jeg søger noget hjælp til oc af amd64 1,8ghz! jeg er lidt ny indenfor dette, såå gerne fra bunden.. som jeg har forstået det: så skal jeg hæve fsb med ca 5 mhz inditl computeren ikk vil starte rigtig mere, så skal jeg hæve vcore med 0,5v - korrekt?
men så har jeg lig et par vigtige spørgsmål: hvornår ved jeg hvornår jeg skal stopppe oc, når cpu´en blir for varm? hvordan tester jeg om cpu´en er stabil, teste 1 omgang i 3dmark05? men en ting jeg slet slet ikk forstår: ratio - forstår jeg slet slet ikk
du kan jo stoppe når du sys du er nået det du vil eller når (som du selv skriver) når din CPU bliver for varm (over ca. 65 ved full load) eller når din CPU ik vil clocke mere :)
og det med om din CPU er stabil kan du bruge programmet prime95 http://www.mersenne.org/freeso... og sætte det i gang i nogle timer....og også nogle 3dmark programmer
jeg plejer at hæve Vcore en tand når min CPU bliver ustabil og hvis det ik hjælper så en tand mere osv......det er best at holde Vcore så lavt som muligt
ja dine ram bliver også overclocket- HVIS du kører med en divider på 1:1- hvis dine ram ik kan clocke så meget skal du sætte en divider til 3:4
når dine ram ik kan følge med mere bliver din computer enten ustabil eller vil ik boote op- men husk inden du sætter dem til at køre 3:4 så prøv at giv dem lidt mere volt