-> #0
Er både enig og uenig med dig.
Er enig med dig i, at det ikke kan betale sig. Langt fra, og medmindre man er benchluder. Men ville så gerne, til gengæld, se en "forbrugerundersøgelse" der ligesom fik klarlagt hvem der køber SLi.
Mit indtryk er langt fra, at det er den generelle bruger. Så derfor ser jeg ikke et "reelt" problem, hvorfor jeg også fraråder folk at investere i det.
Min mening er, at man vil opleve større spilleglæde med ekstra RAM, bedre CPU eller et grafikkort en klasse over.
Jeg spiller i høje opløsninger. Derfor er det mig attraktivt at hente så meget performance ud af spillet, uden det går ud over kvaliteten. Jeg gamer i 4xAA + 8xAF = Den indstilling rigtig mange tester grafikkort i, hvilket mere eller mindre kan verificere/validere min udtalelser i dette svar.
Jeg gamer i 1600x1200x32 og med ovennævnte funktioner og med ALT på "high" eller "ultra high".
Sådan kan jeg bedst lide mine spil. Har jeg givet kroner mange for dem (modsat mange wankere som pirathenter og downloader sine spil x(), vil jeg også have noget for det.
Derfor har jeg et godt lydkort, der processerer lyden på en måde, hvormed jeg er tilfreds.
Derfor har jeg "altid" nedprioriteret grafikkortet frem for resten af systemet. Måske lidt vagt sagt, når jeg selv sidder med et X800XT, som må betegnes (pt.) som værende i den gode ende af skalaen.
SLi giver ikke mening for mig, da folk som gamer i 1024x768x32 ikke får en skid ud af det (som du selv skriver), og begrænsningen ligger andensteds, da et sådan grafikkortvalg simpelthen er <i>overkill</i>.
Din udtalelse mht. spillene (de ovennævnte) er jeg så til gengæld ikke helt enig med dig i.
Specifikt for ID-software, har de altid kreeret sublime gaming-engines. Desværre er deres egne spil som regel af en tvivlsom kvalitet. Men dermed mener jeg ikke, at man bør "vrage" spillet på forhånd.
Fremtidige spil, som vil gøre brug af en given gaming-engine, taber ikke performance. Medmindre vi snakker slamkodning i stil med "Jedi Knight - Jedi Acadamy" og andre Quake III sindssygt-kodede-spil.
Så at vrage spillene er jeg ikke enig med dig i.
Hvis man betaler for en skærm der kan games fornuftigt på, i 1600x1200, en CPU der kan trække det, og en fornuftig omgang RAM, ser jeg heller ikke, hvorfor der skulle være en økonomisk hindring for 2x røv-motherfucker-grafikkort.
Kr. 12.000,- for to grafikkort er, efter min mening, dybest set latterligt. Medmindre man går op i det med liv og sjæl, og så tager jeg hatten af for det.
Hader folk der sidder og piver over deres middelmådige scores, på deres middelmådige systemer, frem for hårdtpumpede systemer som de der ligger og regerer på diverse toplister.
Det er folk der har midlerne til det, og så er det sgu ok. Folk skal ikke komme og pive over, ikke at have råd.
Ved godt at "holdningen" på OC.dk er rimelig arrogant, og man som ny, nærmest mødes med skepsis og pålægger sig øjeblikkeligt en perfid form for mindreværdskompleks.
Sådan skal det ikke være.
Computerverdenen er for alle. Dem der har råd, dem der ikke har råd. Dem der har lysten, og dem der bare er wannabes, og burde lukke røven med deres Barton@2,2 GHz og et Radeon 9200SE.
- Hvis jeg lige skal opsummere, så alle kan være med:
1: Synes ikke man kan vrage et specifikt spil - pga. dets "plot". Men skal tage enginen in mente.
2: Synes det er latterligt, at give sindssygt mange penge, for marginal bedre ydelse...
3: - Hvormed jeg hellere vil opfordre til at køb af et kort, til kr. 5.000,- frem for en løsning der koster langt på den anden side af kr. 12.000,-
- Som sagt. Det er noget andet, hvis det er noget man brænder for. Så er indgangsvinklen jo lidt en anden.
Men, der findes trods alt folk, som IKKE hænger sig pga. en "lav" 3Dmark eller FPS i CS.
Ser, som sagt, ikke nogen fornuft i en 3-gange udgift i ca. 10% ydelse. Hvis ydelsen ikke ligger i det man bruger computeren til.