Ogradering (Tror jeg)

Diverse d.  13. juli. 2005, skrevet af adrinator
Vist: 154 gange.

adrinator

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 11:45:59
Svar/Indlæg:
118/26
Så er tiden kommet hvor det nok er nødvendigt med en upgradernig af fars gamle spand. I kan se den i min profil, den har tjent mig trofast.

Jeg har 2 muligheder som jeg ser det. Upgraderer en masse eller udvalgte dele. Primært vil jeg mene mit problem er RAM og GFX, men også min HD lidt, selvom den nok kunne bruge en defrag :/

Det første jeg havde i tankerne var at købe en stik RAM mere, 512, så jeg er oppe på 1024 og så et nyt grafikkort.

GFX tænkte jeg på det her til AGP:
http://www.midtdata.dk/asp/ind...

RAM
512MB Samsung, linker ikke, men de er magen til de 512 jeg har. Det er ihvertfald samme mærke/hastighed og klodsstørrelse.

HD:

Den skulle vist være ok og ikke larme ret meget.

Mulgivis gå efter 1,5-2GB RAM men jeg vil tror at 1GB holder ok. Jeg bruger w2k lige nu, men overvejer et skift til Xp Prof ifbm. med en opgradering.

En anden mulighed er næste helt at skifte system. Her tænker jeg et nyt kabo, vil blive et CM Stacker da det ser ret godt ud og har megety plads, det elsker ejg.

CPU tænker jeg en AMD64 Venice men er fuldstændig ude af trit med mobo. DFI Lanparty nForce4 er et forslag, men det fleste nForce4 jeg ser har en hidsig lille fan siddende på mobo og der ligner larm og jeg hader larm.

Nogle forslag til bundbræt? Eventuelt, mit første ide om bare at opgradere lidt.

Spiller udelukkende WoW og grunde til jeg kan mærke alderen på min spand er masser af load lag i store raids i MC og når man loader i Ogri elelr IF f.eks. Det tyder på GFX, RAM og HD probs.

Da jeg er en fattig studerende hælder jeg mest til en upgrade med GFX, RAM og en ny HD og så beholde kabi, mobi, cpu osv.

Hva' er jeres bud på den bedste løsning? Holder en mindre upgrade eller er det nødvendigt at have tegnedrengen frem i den store stil.
Edit:
Ellers kigger jeg lidt på det her GFX

Det ser nice nok ud til en tusse cirka, kan få det med 128 fremfor 256 for 160 minder eller deromkring, men de ekstra RAM kommer nok til hjælp en dag. Maks skrabet opgradering er det kort og så 512MB RAM mere. Billigt for en fattig studerende.

Kays

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2005 13:17:51
Svar/Indlæg:
406/600
Ville opgradere følgende ;)

En brugt P4 CPU med 800MHz FSB og HT, i din profil fremgår at din CPU er en ældre sag med 533 FSB.

Sælg dine PC2700 ram og køb et dualchannel sæt brugt med en højere rating... fx PC4000.

Skifte GFX til et 6600GT med DirectX 9 understøttelse, som du selv foreslår.

Lige pt. er din cpu og ram af ældre dato og vil stadig være flaskehalse med de ændringer du foreslår... Så derfor skift CPU, ram og gfx. Du kunne så på et senere tidspunkt få skiftet den aldrende HD du har i PC'n nu, men HD'n er IMO ikke det mest kritiske hardware i din comp.

adrinator

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 13:25:48
Svar/Indlæg:
118/26

Det lyder ikke helt ved siden af. Tænkte godt CPU kunne være en flaskehals, men regnede ikke med, at det var helt slemt. Skal dog lige kigge i min manual når jeg kommer hjem om mit mobo kan tage en 800Mhz FSB og om der er dual channel.

Jeg dog ikke personligt helt hooked på DC da jeg er mere til større mængde ram. Kan godt se at dual 512 nok er hurtigere, men der er mere plads i 1024GH singel vil jeg mene og alt det data fra spil, baggrunds programmer og processer fylder sgu.

Dernæst er jeg heller ikke den store brugt køber, er nok lidt forsigtig type, men køber helst nyt fra en forretning. Skal ige kigge lidt på CPU, 800Mhz kan ikke være så dyre mere.