forum scripting

Hyggehjørnet d.  17. juli. 2005, skrevet af vicster
Vist: 235 gange.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 02:25:17
Svar/Indlæg:
178/40
hey,

er der nogle steder man kan finde et forum system eller en tutorial til at scripte sit eget forum, skal have et forum på mit site, og vil gerne have et liggende det der er her på HT, bare mere simpelt IE: med bruger login/tilmelding, overskrfter og moderering. med ikke med community og det tilhørende som man har her.

er ikke særlig bekendt med Php og asp. mest html, så vist det kan bygges ind i en html side, på en eller anden måde ville det jo være en bonus. Er ikke interesseret i at betale mig fra det.

mvh.
Vicster

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 12:10:44
Svar/Indlæg:
448/18
Du kan jo prøve at starte med phpBB. Det er nemt at gå til.

Søg på Google...

vicster

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 20:14:04
Svar/Indlæg:
178/40
=) har allerede et PhPBB2 forum installeret, men ville syntes det var lidt feder vis jeg kunne scripte det selv.

www.vicster.dk/forum

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
17-07-2005 23:21:45
Svar/Indlæg:
4033/364
kig på http://www.phpfreaks.com/tutor...

men må sige det er et lidt underligt ønske - især hvis du ikke kender til php/ASP/SQL - så er et forum noget af en opgave - vil mene at phpbb2 vil kunne dække dit behov.. og så slipper du for at skulle lave fejlsøgning etc. i koden..

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 23:39:48
Svar/Indlæg:
448/18
#0 ->

Jeg giver #3 helt ret... det er en svær opgave uden at berøre noget af det du ikke kender til!

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 00:17:16
Svar/Indlæg:
178/40
det sagde alle de andre jeg har snakket med også =)

jeg syntes det kunne være fedt at lære og bygge selv har, har hældig vis en næsten fotografisk hukommelse så det hjælper en del når jeg skal scripte ting og sager.
tak for linket

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-07-2005 01:00:58
Svar/Indlæg:
4033/364

kendet det godt - har et halvfærdigt cms sys jeg begyndte på - men damn det er en vild opgave.. og forum er det også.. da jeg så xoops, mambo, e107 så droppede jeg det simpelthen, for de virker og det er nemt at gå til..

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 01:11:23
Svar/Indlæg:
178/40
ja havde det på samme måde, har haft 3 sites. 2 i html og et asp community. det døde jeg af, så utallige PHPnuke portaler som aldrig ville virke. nu er det dog lykkedes at få et html site op at køre og se nogelunde ud (smags sag jo).

kender ikke de 3 du snakker om (checked lige hurtig google) fuldstændig det samme som Phpnuke (selvfølig meget anderledes men samme princip) jeg har bare en for kærlighed for at lære at lave det selv helt fra bunden.

det er godt nok mange table og tag fejl i den tutorial ahh, kørte en validator på register.php tror der er lige omkring 150 tag og table fejl.

vicster

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 01:12:25
Svar/Indlæg:
178/40
er rimelig bekendt med Mysql btw

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-07-2005 09:55:57
Svar/Indlæg:
4033/364

url til validator?

btw. php kan sættes op på mange måder, så en guide vil ikke nødvendigvis virke på netop dit site (især når nogle variabler ikke bliver pasted mellem forms og script). Desuden koder folk meget forskelligt og der er flere måder at lave selv de mest simple kommandoer (fx med echo og print). men igen - mange sider overholder heller ikke xHTML standarden (også lidt mystisk at det ikke hedder
men < \br> i stedet... vist nok)

jamen hvis du gerne vil PRØVE Php CMS'er og andre former for lidt gejl til homien af den slags (også forums), så kan jeg da kun anbefale siden:

www.opensourcecms.com

det er en KANON side - der kan du afprøve CMS'er på deres server før du beslutter dig.. btw. dem jeg nævner har alle install scripts.. du skal bare kende dit homebibliotek (kan ses hvis du laver en fil der hedder something.php og skriver og kører den på dit site, samt databaseforbindelsen (brug fx guppy hvis du ikke har db)

godt du kan SQL - det har man brug for når man laver forums.. bare husk at lukke dine forbindelser når de er brugt.. ellers går dit site dødt når der kommer mange...

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 10:16:38
Svar/Indlæg:
178/40
url validator?:
1:
har været så heldig at min ste fader havde et licens til dreamweaver, som har en indbygget validator. Gutten som har skrevet den ellers foryggende tut, skriver nemlig at han har skrevet en del af det i Dreamweaver. derfor brugte jeg det til at validere scriptet.
2:
ja den med forskellige måder a kode på kender jeg deu du kan sjældent kende matceh 2 koder fra 2 mennesker. og ja < \br>, overholder ikke standarterne men funger fint
?:(

3:
kendte ikke til CMS før du enlig skrev om det. Så jeg vil checke det du, men somsagt vil gerne se om jeg kunne gøre det hele fra bunden selv, som med min nuværende site, homebibs og database harr jeg styr på efter mine tidligere forsøg med PHPnuke portal systemet. Guppy... fedt de laver det men syntes ikke om systemet.

igen tak.
-vicster

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-07-2005 10:56:57
Svar/Indlæg:
4033/364
1) oh oki - såvidt jeg husker har dreamweaver kun html validator.. (jeg synes det sucks til php - men det er bare min mening)...

2) hehe - < \br> er efter xHTML standarden.. da du altid skal have en start og slut tag.. og hvis ikke skal \ i midten af taggen.. fx < \li>

3) jeg kan sagtens følge dig - af erfaring kan jeg bare sige det kan være svært , så guides og andre freeware scripts kan med fordel indarbejdes (fx www.fckeditor.net en god WYSIWYG editor) - fordelen er at du har styr på hvad der sker og måden det sker på... desuden kan cms'er være lidt strengente i deres grafiske opbygning..

btw. jeg har en meget lille tålmodighed , så det kan også være der fejlen ligger.. men det er en kanon måde at lære på ved at bygge det på fra bunden..

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 11:21:33
Svar/Indlæg:
178/40
nu begynder det først at være morsomt... :p

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/vicster.dk/vicster.dk/httpd.www/php/db.php:15) in /customers/vicster.dk/vicster.dk/httpd.www/php/check_user.php on line 40

kommer til at tage noget tid at debugge den satan... har checket deres forum det viser sig dog at de ikke er så venlige til at svare på spørgsmål, og at den eneste der adressere det her problem fortæller bare om hvordan han får den til at lave flere fejl :e

-vicster

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 11:52:22
Svar/Indlæg:
178/40
mens jeg tygger lidt på den, har jeg fundet et and simpelt forum,

http://www.vicster.dk/chipforu...

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-07-2005 13:22:14
Svar/Indlæg:
4033/364
ser rimeligt fornuftigt ud.. men blå skrift bør ikke have en sort baggrund.. ;)

ang. det med header - så er det sikkert fordi at du skal kalde dem til globale vars.. mener ikke at dit homebib skal starte med /.....

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 18:07:35
Svar/Indlæg:
178/40
du har nu bevæget dig ind på et meget farligt område :e

tekst farver "JEG HADER DEM" kan simplethend ikke finde ud af vilke farver jeg skal bruge er ved at blive sindsyg af det..... :x

rwar golbals hmm havde jeg ikke tænkt på.. checker det når jeg kommer hjem

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-07-2005 21:15:24
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm mener der er et tool der hedder colorpicker something der kan sige hvilken farver der vil passe godt sammen med en bestemt farve.. men er desværre ikke sikker :(

vicster

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2005 14:37:28
Svar/Indlæg:
178/40
har googlet og kan ikke rigtig finde det.. der er masser "color picker" programmer og andet men ikke rigtig nok der reffere til det du snakker om desværre =/