruger med samme navn og pass da der også bliver genereret en usynlig kode som er tilfældig hvergang du opretter en ny.

Hvis du har XP pro skal du højreklikke på mappen og vælge egenskaber.
Vælg fanebladet sikkerhed. Jeg kan ikke helt huske hvad du skal trykke på her men der er noget med at erstatte rettigheder til din bruger.
Husk du skal være logget ind som administrator for at kunne dette.

Hvis du har XP Home skal du ind i fejlsikret tilstand og logge ind som administrator. Ellers er processen den samme.

Hvis du ikke kan finde de rigtige at trykke på derinde så skriv igen og jeg skal finde ud af det.

Håber du får dine ting igen.