USB - Disk problem - ingen forbindelse

Diverse d.  16. juli. 2005, skrevet af McTBeer
Vist: 230 gange.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2005 20:52:35
Svar/Indlæg:
361/82
Hej
Jeg har lige modtaget en harddisk og mit raidsonic kasse, men efter jeg har formateret min hd og smækket den i kassen så kan jeg ikke connecte til den når jeg slutter den til usb...skal man fjerne jumper fra hd for at det virker eller hvad skal man gøre?....håber der er en der ved det

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2005 22:03:16
Svar/Indlæg:
361/82
nu har jeg købt sådan en raidsonic 350UE og jeg må indrømme at det er da det værste lort jeg nogensinde har haft med at gøre...den er ikke en skid plug and play..den kan ikke engang findes på min com selvom jeg self har SP2...var bange for at hd var defekt så tog den ud og satte alm i min pc og det virkede fint, så det er den raidsonic der er fuckd up...lad være med at købe en!!! de er spild af gode jyske $!!!!
det hjælper ikke noget at tænde for den externe og smække den i usb, der sker ikke en skid...
nogen der har oplevet lig det?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2005 22:14:02
Svar/Indlæg:
2870/65
Hmmm...du bliver hurtigt sur, hvad? :e

Lige spørgsmål:

Har du sat din caddies usb ledning i de forreste usb-stik på kabinettet?....don´t do that!

Den skal i de bagerste stil....i hvert tilfælde på de fleste Nforce boards....ikke nok power i de forreste porte, desværre.

Hvis du har prøvet det, kan du muligvis blive nødt til at investere i en USB2 hub...som vel at mærke kan levere min. 500 mv....igen et power problem.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2005 22:22:04
Svar/Indlæg:
361/82
tror nu ikke det er et power problem da den er sat til stikkontakt 😉...hehe,ja jeg blev lidt hurtig sur over den ikke virker :r

men arbejder på sagen

Locutus_dk

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2005 22:39:48
Svar/Indlæg:
117/2
En ting du kan gøre er, at tjekke hvilken driver dine USB hubs bruger.
Hvis der står en eller anden bogstav/tal kombination (fire tal/bogstaver), som det sidste ud for dine hubs, så skift dem ud med den der hedder standard usbhub.
Den anden driver er ikke bedre værd end, at lukke op og sk... i.
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har fjernet den driver hos folk - som vel at mærke - ikke har kunnet få deres udb dimser til at virke.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2005 23:08:05
Svar/Indlæg:
2870/65
#3 At selve caddien sidder i lysnettet har intet at sige i fobindelse med om harddisken får strøm nok.

Har selv en ViPower som er forsynet fra lysnettet. Den ville ikke en sk.. før jeg fik en USB2 hub som kunne levere 500 mv...derfor ved jeg det.

Inden jeg fandt ud af den ting, slettede caddien min MFT$ tabel 5-6 gange...ikke så fedt når alle ens data stryger på den bekostning.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2005 23:25:27
Svar/Indlæg:
361/82
hmm...det vidste jeg ikke...lyder pæm surt..

er ikke helt med på hvad du mener :r

Men jeg har fået lidt liv i den nu...syntes bare det er træls at jeg skal ind og tilføje den usb harddisk i administrations menuen hver gang jeg har genstartet min computer..det er da ikke plug and play?

men helt grundlæggende skulle der ikke ske det at når man slutter den til usb så skulle der ske noget lignende som når man slutter sit kamera til?..altså pumpe op om man vil åbne mappe eller foretage ingenting osv..?

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2005 23:29:53
Svar/Indlæg:
361/82
den har 2 Ampere på både 5V og 12V burde det ikke være ok?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2005 10:30:11
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg tror at Locutus_dk mener, at du skal gå i Enhedshåndteringen...og slette/afinstallere den USB driver du har nu....og så f.eks genstarte maskinen eller opdatere driveren fra I-nettet (efter at have af-installeret den gamle).

Prøv at holde øje med om du får en anden driver. Mener at der netop er noget med at Windåse er født med for gammel en version.

Muligvis henviser Locutus til denne artikel hos MS:

http://support.microsoft.com/d...

Locutus_dk

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 11:31:40
Svar/Indlæg:
117/2
Jeps - noget i den stil.

Men han behøver ikke at opdatere fra nettet.
Bare skift den ud med den der hedder standard usbhub.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 11:32:40
Svar/Indlæg:
361/82
et andet spørgsmål er hvad med firewire..skal det ikke også bare pumpe op med det samme når man slutter den til med firewire?

jeg har altså på fornemmelsen at der er noget i vejen med den raidsonic box :(

Paaske

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 13:23:22
Svar/Indlæg:
37/10
du skal sætte harddiskens jumper på master hvis du ikke allerede har gjort det mange usb æsker kan ikke hvis den ikke er sat til master i nogen tilfælde kan den starte men ellers køre den ikke så godt det er i hvert fald hvad jeg har erfaret :)

Locutus_dk

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 15:55:22
Svar/Indlæg:
117/2
Jo - hvis den heller ikke virker på Firewire, så er jeg bange for at der er et eller andet der er defekt. Men det behøver ikke være en defekt.
På mit forrige bundkort - et Asus A8V Deluxe - var Firewire ikke meget værd. Den tabte forbindelsen til mine Firewire enheder konstant :l

Hvis du får det til at virke, så prøv lige at teste Firewire op i mod USB. Jeg tror du vil blive overrasket over resultatet.
På min eksterne disk får jeg ca. 10 Mb Sek. større overførselshastighed på Firewire end på USB.

McTBeer

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 16:08:20
Svar/Indlæg:
361/82
købte også en med firewire pga den større overførselshastighed, men må desvære se i øjnene at den er defekt så jeg skal have sendt den tilbage til rma..øv øv..