Cisco Pix 501 router

Diverse d.  20. juli. 2005, skrevet af Cozmo
Vist: 154 gange.

Cozmo

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2005 18:26:52
Svar/Indlæg:
1/2
Har en cisco router som min far har fået fra hans arbejde som jeg gerne vil have åbnet nogle porte i. Hvordan får jeg gjordt det?

Der er en console port omme i bag på den ved siden af internet stikket og de 4 stik til computere. Er det til at sætte den op med?

Ved at flere af mine venner har routere og de er nemme og sætte op ved at gå ind på en ip. Kan man det samme ved den her? Hvis nej hvordan kommer jeg så ind og ændre i den. Har ingen software eller noget til den.

Mvh. Cozmo

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2005 20:31:49
Svar/Indlæg:
1341/56

du skal have fat i et console kabel, og ind i den via hyper terminal.. og den er IKKE nem at sætte op..

jeg kan detsvære ikke huske kommandoerne til at åbne porte..

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2005 20:38:10
Svar/Indlæg:
85/4
Som #1 siger - du skal have fat i console kabel + telnet. Det er ikke helt nemt, hvis du ikke har prøvet det før - den har som du har fundet ud af ikke noget webinterface.

Prøv evt. at spørge på en af de danske usenet grupper omkring netværk.

Locutus_dk

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2005 22:33:18
Svar/Indlæg:
117/2
Er du sikker på, at det er noget din far's arbejdsplads gerne vil ha' du gør?

Hvis det er en del af en hjemmearbejdsplads, så jeg fa'me kappe hoved af dig, hvis jeg var netværksadmin og havde stillet den op til din far.

Så er det da meget bedre at spørge din far's arbejdsplads om de har noget imod at åbne de porte for dig - de kan helt sikkert remote admin den.
Hvis det ikke er noget totalt lyssky noget (p2p o.l.) så er det da ikke sikkert, at de stiller sig uforstående for det.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
21-07-2005 01:53:16
Svar/Indlæg:
4033/364

hmmm jeg har hentet mange linux distributioner og programmer på P2P (torrent) og det er mange gange hurtigere end langsomme http og FTP servere..

når det er sagt, så vil jeg finde manualen til routeren hvis jeg var dig.. for telnet opsætning kan godt blive ret langhåret (har prøvet det på min zyxel)