Det laveste man kan sætte PCI-latency til i BIOS er 32. Det gælder så vist for alle de enheder der er på bundkortet, hdd-controller, usb osv.
Jeg har prøvet at sætte mit SB live! fra 32 til 64 og gfx fra 248 til 64 samtidig og det hjalp ikke. Resten står default til 32, så der er ikke andre enheder der har en høj PCI latency.
Jeg har også prøvet at sætte live-kortet i en anden slot, men det hjalp heller ikke. Det må være støj på PCI-bussen der går i lydkortet. Jeg fatter bare ikke hvorfor det ikke corrupter alle andre data på bussen, så?
Hvis det ikke er et problem med andre bundkort med VT8237 sydbro, så mistænker jeg lidt en skod BIOS-implemplering. Jeg har den nyeste BIOS på mit motherboard og man skulle jo mene at Via burde have lavet en reference-bios, så det ikke kunne gå helt galt.
Jeg fatter ikke hvorfor Via ikke har fået lavet en ordentlig PCI-implentering, det har jo været galt i hvert fald siden KT133A sydbroen 686B eller hvad den hed. Måske endda endnu tidligere, som det ser ud på georgebreese.com
Det kan selvfølgelig være at de bare har ventet på PCI-Express og bare ladet deres skod-implementation stå til.