studie bærbar

Diverse d.  21. juli. 2005, skrevet af Vium
Vist: 214 gange.

Vium

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2005 14:07:28
Svar/Indlæg:
24/16
Hvilken bærbar er en god studie bærbar?
Jeg har kigget lidt på en tablet udgave, hvor jeg kan lave notater direkte på skærmen. Dette lyder meget smart, men er der nogen som har erfaring med sådan en tablet maskine? Hvis det er meget uhandigt/besværligt, så gider jeg ikke have en tablet maskine.. Så bruger jeg bare papir Razz

jeg har kigget lidt på denne acer tablet..
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
den har det jeg søger. lang batteritid + god pris
men er lidt i tvivl om ydelsen er god nok..

Jeg skal bruge min bærbar til Word, excel, mathcad og autocad.
Ved ikke om den er stærk nok til autocad.

Håber der en nogen med lidt erfaring som kan hjælpe mig.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2005 14:15:14
Svar/Indlæg:
1373/34
Jeg vil nok kigge på en zepto (www.pc-direct.dk ) da den du har valgt ikke er stærk nok til Autocad. Autocad vil gerne have masser af ram så der skal du nok gå efter en der har 1gb. Desuden er en større skærm en fordel ;)

Vium

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2005 14:22:34
Svar/Indlæg:
24/16
Ja men det er også mere folks erfaring med tablet pc'er jeg vil høre :]
Specielt om det er bøvlet at skrive alle sine notater ind på skærmen. (små tegninger, udregninger og notater generelt) Vil gerne høre fra nogen som gør dette :]

men tak for rådet.

snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2005 16:20:12
Svar/Indlæg:
191/8
Jeg synes godt nok den er dyr når det kun er en celeron processor og 256 MB ram. For de penge der kan du få en med en Pentium dothan processor, 512 mb ram, større harddisk, bedre skærm, Radeon 9700 osv.

palle

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2005 16:31:02
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, den ser lækker ud, men skal selvfølgelig have minimum 256 MB ram mere i.

Hvis du vil vide lidt mere om tablet pc markedet, så kan du kigge på denne sammenligning: http://www.tabletpctalk.com/fa...

palle

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2005 16:38:25
Svar/Indlæg:
2307/37
#1, AutoCad er ikke særligt krævende - 256 MB ram er selvfølgelig for lidt (selv til Windows XP + Office), men medmindre #0 har 25 programmer åbne samtidigt og er virkelig heavy bruger af AutoCad, så er 512 MB ram fint. En dual Opteron med 4 GB ram og professionelt grafikkort er jo selvfølgelig altid at foretrække ;) :e

#3, nu er det ikke en Celeron processor, men en Celeron M processor, der er i maskinen. Den adskiller sig kun fra Pentium M'en ved at have 1 MB level 2 cache mod Pentium M'ens 2 MB. Dvs. at den er 100 % identisk i ydelse med de ældre Banias Pentium M'er - altså en fremragende cpu, der ikke fortjener sit dårlige ry pga. navnet...

Vium

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2005 16:44:58
Svar/Indlæg:
24/16
ja den er dyr. Men det er jo fordi det er en tablet pc.
Ved godt at man til samme pris kan få en meget stærkere bærbar, men det er tablet fordelene jeg gerne vil udnytte.

Ingen der har en tablet bærbar? :]
Vil gerne høre hvordan det er at skrive noter ind, om det er smertefrit.

snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2005 20:50:24
Svar/Indlæg:
191/8
#5 ja ved godt det er en Celeron M men min kammerat har en Acer Travelmate med sådan en processor og den bliver slået med flere længder af min. Så den der 1 mb ekstra cache må jo alligevel betyde en del. Jeg vil altid mene at Celeron = discount kunne aldrig finde på at købe det

palle

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2005 21:06:44
Svar/Indlæg:
2307/37
#7, at din kammerats Celeron M processor yder væsentligt ringere end din maskine kan skyldes flere ting - færre Mhz, færre ram, sløvere harddisk, etc. etc.

Toms har lavet en sammenligning af Banias og Dothan, og ved ens Mhz er Dothan'en kun 5% hurtigere end Banias (nu Celeron M): http://www6.tomshardware.com/m...

5% forskel i ydelse gør altså ikke en Celeron M til en "discount" cpu på andet end prisen ;)

Vium

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2005 18:58:49
Svar/Indlæg:
24/16
le bumb.