Mystisk system

Diverse d.  17. juli. 2005, skrevet af Thizen
Vist: 235 gange.

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 20:39:10
Svar/Indlæg:
178/34
Hej oc..

Jeg har problemer med mit p4 system idag (havde også igår aftes) .. det der sker er at når systemet bliver tilstrækkeligt belastet (hvis jeg fx. spiller eller andet) så siger min harddisk et højt KLIK og hdd fryser, derefter fryser skærmen .. men der kan godt gå op til 30 sek eller sådan før det fryser..

så jeg troede jo det var min hdd.. derfor hentede jeg maxtors program og bootede op og kørte alle tests derpå, det sagde min hdd virkede fint.. så prøvede jeg en scandisk, heller ingen fejl der (kørte den faktisk 2 gange) .. antivirus har jeg self kørt nogle gange, ingen virus eller noget.. har også prøvet systemgendannelse og gået et par dage tilbage.. hjalp heller ikke.. :(

jaa.. så var det jo nok ikke min harddisk? prøvede at cleare cmos (igen igen) derefter prøvede jeg at flytte rundt på ram og teste dem i andre comps hvor de self virkede helt fint!

alle chips i computeren er godt kølet så det er ikke varmen der er problemet.. .. er simpelthen helt lost nu.. hva kan det være???

mvh Thizen

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2005 20:52:33
Svar/Indlæg:
178/34
hov.. lige en ting mere.. glemte at skrive at det er en 80 gb IDE maxtor disk.. har prøvet at skifte kabel.. men hjælper ikke..

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2005 23:56:40
Svar/Indlæg:
3329/182
Den disk er med 99% sikkerhed død selvom Maxtors diagnostic tool siger den ikke er.

Jeg har haft 2 diske med samme syndrom, men mine endte med at lave en høj skrigelyd sådan lidt [iiiiihhhhhh] for derefter at sige [KLIK] og så gik der noget tid inden den begyndte med skrigelyden igen.

Men den står af helt af sig selv efter noget tid - så et godt tip er at tage backup nu.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 00:25:22
Svar/Indlæg:
7263/260

Har haft det samme problem!,og min døde dagen efter. så skynd dig og ta en backup, inden det er forsent! ;)

vicster

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 01:57:37
Svar/Indlæg:
178/40
har lige sendt min eksterne til RMA hos maxtor på grund af næsten samme prob, der gik omkring 30min så begyndte den at sige "klik klik klik" og lockede op tage backup og RMA den vis der stadig er garanti eller købe en ny

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 17:01:53
Svar/Indlæg:
178/34
okay.. min har det nu gjort det én gang før, da formaterede jeg og så var det fix.. .. idag prøvede jeg at skifte grafikkort, som jeg sagde så var det i spil den gik kold.. (når gfx stresses) derfor den ikke gik kold i fx. prime og hdd programmer.. for med det andet gfx funker det helt fint! jeg er næsten sikker på at det er det der er problemet da jeg også har haft probs med at gfx siger der intet strømkabel er i selvom der er og det får massere af strøm.. .. såå.. tror det bliver til et nyt gfx..

mvh THizen

boris

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2005 04:44:06
Svar/Indlæg:
32/5
Har man overvejet at det måske kunne skyldes en def. psu ;)

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2005 09:54:25
Svar/Indlæg:
178/34
#6.. nej det har jeg ikke.. men den leverer nu strøm nok.. har målt den når den er belastet med et multimeter.. den fejler ingenting..

mvh Thizen

boris

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2005 17:06:19
Svar/Indlæg:
32/5
Jeg har været ude for det samme problem, og der viste det sig at være min psu som ikke kunne følge med længere, havde en thermaltake psu fætter som kun leverede 17 A på +12v siden og det var lige på grænsen til det forbudte så det blev til en Chill 510ér som kan levere varen... :e

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2005 23:57:35
Svar/Indlæg:
178/34
#8 okay.. min har 22 ampere eller mere på 12 volt.. bestiller nyt gfx en af dagene.. hvis det ikke løser det så er der jo ikke andet for end at jeg også må købe en ny psu :D ( :( )

mvh Thizen..