harddisk fylder mindre ??

Diverse d.  23. juli. 2005, skrevet af System
Vist: 129 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
23-07-2005 14:28:59
Svar/Indlæg:
0/11005
min harddisk fylder mindre, i følge diverse programmer, end min partition i selv-samme harddisk. skal sige den er på 320gb den partition. evt hjælp med at sætte flere partiotioner på, efter at harddisken kan fatte, at den er større end den angivne primære partition... `?` hjælp ønskes ?:(

partition magic 8 gider ikke lave flere partitioner på min harddisk måske fordi den siger at min harddisk er mærkelig..
SÅ : hvorn kan jeg få min harddisk til at være samme størrelse som min partition ?`?
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-07-2005 14:48:54
Svar/Indlæg:
4033/364
well kommer også lidt an på filsystemet..

men hvis du fx kører windows XP så kan du køre NTFS.. under kontrolpanel->administrative tools->computer management->storage->diskmanagement kan du se partitionerne (OBS hvis du sletter en partition sletter du også det der er på den..

hvis du bruger PQ8 så vær lige opmærksom på at man kan lave en primær partition (fx til windows).. og en extended , men extended er bare en "afgrænsning" så du skal også lave et logisk drev på en extended før at du får drevet i windows (nye partitioner skal formatere s før de kan bruges (efter restart).. )

hvor stor er disken egentlig?