MBM 5 opsætning til ikke-understøtt

Diverse d.  18. juli. 2005, skrevet af Juvic
Vist: 175 gange.

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 10:56:48
Svar/Indlæg:
603/79
Hey

Nu da manden bag MBM har valgt at stoppe vidderudviklingen af hans fantastiske program, er jeg (og forså vidt andre med nyre og ikke understøttet hardware) på r***n.

Min Shuttle's motherbord (FN25) er nemlig ikke understøttet. Nå¨tænkte jeg, så må jeg jo bare selv gøre det sure arbejde med at konfigurere opstæningen... Men men men, det viste sig faktisk at være lidt sværer end først antaget. Faktsik kan jeg slet ikke få cpu fan og cpu temp "frem" og andre småting... ! Jeg har brugt alle de dioder/sensore som der MBM5 siger er tilgængelige - åbenbart "mangler" der nogle...!!

Jeg vil spørge jer som evt. har samme shuttle som mig [Se profil(tekst)] og/eller sidder med samme problem som mig. Nemlig at jeres bundkort ikke er understøttet og/eller at I har "mangel" på tilgængelige dioder til jeres opstætning... !

"Hvad gør I så? - Opgiver I bare at bruge programmet ? - Finder I bare andre alternativer til MBM5 så, hvis ja hvilke ?"

Juvic.. !

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 10:59:43
Svar/Indlæg:
667/20
Speedfan bliver stadig opdateret, samt Everest home edition kan bruges istedet...

Det er kendt at MBM5 at dette programmet er blevet lukket ned, og 5370 er den sidste opdatering...

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 11:13:36
Svar/Indlæg:
603/79
Men Speedfan har da ikke "tray-funktionen" som MBM5 har ?

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2005 13:36:04
Svar/Indlæg:
667/20
#2 Du mener visning af temp i processlinien, jo den kan vise det samme, du skal bare selv tilføje et flueben samt du skal selv skal lave overskrifter på hver sensor, for cpu, system, harddiske hvis du har smart sat til osv..

Du kan jo ikk bruge MBM5 hvis det er et nyere kort, så må du bare lære Speedfan at kende, hent også Everest, så kan du få flere specs om dit bundkort, som cpu-Z også kan...

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 14:55:23
Svar/Indlæg:
2872/90
Brug speedfan istedet ja,. det er meget bedre efter min mening så du har ik noget at være ked af over ik at ku bruge mbm5æ.......

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 15:12:09
Svar/Indlæg:
6624/113
#4 - Det er så din mening. Personligt bryder jeg mig uendeligt meget mere om MBM end speedfan.

Everest er noget hat hvis det skal være åbent mens man spiller, for det bruger meget power når det opdaterer. Der er ihvertfald flere der har brokket sig over det - og det kan man desuden ikke få i processlinjen.

MBM understøtter ikke mit Asus bundkort, så jeg bruger bare Asus probe de få gange jeg skal overvåge temp. For det meste gider jeg ikke bruge tid på det, for så længe maskinen er stabil og kører som den skal, så er den ikke for varm.