550J serien af p4 bliver varmere end den hurtigere og nyere 600S serie. Så hellere købe en med en lavere clock frekvens når den yder bedre og afgiver mindre varme. Der er ikke vildt forskel på om du vælger AMD eller Intel, det er lidt religion og flueknepperi. For i spil er AMD marginalt hurtigere, til rendering er intel marginalt hurtigere. Det bliver alligevel nok dit graffikkort der bliver flaskehalsen i første omgang. Jeg ville tage en billig 6xxS cpu pga:
De er hurtigere til rendering
De multitasker bedre, har jeg brugt meget når jeg har leget med video.
De bruger DDRII ram som er hurtigere end DDR, selvom det ikke er der du mærker nogen forskel. Tilgengæld er man sikret lidt ud i fremtiden, du kan altså måske beholde dine DDRII længere tid end du ville med DDR.
Som jeg skrev tidligere er det, plus minus, lige meget hvilken du vælger. Forskellen er maginal.
Du behøver, som #10 forslår ikke 2gb ram. 1gb er rigeligt i første omgang. Hvis du virkelig bruger meget tid på at lege i premiere eller hvad du bruger, så er 2gb selvfølgelig at foretrække, også hvis du laver 2d/3d.
Om du køber brugt eller nyt er lidt et spørgsmål om tolerence. Nogle kan bedst li' at de har kasser, garenti og alt det pjat. Andre er en smule mere nærige(Læs: Mig).
Håber du finder ud af noget.
En anden ting forresten, skal du overclocke? Eller, det skal du... Men vil du VOLDclocke eller bare overclocke! :i
Mvh. Rage