#14 jeg har aldrig sagt DFI KUN dur til OC, men det er grunden til at man køber DFI frem for Asus.
Asus ER et bedre mærke og så kan du sige hvad du vil.
DFI har sine gode sider som OC'ere og moddere kan lide (hvilket er grunden til at jeg har det).
Det kan godt være at DFI er fine til at smide nye BIOS' ud, men, NEWSFLASH Black Angel 2!!!, det trick kan Asus faktisk også!!! Det eneste det kræver er nok folk der debatterer om de fejl der findes og så få nogle Asus folk til at kigge på det.
Det kan godt være dit DFI kører godt, men det betyder ikke alle DFI i verden gør det - jeg har ALDRIG nogensinde haft problemer med mine Asus bundkort (A7V133-VM, A7V333, A7N8X, A7N8X-VM) og heller ikke med nogen Asus bundkort som jeg har testet eller som mine kammerater har (4x A8N-SLI Deluxe). Til gengæld fik jeg ustandseligt BSOD med mit FØRSTE DFI NF4 Ultra D.
Fejlen var NVIDIAs SW IDE driver, som bundkortet åbenbart ikke kan lide - en driver som ALLE nForce 4 bundkort jeg har testet har kørt uden problemer med (2x Asus A8N-SLI Deluxe, EPoX 9NPA, MSI K8N Diamond).
Det betyder selvfølgelig ikke ALLE DFI nForce 4 kører med fejl, men her er i hvert fald 1 der gør og jeg er sikker på at du har læst tråde eller hørt historier om, at der er flere folk der har problemer med DFI end Asus. Tag nu f.eks. high voltage range på RAM som skulle være direkte skadeligt for bundkortet - det er sq ikke så smart lavet?
Jeg siger ikke DFI er det arveste bras på markedet, men Asus er bare en klasse over - måske lige med undtagelse af overclocking.