Hvis du KUN spiller.. Hvis du ikke kører andre ting overhovedet - aldrig TAB'er ud af et spil - aldrig ripper film - aldrig pakker filer - aldrig nogensinde laver mere end en ting ad gangen, og kan leve med at din maskine stort set ikke kan magte to tunge applikationer på samme tid, og desuden er en slåskamp med BIOS settings, coldbugs, RAM inkompatibilitet, BIOS settings ( ved godt de er nævnt to gange, men der er fanme mange ting man kan pille ved. ;) ), og desuden varierer meget i overclocking evner - så skal du da have en A64 Venice / San Diego / whatever.
Men det kender jeg sq ik nogen der gør, selvom de siger det....
Du har vandkøling - ergo er varmeudvikling intet problem.
Intel 600 serien har Speedstepping, på lige fod med at AMD har Cool'n Quiet. Intels er ikke lige så effektivt, men til gengæld er det ikke en kamp med bundkort og BIOS for at få det til at opføre sig ordentligt. Mange har oplevet problemer med Cool'n Quiet i spil og masser af andre ting. Visse PC'er opfører sig sært lige i det øjeblik den skifter fra den lave til arbejdshastighed.
Det setup du nævner i #4, vil jeg garantere dig render over 4,1GHz - for Intel varierer ikke bare halvt så meget som A64 i overclocking evner. Jeg ved godt det er brugte dele, som du har fundet i salgssektionen, men 3500 kroner for de ting er en ganske fin pris.
At folk siger "AMD er det ENESTE til spil" - er en ganske fæl modificering af sandheden.
AMD ER bedre end Intel i rå benchmarks ved std hastighed - det er der overhovedet ingen tvivl om. Forskellen er et sted mellem 5 og 10%, altefter hvad man tester i. ( 640 vs 3200+ Venice )
Men når du overclocker, som du jo har planlagt - så rykkes der en smule ved den forskel.
Tag de 4,1+ GHz du får ud af dine 3500 kroner ( #4 ) + evnen til at køre mere og andet end spil, sat op imod det som AMD lejren vil gætte på du får ud af den A64 de råder dig til at købe ( mit gæt er i omegnen af 2600MHz med det - plus/minus 100... ) - så kan jeg faktisk ikke se hvad forskellen på de to setups er i rå ydelse.
Og der er ingen tvivl om at Intel setup'et er mere tilgivende , og nemmere at få op i hastighed, end A64 setup'et er....