#11, med Casio kameraet fylder billederne i højeste opløsning (2560*1712) og i højeste kvalitet 2 MB pr. stk, så mon ikke 256 MB rækker så rigeligt. Personligt vil jeg hellere have to mindre kort frem for et stort.
#12, jeg giver normalt ikke meget for computerfirma kameraene - dvs. HP, Acer mv. Jeg holder mig til firmaer, der har en mangeårig tradition for at producere almindelige, gammeldags kameraer som Canon, Kodak, Casio mv. Mange af kameraene bruger de samme chips, men optikken er forskellig, og det er i sidste ende, det der betyder noget. HP har dog produceret nogle kameraer med Carl Zeis og Canon optik, så nogle af dem kan sikkert være ok, men jeg vil stadig tage forbehold for samlekvaliteten og den mekaniske kvalitet. F.eks. har Acer lavet et billigt kamera, der har fået gode anmeldelser for billedkvaliteten, men som får tæsk for "rasle" lydene fra linsen og den "plasticede" fornemmelse.
De små Canon og Casio er næsten altid i en alluminiumslegering, der kan holde til nogle tørre tæsk.
Prøv lige at læse anmeldelserne af de to Casio og det ene Canon, jeg linker til længere oppe. Steves Digicams er noget nær defacto standarden inden for seriøse anmeldelser af digitale kameraer. Til sidst i anmeldelserne er der også en hel række sample billeder, så man kan bedømme kvaliteten af billederne i forskellige situationer. Du kan jo i øvrigt se efter, om det HP, du snakker om, er anmeldt ved SD.